eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja, a niezgodność z umową › Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu
    .pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja, a niezgodność z umową
    Date: Tue, 30 Jan 2007 12:05:22 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 46
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <2...@z...router>
    References: <1...@a...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1170130247 22463 218.186.226.238 (30 Jan 2007 04:10:47 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Jan 2007 04:10:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:443014
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 29.01.2007 m...@o...pl <m...@o...pl> napisał/a:
    > mam problem z klientem, który oddał sprzęt do naprawy z tytułu
    > gwarancji.
    > Sprzęt został naprawiony w terminie jednak klient odmówił odebrania
    > sprzętu z naprawy gwarancyjnej twierdząc, że niedługo kończy się
    > gwarancja, sprzęt się znów zepsuje i zostanie "na lodzie".
    > Sytuacja z początku listopada 2006.
    > 13 listopada dostałem pismo o tym, że klient żąda wymiany sprzętu na
    > nowy wolny od wad z tytułu niezgodności z umową...
    >
    > W sumie wszystko byłoby ok dla mnie, gdyby nie to, że nie dostał On
    > odpowiedzi w ciągu 14 dni, a późniejszym terminie. Czyli zgodnie z
    > (art. 8 ust. 3). "przyznałem racje" klienowi i uznałem jego roszczenia
    > za uzasadnione, ale... właśnie
    > 1. Czy jeśli klient nie odebrał sprzętu z naprawy gwarancyjnej, to ma
    > prawo zmienić tryb na "niezgodność z umową" bez mojej oficjalnej
    > zgody?

    Co do zasady MZ ma prawo i uważam, że niedotrzymanie terminu 14-dniowego
    jest tu uznaniem roszczenia. Reklamacja z tyt. niezgodności dotyczy wady
    istniejącej w momencie wydania towaru, a nie jest to koniecznie tożsame z
    wadą która się ujawni w treakcie ekspolatacji. Innymi słowy konsument może
    mieć twierdzić, że produkt posiada wadę która powoduje, że np. notorycznie
    coś się tam "przepala" choć doszło jedynie do n-1 przepaleń. I teraz Ty
    miałbyś takie pole manewru: jeśli upłynęło 6 miesięcy, to mógłbyś zażądać
    dowodu na istnienie tej wady, plus zawsze mógłbyś podnieść sprawę zmian w
    produkcie dokonanych w czasie naprawy gwarancyjnej co stawia pod znakiem
    zapytania odpowiedzialność sprzedawcy. Ale się nie odniosłeś, więc po
    ptokach.

    > 2. Czy jeśli klient wysłał ponownie pismo, z zapisem "w związku z
    > brakiem odpowidzi na pismo z dnia... oczekuję na odpowiedź do dnia ...
    > pisemnie lub telefonicznie" i taką odpowiedź dostał, to automatycznie
    > poprzedni brak odpowiedzi jest nieważny??

    MZ poprzedni termin jest ważny.

    > Sprawa dotyczy notbooka na niemałe pieniądze i mam wrażenie, że osoba
    > ta stara się wykorzystać sytuacje i to, ze nie dostała odp. w ciągu
    > 14dni ;/

    I słusznie prawdę mówiąc. Po to ten termin jest aby konsument nie czekał w
    nieskończonośc aż sprzedawca raczy mu odpowiedzieć.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1