  • Data: 2005-03-28 08:37:17
    Temat: Fałszowanie umowy o prace.
    Od: "tester" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie

    Mam jeszcze pytanie jakie kroki moze podjac pracownik, jesli mialo miejsce
    nastepujace oszustwo:
    Pracodawca z powodu trudnej sytuacji firmy (spółka z o.o.) umowil sie z
    pracownikami (ok 12 osob), ze przez pol roku (od stycznia 2003) bedzie
    wplacal minimalny zus, aby zaoszczedzic troche kasy, a pozniej wyrowna
    straty pracownikom. Byla to wylacznie umowa ustna - nikt nic nie podpisywal.
    Jednak po pol roku nic nie zostalo wyrownane a zusy nadal byly minimalne.
    Wiekszosc pracownikow zwolnila sie z tej firmy pod koniec 2004 roku.
    Ja jednak zostalem, a po otrzymaniu pita okazalo sie, ze od pazdziernika
    2004 moj superpracodawca wplaca mi polowe minimalnych zusow - jakbym
    pracowal na pol etetu. Nie musze chyba pisac, ze nic nie podpisywalem oraz
    ze nie zostalem o tym w zaden sposob poinformowany - po prostu pracodawca ma
    mnie chyba za frajera.
    Moje pytanie jest nastepujace - czy zwrocic sie do sadu pracy z wnioskiem o
    wyplacenie odszkodowania - czy tez do innego sadu..
    Co mam zrobic? jakie kroki podjac, zeby odzyskac jak najwiecej?

    Pytanie drugie - czy bedac zatrudnionym na pol etatu moj staz pracy sie
    zmniejsza oraz wymiar urlopow itd?
    Pytalem jednej ksiegowej, a ona mowila ze urlop nalezy mi sie taki sam, ale
    to troche dziwne mi sie wydaje??
    Czy staz pracy nie zwieksza mi sie teraz polowicznie, tzn. czy np. po roku
    pracy na pol etetu nie bedzie to liczone jakbym przepracowal pol roku?