  • 11. Data: 2010-03-05 17:10:41
    Temat: Re: Faktura nie wystarczy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:
    > .Artur. pisze:
    >> http://biznes.onet.pl/nie-ma-ulgi-gdy-za-internet-ro
    dzicow-zaplaci-dziec,18543,3186902,1,prasa-detal

    > U mnie jest taka sytuacja. Internet w sieci kablowej jest na ojca żony.
    > Faktury otrzymane co miesiąc ja opłacam ze swojego konta przez internet.
    > Rozmawiałem z panią kierownik z naszego US (dobra znajoma),której
    > zadaniem jest m.in. rozliczanie zeznań rocznych. Powiedziała mi, że u
    > nich w razie kontroli wystarczą faktury + zaświadczenie otrzymane od
    > firmy dostarczającej internet potwierdzające dokonanie w danym roku opłat.
    >
    > Dowiedziałem się też, że każdy US inaczej interpretuje ten przepis, więc
    > w waszych może być inaczej.

    no wiec pani kierownik nie ma racji i przy pierwszej okazji ją
    wyprostuja, a ona ci powie, sorry, ale ze sie pomylila.
    A ulge z odsetkami, zwrocisz ty (to znaczy ojciec), a nie ona.
    Dodatkowo ojciec zony ma dochod do opodatkowania w wyskosci kosztow
    internetu, ktorego zapewne nie wykazal na pit. Liczac za ostatnie piec
    lat, razem z odsetkami to bedzie jakies kilka tysiecy do doplaty.
    Kwestia tylko kto o tym do US doniesie.

  • 12. Data: 2010-03-05 17:18:04
    Od: ".Artur." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    dzicow-zaplaci-dziec,
    > a w jaki sposob?

    Trzeba troczę postraszyć przed złożeniem PITów.
    Za dużo plebsu zaczęło korzystać z możliwości podwójnego odliczenia, co
    zaczęło niektórych irytować.
    Wystarczyło dopisać małżonka do usługi internetu.
    Niektórzy wpłacali "incognito" lub korzystają z usługi doradcy podatkowego
    jak nasz minister

    http://biznes.onet.pl/rostowski-to-mit-ze-polski-pit
    -jest-skomplikowany,18543,3186986,1,prasa-detal

    "Potem przekazuje dokumenty doradcy podatkowemu. On to weryfikuje i daje mi
    już wypełniony formularz PIT, który ja ostatecznie zatwierdzam."

    Zawsze myślałem że minister to największy kaliber doradcy podatkowego

  • 13. Data: 2010-03-05 17:28:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-05 18:18, .Artur. pisze:

    > Za du?o plebsu zacz?o korzysta? z mo?liwo?ci podw?jnego odliczenia,

    Hmm, o jakim podwójnym odliczeniu piszesz?

    --
    spp

  • 14. Data: 2010-03-05 17:31:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .Artur. wrote:

> [...]
    > Wystarczyło dopisać małżonka do usługi internetu.
    > Niektórzy wpłacali "incognito" lub korzystają z usługi doradcy podatkowego

    to nie jest podwojne odliczenie.
    malzonek moze odliczyc tak czy siak, niezaleznie od tego, czy jest na
    fakturze czy go nie ma (z wyjatkiem tych z rozdzielnoscia, w sepracji,
    w pierdlu itp itd)

    mowa o internecie na babcie, dziadka oplacanego przez wnusiow
    odliczanego przez rodzicow.

    > Zawsze myślałem że minister to największy kaliber doradcy podatkowego

    to co powinien wiedziec prezydent? wszystko?

  • 15. Data: 2010-03-05 17:32:18
    Od: ".Artur." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    > Hmm, o jakim podwójnym odliczeniu piszesz?

    Jeśli małżonkowie ponosili wydatki na internet i faktury wystawiane były na
    oboje małżonków, to mogą oni wykorzystać podwójny limit ulgi internetowej

  • 16. Data: 2010-03-05 17:52:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-05 18:32, .Artur. pisze:

    > Je?li ma??onkowie ponosili wydatki na internet i faktury wystawiane by?y na
    > oboje ma??onk?w, to mog? oni wykorzysta? podw?jny limit ulgi internetowej

    No nie, to nie tak działało. Mogli oboje odliczyć ale w sumie nie więcej
    niż poniesione wydatki bądź 1520 zł (zależy co mniejsze).

    --
    spp

  • 17. Data: 2010-03-05 18:04:33
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > sepracji, w pierdlu itp itd)
    >
    > mowa o internecie na babcie, dziadka oplacanego przez wnusiow

    Czyli "grzecznościowe" zrobienie (drobnego) przelewu dla najbliższej
    rodziny ze swojego konta internetowego z rozliczeniem z rodziną w
    gotówce ma być teraz *nielegalne* (tępione)? Czy Polska zmierza do tego
    być krajem jeszcze większego absurdu niż teraz? Rostowski widać potrafi! ;-)

    Powinno się liczyć:
    a) na kogo są faktury
    b) czy usługa świadczona jest w miejscu zamieszkania "odbiorcy faktur"

    a czepianie się tego kto formalnie zapłacił fakturę przy *tej* uldze
    byłoby już (dla mnie) debilnym pedantyzmem nieproporcjonalnym do kwoty
    o którą chodzi.

    Ja miałem nadzieje że w Polsce dąży się do respektowania zasady
    "zdrowego rozsądku i proporcjonalności" zamiast tego żeby tylko wymusić
    na podatnikach "nieco większy pedantyzm w durnych podatkowych wygibasach".

    > to co powinien wiedziec prezydent? wszystko?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gość przyjdzie i pójdzie, w domu dobrobyt pozostanie.

  • 18. Data: 2010-03-05 18:06:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .Artur. wrote:
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli małżonkowie ponosili wydatki na internet i faktury wystawiane były na
    > oboje małżonków, to mogą oni wykorzystać podwójny limit ulgi internetowej

    jesli malzonkowie nie maja rozdzielnosci i maja rachunki tylko na jedna
    osoba to tez moga wykorzystac podwojny limit ulgi i ma sie to nijak do
    podwojnego odliczenia. Podwojne znaczy, ze to samo odliczasz dwa razy, a
    tu czegos takiego nie ma.

  • 19. Data: 2010-03-05 18:07:24
    Od: ".Artur." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    > malzonek moze odliczyc tak czy siak, niezaleznie od tego, czy jest na
    > fakturze czy go nie ma (z wyjatkiem tych z rozdzielnoscia, w sepracji, w
    > pierdlu itp itd)

    Usługa Internet na Kowalskiego, koszt 1500 rocznie
    Kowalski ma ulgę do kwoty 760 bo jest na fakturze i przelał ze swojego
    rachunku bankowego
    Kowalska ma ulgę 740 jeśli:
    - jej imie równierz widnieje na fakturze
    - posiada dowód wpłaty i nie jest to przelew z konta syna lub matki
    paniał?

    > to co powinien wiedziec prezydent? wszystko?

    Powinna być różnica między politykiem a fachowcem.

  • 20. Data: 2010-03-05 18:09:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Czyli "grzecznościowe" zrobienie (drobnego) przelewu dla najbliższej
    > rodziny ze swojego konta internetowego z rozliczeniem z rodziną w
    > gotówce ma być teraz *nielegalne* (tępione)?

    Nie jest nielegalne i nie jest tępione.
    Wymaga tylko zapłacenia podatku. I o tym szczególe wszyscy zapominają.

    > Powinno się liczyć:
    > a) na kogo są faktury
    > b) czy usługa świadczona jest w miejscu zamieszkania "odbiorcy faktur"

    zła grupa.
    alt.pl.zyczenia

    > a czepianie się tego kto formalnie zapłacił fakturę przy *tej* uldze
    > byłoby już (dla mnie) debilnym pedantyzmem nieproporcjonalnym do kwoty
    > o którą chodzi.

    nie kto formalnie zapłacił, tylko z czyich pieniedzy zostalo zapłacone.
    Jeśli nie z podatnika, tylko z kieszeni rodzica bądź wnuczka, to nie ma
    ulgi.