  • 1. Data: 2010-03-05 13:18:18
    Temat: Faktura nie wystarczy
    Od: ".Artur." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    http://biznes.onet.pl/nie-ma-ulgi-gdy-za-internet-ro
    dzicow-zaplaci-dziec,18543,3186902,1,prasa-detal

    "Podatnik, który chce od dochodu odliczyć wydatki na Internet, musi posiadać
    fakturę VAT oraz dowód, że zapłacił za usługę."

    Czy ten "haczyk" nie miał ograniczyć podwójnego odliczenia Internetu przez
    małżonków?

  • 2. Data: 2010-03-05 13:25:55
    Temat: Re: Faktura nie wystarczy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    .Artur. pisze:
> [...]
    > fakturę VAT oraz dowód, że zapłacił za usługę."
    >
    > Czy ten "haczyk" nie miał ograniczyć podwójnego odliczenia Internetu przez

    1. NTG
    2. raczej ma zapobiec odliczeniu podatku za niezapłacone usługi

  • 3. Data: 2010-03-05 13:30:20
    Temat: Re: .Artur.: Faktura nie wystarczy [ulga podatkowa na internet]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    ".Artur." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl> pisze:
> [...]
    > fakturę VAT oraz dowód, że zapłacił za usługę."
    >
    > Czy ten "haczyk" nie miał ograniczyć podwójnego odliczenia Internetu

    Czy na kolejnej fakturze "internetowej" nie znajduje się (typowo)
    stwierdzenie o braku zaległości w opłatach a wiec *potwierdzenie*
    zapłacenia poprzednich faktur?

    To jest jakieś potwierdzenie że ktoś poprzednie faktury zapłacił,
    domniemanie że nie osoba na którą jest faktura byłoby "śmiałe".
    A wiec udowodnienie że takie potwierdzenie nie wystarczające spoczywa
    na US (IMHO).

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Długie szaty krępują ciało, a bogactwo - duszę.

  • 4. Data: 2010-03-05 14:03:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .Artur. wrote:
> [...]
    > fakturę VAT oraz dowód, że zapłacił za usługę."
    >
    > Czy ten "haczyk" nie miał ograniczyć podwójnego odliczenia Internetu przez

    a w jaki sposob?

  • 5. Data: 2010-03-05 14:05:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Czy na kolejnej fakturze "internetowej" nie znajduje się (typowo)
    > stwierdzenie o braku zaległości w opłatach a wiec *potwierdzenie*
    > zapłacenia poprzednich faktur?

    a jest tam tez napisane kto zapłacił.

    > To jest jakieś potwierdzenie że ktoś poprzednie faktury zapłacił,
    > domniemanie że nie osoba na którą jest faktura byłoby "śmiałe".

    no wlasnie "ktoś", a w ustawie jest wyraznie napisane "podatnik"

    > A wiec udowodnienie że takie potwierdzenie nie wystarczające spoczywa
    > na US (IMHO).

    US nic nie musi udowadniac.
    ustawa nakazuje poniesienie wydatku przez podatnika i to podatnik musi
    wykazac, ze to on poniosl wydatek, a nie "ktos".

    niewykazanie tego rowna sie utracie ulgi.

  • 6. Data: 2010-03-05 14:38:38
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > wykazac, ze to on poniosl wydatek, a nie "ktos".
    >
    > niewykazanie tego rowna sie utracie ulgi.

    Według twojej interpretacji jeśli ktoś płaci za internet
    "na poczcie w okienku" to mu ulga nie przysługuje bo na
    potwierdzeniu wpłaty nie ma kto zapłacił.

    Poczta Polska powinna być zatem wdzięczna ci oraz "mądrym" ustawodawcom
    za zmniejszenie kolejek oraz swoich przychodów ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Osioł medytuje, koń je.

  • 7. Data: 2010-03-05 15:41:56
    Od: Piotr <...@...c>

    .Artur. pisze:
    > http://biznes.onet.pl/nie-ma-ulgi-gdy-za-internet-ro
    dzicow-zaplaci-dziec,18543,3186902,1,prasa-detal

    U mnie jest taka sytuacja. Internet w sieci kablowej jest na ojca żony.
    Faktury otrzymane co miesiąc ja opłacam ze swojego konta przez internet.
    Rozmawiałem z panią kierownik z naszego US (dobra znajoma),której
    zadaniem jest m.in. rozliczanie zeznań rocznych. Powiedziała mi, że u
    nich w razie kontroli wystarczą faktury + zaświadczenie otrzymane od
    firmy dostarczającej internet potwierdzające dokonanie w danym roku opłat.

    Dowiedziałem się też, że każdy US inaczej interpretuje ten przepis, więc
    w waszych może być inaczej.

  • 8. Data: 2010-03-05 16:17:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-05 15:38, Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    >
    > Poczta Polska powinna być zatem wdzięczna ci oraz "mądrym" ustawodawcom
    > za zmniejszenie kolejek oraz swoich przychodów ;-)

    Od kiedy PPzT pozwala na anonimowe wpłaty?

  • 9. Data: 2010-03-05 17:07:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Według twojej interpretacji jeśli ktoś płaci za internet
    > "na poczcie w okienku" to mu ulga nie przysługuje bo na
    > potwierdzeniu wpłaty nie ma kto zapłacił.

    jest za to wpłacający,
    nie musi tego robić osobiscie, może przez pełnomocnika, dlatego nie
    istotne jest kto fizycznie wpłaca, tylko na czyje polecenie działa.

    Niestety z przelewami nie jest już tak łatwo i stąd problem.
    Nie ma pola "wpłacający", jest tylko pole nadawca.
    Da sie to zrobic, ale o tym trzeba pomyslec przed,a nie po.
    Bo jak sie nawet uratuje ulge to sie dostanie z drugiej strony z innego
    paragrafu.

  • 10. Data: 2010-03-05 17:08:13
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Piotr" <...@...c> wrote in message news:hmr8nv$4d7$1@inews.gazeta.pl...
    > Dowiedziałem się też, że każdy US inaczej interpretuje ten przepis, więc w
    > waszych może być inaczej.

    :D
    to mi sie wlasnie najbardziej podoba...
    ale lepiej sie zajmowac 'krzywizna banana' niz skonstruowaniem prostych
    i jasnych przepisow z wiarzacymi wykladniami