  • Data: 2006-03-15 18:14:06
    Temat: Era - dług po 6 latach ??
    Od: "Idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kilka lat temu byłam abonentką Ery. Niemal 6 lat (bez 2 miesięcy) temu
    rozwiązałam z nimi umowę, w normalnym trybie, z wypowiedzeniem. Zapłaciłam
    wtedy ostatni rachunek i sprawę uznałam za zamkniętą. Przez 6 lat
    korzystałam wyłacznie z telefonów służbowych. Teraz zapragnęłam mieć coś
    swojego ;)

    Postanowiłam znowu podpisać umowę. Poszłam do autoryzowanego punktu, a tam -
    po ustaleniu wszystkiego, pracownica musiała sprawdzić mój pesel i nr
    dowodu. I okazało się, że nie może za mną podpisać umowy bo... widnieję w
    bazie danych jako dłużnik! Wisi na mnie jakieś 120 PLN. W pierwszej chwili
    zrobiło mi się głupio i chciałam to wyjaśniać, a najlepiej - zapłacić od
    ręki. Na szczęście okazało się, że nie jest to możliwe w tym punkcie.

    Na szczęście, bo potem zaczęłam się zastanawiać.
    6 lat temu byłam przekonana, że jestem "na czysto" - wszystkie otrzymane
    faktury zapłaciłam. Era nie upominała się przez 6 lat o żadną należność. Rok
    temu, podczas generalnych porządków, wyrzuciłam wszystkie papiery dotyczące
    tamtej umowy. Nawet, jeśli Era poda mi numer "niezapłaconej" faktury, nie
    będę w stanie sprawdzić czy taka faktura nie została przypadkiem już
    zapłacona.

    Mogłabym się na to wypiąć - mogę dalej obywać się bez prywatnego telefonu.
    Ale wolałabym załatwić to raz na zawsze, tym bardziej, ze skoro Era mnie
    blokuje, to pewno jestem na czarnej liście również u innych operatorów...

    Najprościej i najszybciej byłoby zapłacić (nie zbankrutuję od 120 PLN) i nie
    zastanawiać się czy ktoś nie skasował mnie podwójnie...

    Ale dziwi mnie, że żadne upomnienie nie było wysyłane w przeszłości, w
    czasie, gdy weryfikacja go byłaby dla mnie dużo łatwiejsza. Czy z prawnego
    punktu widzenia ten dług jeszcze istnieje, skoro przeterminował się niemal 3
    lata temu? Czy Era ma prawo umieszczać mnie na jakiejść "czarnej liście",
    skoro nie upominając się o należność przez tyle lat, de facto pozbawiła mnie
    możliwości wyjaśnienia tego ?

    Jak sądzicie ? Zapłacić i czuć się frajerką? Walczyć i tracić nerwy?

    pozdr

    Monika