eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziwne ograniczenie gwarancji › Dziwne ograniczenie gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.astercit
    y.net!news.aster.pl!not-for-mail
    Date: Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100
    From: Michał Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl>
    Organization: Happy Linux Users
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (X11/20080914)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwne ograniczenie gwarancji
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <490f03c3$0$29358$f69f905@mamut2.aster.pl>
    NNTP-Posting-Date: 03 Nov 2008 13:59:31 GMT
    NNTP-Posting-Host: 85.222.105.152
    X-Trace: 1225720771 mamut2.aster.pl 29358 85.222.105.152:11198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:561947
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Chciałbym prosić o opinię i radę w następującej sprawie.

    Kupiłem drzwi firmy Porta. Podczas montażu okazało się, że okleina z
    jednej strony jest pęknięta. Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
    została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
    reklamacji sprzedawca sugerował że producent może ją odrzucić ponieważ w
    drzwi zostały wkręcone zawiasy. Faktycznie w warunkach gwarancji
    znajduje się zapis, który zwalnia producenta z odpowiedzialności, jeśli
    zostały wkręcone zawiasy (wkręcenie zawiasów jest niezbędne!). Dodam że
    pęknięcie znajduje się obok zamka, czyli po przeciwnej niż zawiasy stronie.

    Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
    reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
    zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
    przyjdzie odpowiedź producenta. Sytuacja powtarzała się kilkukrotnie
    przez następny miesiąc. W końcu poinformowano mnie (gdy kolejny raz sam
    zadzwoniłem) że producent odrzucił reklamację. Żadnego podania przyczyny.

    Czy producent faktycznie może w opisany powyżej sposób ograniczyć
    warunki gwarancji? W praktyce oznacza to, że drzwi nie mogą być
    zamontowane a tym bardziej używane bez utraty gwarancji. Czy mam jakąś
    możliwość dochodzenia naprawy lub wymiany drzwi?

    Michał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1