eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Dziwne ograniczenie gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2008-11-03 13:59:28
    Temat: Dziwne ograniczenie gwarancji
    Od: Michał Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl>

    Witam

    Chciałbym prosić o opinię i radę w następującej sprawie.

    Kupiłem drzwi firmy Porta. Podczas montażu okazało się, że okleina z
    jednej strony jest pęknięta. Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
    została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
    reklamacji sprzedawca sugerował że producent może ją odrzucić ponieważ w
    drzwi zostały wkręcone zawiasy. Faktycznie w warunkach gwarancji
    znajduje się zapis, który zwalnia producenta z odpowiedzialności, jeśli
    zostały wkręcone zawiasy (wkręcenie zawiasów jest niezbędne!). Dodam że
    pęknięcie znajduje się obok zamka, czyli po przeciwnej niż zawiasy stronie.

    Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
    reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
    zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
    przyjdzie odpowiedź producenta. Sytuacja powtarzała się kilkukrotnie
    przez następny miesiąc. W końcu poinformowano mnie (gdy kolejny raz sam
    zadzwoniłem) że producent odrzucił reklamację. Żadnego podania przyczyny.

    Czy producent faktycznie może w opisany powyżej sposób ograniczyć
    warunki gwarancji? W praktyce oznacza to, że drzwi nie mogą być
    zamontowane a tym bardziej używane bez utraty gwarancji. Czy mam jakąś
    możliwość dochodzenia naprawy lub wymiany drzwi?

    Michał


  • 2. Data: 2008-11-03 14:05:05
    Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):

    > Czy producent faktycznie może w opisany powyżej sposób ograniczyć
    > warunki gwarancji?

    W zasasdzie w gwarancji może wszystko co mu przyjdzie do głowy.

    > W praktyce oznacza to, że drzwi nie mogą być
    > zamontowane a tym bardziej używane bez utraty gwarancji. Czy mam jakąś
    > możliwość dochodzenia naprawy lub wymiany drzwi?

    Tak. Z tytułu niezgodności z umową a nie z tytułu gwarancji.


  • 3. Data: 2008-11-05 10:13:31
    Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):

    > Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
    > została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
    ...
    >
    > Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
    > reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
    > zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy

    Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
    zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
    reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?
    --
    Pozdrawiam AdamS


  • 4. Data: 2008-11-05 10:17:02
    Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    AdamS pisze:
    > Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
    >
    >> Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
    >> została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
    > ...
    >> Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
    >> reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
    >> zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
    >
    > Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
    > zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
    > reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?


    Bzdura, sprzedawca nie ma obowiązku odpowiadać na reklamację
    gwarancyjną w ciągu 14 dni. Tym bardziej nie oznacza to, że brak
    odpowiedzi uważany jest za uznanie reklamacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz


  • 5. Data: 2008-11-05 11:21:40
    Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 11:17:02 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > AdamS pisze:
    >> Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
    >>
    >>> Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
    >>> została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
    >> ...
    >>> Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
    >>> reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
    >>> zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
    >>
    >> Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
    >> zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
    >> reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?
    >
    >
    > Bzdura, sprzedawca nie ma obowiązku odpowiadać na reklamację
    > gwarancyjną w ciągu 14 dni. Tym bardziej nie oznacza to, że brak
    > odpowiedzi uważany jest za uznanie reklamacji.

    A wątkotwórca określił czy to była reklamacja gwarancyjna? Wspomniał tylko
    coś o zapisach gwarancji.
    --
    Pozdrawiam AdamS


  • 6. Data: 2008-11-05 11:22:27
    Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    AdamS pisze:
    > Dnia Wed, 05 Nov 2008 11:17:02 +0100, Liwiusz napisał(a):
    >
    >> AdamS pisze:
    >>> Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
    >>>
    >>>> Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
    >>>> została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
    >>> ...
    >>>> Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
    >>>> reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
    >>>> zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
    >>> Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
    >>> zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
    >>> reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?
    >>
    >> Bzdura, sprzedawca nie ma obowiązku odpowiadać na reklamację
    >> gwarancyjną w ciągu 14 dni. Tym bardziej nie oznacza to, że brak
    >> odpowiedzi uważany jest za uznanie reklamacji.
    >
    > A wątkotwórca określił czy to była reklamacja gwarancyjna? Wspomniał tylko
    > coś o zapisach gwarancji.


    Więc nie ma podstaw, aby sądzić, że miał na myśli coś innego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1