-
1. Data: 2008-11-03 13:59:28
Temat: Dziwne ograniczenie gwarancji
Od: Michał Kochanowicz <m...@v...iem.pw.edu.pl>
Witam
Chciałbym prosić o opinię i radę w następującej sprawie.
Kupiłem drzwi firmy Porta. Podczas montażu okazało się, że okleina z
jednej strony jest pęknięta. Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
reklamacji sprzedawca sugerował że producent może ją odrzucić ponieważ w
drzwi zostały wkręcone zawiasy. Faktycznie w warunkach gwarancji
znajduje się zapis, który zwalnia producenta z odpowiedzialności, jeśli
zostały wkręcone zawiasy (wkręcenie zawiasów jest niezbędne!). Dodam że
pęknięcie znajduje się obok zamka, czyli po przeciwnej niż zawiasy stronie.
Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
przyjdzie odpowiedź producenta. Sytuacja powtarzała się kilkukrotnie
przez następny miesiąc. W końcu poinformowano mnie (gdy kolejny raz sam
zadzwoniłem) że producent odrzucił reklamację. Żadnego podania przyczyny.
Czy producent faktycznie może w opisany powyżej sposób ograniczyć
warunki gwarancji? W praktyce oznacza to, że drzwi nie mogą być
zamontowane a tym bardziej używane bez utraty gwarancji. Czy mam jakąś
możliwość dochodzenia naprawy lub wymiany drzwi?
Michał
-
2. Data: 2008-11-03 14:05:05
Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
> Czy producent faktycznie może w opisany powyżej sposób ograniczyć
> warunki gwarancji?
W zasasdzie w gwarancji może wszystko co mu przyjdzie do głowy.
> W praktyce oznacza to, że drzwi nie mogą być
> zamontowane a tym bardziej używane bez utraty gwarancji. Czy mam jakąś
> możliwość dochodzenia naprawy lub wymiany drzwi?
Tak. Z tytułu niezgodności z umową a nie z tytułu gwarancji.
-
3. Data: 2008-11-05 10:13:31
Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
Od: AdamS <a...@c...interia.pl>
Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
> Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
> została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
...
>
> Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
> reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
> zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?
--
Pozdrawiam AdamS
-
4. Data: 2008-11-05 10:17:02
Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
AdamS pisze:
> Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
>
>> Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
>> została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
> ...
>> Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
>> reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
>> zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
>
> Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
> zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
> reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?
Bzdura, sprzedawca nie ma obowiązku odpowiadać na reklamację
gwarancyjną w ciągu 14 dni. Tym bardziej nie oznacza to, że brak
odpowiedzi uważany jest za uznanie reklamacji.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
-
5. Data: 2008-11-05 11:21:40
Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
Od: AdamS <a...@c...interia.pl>
Dnia Wed, 05 Nov 2008 11:17:02 +0100, Liwiusz napisał(a):
> AdamS pisze:
>> Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
>>
>>> Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
>>> została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
>> ...
>>> Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
>>> reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
>>> zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
>>
>> Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
>> zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
>> reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?
>
>
> Bzdura, sprzedawca nie ma obowiązku odpowiadać na reklamację
> gwarancyjną w ciągu 14 dni. Tym bardziej nie oznacza to, że brak
> odpowiedzi uważany jest za uznanie reklamacji.
A wątkotwórca określił czy to była reklamacja gwarancyjna? Wspomniał tylko
coś o zapisach gwarancji.
--
Pozdrawiam AdamS
-
6. Data: 2008-11-05 11:22:27
Temat: Re: Dziwne ograniczenie gwarancji
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
AdamS pisze:
> Dnia Wed, 05 Nov 2008 11:17:02 +0100, Liwiusz napisał(a):
>
>> AdamS pisze:
>>> Dnia Mon, 03 Nov 2008 14:59:28 +0100, Michał Kochanowicz napisał(a):
>>>
>>>> Drzwi zostały odwiezione do sklepu i
>>>> została złożona reklamacja (mam potwierdzoną kopię). Podczas składania
>>> ...
>>>> Sprzedawca poinformował mnie że otrzymam pisemną odpowiedź na
>>>> reklamację. Ponieważ nic takiego się nie stało, po około miesiącu
>>>> zadzwoniłem do sklepu. Otrzymałem informację że sklep odezwie się gdy
>>> Sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji skoro tego nie
>>> zrobił to znaczy że ją uwzględnił. Pytanie kluczowe czego żądałeś w
>>> reklamacji wymiany na nowe wolne od wad lub zwrotu gotówki czy naprawy?
>>
>> Bzdura, sprzedawca nie ma obowiązku odpowiadać na reklamację
>> gwarancyjną w ciągu 14 dni. Tym bardziej nie oznacza to, że brak
>> odpowiedzi uważany jest za uznanie reklamacji.
>
> A wątkotwórca określił czy to była reklamacja gwarancyjna? Wspomniał tylko
> coś o zapisach gwarancji.
Więc nie ma podstaw, aby sądzić, że miał na myśli coś innego.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz