    From: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziecko, alimenty, dom, rozwiedzeni rodzice
    Date: Sun, 29 Aug 2004 19:06:33 +0200

    Jest taka realna sytuacja: małżeństwo rozpoczęło budowę domu.
    Doprowadziło ją do stanu kiedy dom jest wybudowany, ale w stanie
    całkowicie surowym. Po tym rozwodzą się. Oczywiście zostają przyznane
    alimenty płatne do rąk matki. Jest nieuregulowana kwestia domu i działki
    na której ten dom stoi. I teraz rozważam taką możliwość: ponieważ jeśli
    doszłoby do sądowego podziału majątku, a mnie nie zależy na trzymaniu
    części po podziale, chciałbym pozbyć się tej części. Chciałbym to
    odsprzedać matce córki, ale ponieważ przekroczyłoby to jej możliwości
    finansowe, to wymyśliłem, że spisalibyśmy notarialną umowę, w której
    matka zrzekłaby się odbierania alimentów przez czas i do wysokości
    ustalonej kwoty odsprzedaży części domu. Czyli z każdym miesiącem kwota
    spłaty zmniejszałaby się, a ewentualna podwyżka alimentów zmniejszałby
    tą kwotę jeszcze bardziej. Czy taki manewr byłby zgodny z prawem i
    chroniłby mnie przed równoczesnym darmowym pozbyciem się części domu i
    płaceniem alimentów?
    Big Jack