  • Data: 2007-08-28 10:45:00
    Temat: Działalność gospodarcza, współpraca - jaka forma umowy?
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu bielizną, mam mały
    sklepik, dodatkowo mogę prowadzić działalność w zakresie poprawek
    krawieckich (usługi krawieckie) ale tego nie robię. Pod pojęciem "mogę
    prowadzić" mam na myśli to, że ponieważ jestem najemcą lokalu od Zarządu
    Domów Komunalnych mam od nich pozwolenie na prowadzenie tych dwóch form
    działalności (wpisane do umowy najmu).
    Ostatnio odezwała się do mnie znajoma, która ma otworzoną działalność w domu
    właśnie w zakresie poprawek krawieckich - jest krawcową i sama się tym
    zajmuje. Rozlicza się na podstawie karty. Ponieważ mam w sklepiku
    niewykorzystane pomieszczenie chciałbym użyczyć jej bezpłatnie tego
    pomieszczenia aby mogła w nim prowadzić swoje usługi. Nie mogę jednak
    podnająć jej tego pomieszczenia bo na podnajem potrzebna jest zgoda ZDM i
    pisanie do nich podań, negocjacje itp. czego z oczywistych względów chcę
    uniknąć.
    Teraz pojawia się pytanie, jaką umowę powinienem z nią podpisać aby nikt się
    do nas nie przyczepił a ona mogła sobie spokojnie u mnie siedzieć i robić te
    poprawki krawieckie.

    Podsumowując:
    Ona prowdzi działalność gosp. i ja, z tym, że ona ma ją zarejestrowaną na
    swoje mieszkanie i tak ma zostać, ale wykonywała by ją w moim lokalu.
    Ja mam zgodę najemcy, w tym przypadku Zarzadu Domów Komunalnych na
    prowadzenie takiej działalności ale do tej pory jej nie wykonywałem więc
    myślę, że jeśli ktoś będzie u mnie w lokalu dokonywał poprawek krawieckich
    to chyba nikt z ZDM-u nie ma prawa się mnie czepiać.
    Teraz nie wiem tylko jak to uregulowac między nią a mną aby nikt się do nas
    nie przyczepił, np. PIP, Urząd Skarbowy, nie wiem kto jeszcze.