  • Data: 2007-08-30 06:54:46
    Temat: Re: Działalność gospodarcza, współpraca - jaka forma umowy?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Aug 2007 20:57:49 +0200, Konrad napisał(a):

    > A co jeśli powierzchnia, którą chcę jakkolwiek to nazwiesz ale przyjmijmy,
    > że podnająć nie jest wliczona w metraż lokalu? Bo tak faktycznie jest. W
    > umowie nie jest ona wogóle wyszczególniona - jest to antresola.
    > Co wtedy? Jak w takim przypadku mają się do tego przepisy?

    No to znaczy, że korzystasz z tej antresoli bez umowy i bez ponoszenia
    opłat. Uważaj bo w tej sytuacji jak ktoś się tego dopatrzy, to wszystko co
    Gotfryd pisał o podatkowych skutkach użyczenia będzie dotyczyć ciebie i
    gminy.

    > A co jeśli podpiszę z nią umowę o dzieło albo zlecenie? Można jakoś to w ten
    > sposób ugryźć?

    Obawiam się, że tylko teoretycznie może to być dobry pomysł gdyż:
    1. To ty będziesz formalnie przyjmował zlecenia od klientów i odpowiadał
    za ich wykonanie. Ona będzie tylko podwykonawcą.
    2. Ty będziesz ewidencjonawał w swojej KPiR (czy co tam prowadzisz) cały
    obrót. Ty będziesz wystawiał rachunki (faktury).
    3. Tobie obrót ten będzie wpływał na ewentualne wejście w kasę fiskalną.
    4. Cała sprawa robi się całkowicie nieopłacalna jeśli ty jesteś VAT-owcem
    a ona nie.
    5. Będą was obowiązywały wszystkie obostrzenia prawne dotyczące
    samozatrudnienia.
    6. Urząd Pracy może wreszcie uznać, że jest ona u ciebie faktycznie
    zatrudniona na umowę o pracę.