  • 391. Data: 2023-11-07 17:43:52
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2023 o 17:29, J.F pisze:

    > No widzisz - oni mu błysną, on sie obudzi, zjedzie na prawy, a na
    > prawym jestes Ty ...

    Przejadą a ja pojdę za nimi - finalnie i tak szybciej niż jechać za
    zatwardzeniem a zapierdalaczy i tak przepuszczam - po co mi na dupie
    mają siedzieć.

    > Długie lepiej widac :-)
    > A migacze ... co sygnalizujesz - zjazd w barierkę ? :-)

    Nic nie proponuję - sugeruję, że chciałbym wyprzedzić z lewej ale bez
    chamstwa i oślepiania "przeciwnika". W sumie rzadko mi się zdarza - na
    wyjątkowych uparciuchów. Większość normalnie zjeżdza jak ma
    wystarczająco miejsca. A odcinek dc-óć to i tak patologia autostradowa
    zarówno ze strony zamulaczy jak i zapierdalaczy, więc podchodzę do tych
    stu kilometrów jak do dzikiej przyrody - nic nie poradzisz...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 392. Data: 2023-11-07 17:44:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest taki specjalny system zapisu. Na jednej partycji masz po prostu
    > obrazki. Na drugiej dane, jak to poskładać.

    Z ciekawości - masz jakieś źródełka? Poniekąd w CCTV siedzę ale nie znam
    wszystkich nowości.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 393. Data: 2023-11-07 18:16:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Nov 2023 17:43:52 +0100, Shrek wrote:

    > Przejadą a ja pojdę za nimi - finalnie i tak szybciej niż jechać za

    A, czyli tylko zjezdzasz, a nie wyprzedzasz.

    > zatwardzeniem a zapierdalaczy i tak przepuszczam - po co mi na dupie
    > mają siedzieć.

    Rozpedzasz do 180 czy 160 i zostają nieliczni zapierdalacze.

    Z drugiej strony - zjezdzasz, przepuszczasz, wracasz na lewy,
    rozpędzasz do 160 ... i teraz ty siedzisz na d* :-)

    Gdzies tam jeszcze jakas ciezarówka moze sie trafic ..

> [...]
    > chamstwa i oślepiania "przeciwnika". W sumie rzadko mi się zdarza - na
    > wyjątkowych uparciuchów. Większość normalnie zjeżdza jak ma

    to się zgadza. I tu swiatła nie pomogą.

    Wiec chodzi o tą mniejszość :-)

    > A odcinek dc-óć to i tak patologia autostradowa
    > zarówno ze strony zamulaczy jak i zapierdalaczy, więc podchodzę do tych
    > stu kilometrów jak do dzikiej przyrody - nic nie poradzisz...

    Predkosc zapierdalaczy wysoka :)

    J.

  • 394. Data: 2023-11-07 19:48:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2023 o 18:16, J.F pisze:

    > A, czyli tylko zjezdzasz, a nie wyprzedzasz.

    A po co mi wyprzedzać zapierdalaczy? Ja chcę tylko zamulacza
    wyprzedzić:P Zjedzie na prawy, zapierdalacze pojadą, ja ze nimi.

    > Rozpedzasz do 180 czy 160 i zostają nieliczni zapierdalacze.

    I ich przepuszczam. Z tym że to 180 to raczej rzadko i raczej za jakimś
    zającem.

    > Z drugiej strony - zjezdzasz, przepuszczasz, wracasz na lewy,
    > rozpędzasz do 160 ... i teraz ty siedzisz na d* :-)

    Komu? Zamulacz na prawym i go łykam, zapierdalacze z przodu - wszyscy
    zadowoleni.

    Tak naprawdę to tylko z jednymi mam problem. Jedziesz 160 dojeżdza do
    ciebie jakiś typ i siedzi na ogonie. Na prawym średnio ciasno. No ale
    jak siedzi to go chcesz przepuścić - raz że z dobrego serca, dwa że nie
    lubie jak mi debile na dupie siedzą. Widać większą lukę z przodu to
    przyspieszam troszkę i się chowam, odpuszczam do 160 bo tyle chce
    jechać. Typ albo nie przyspiesza bo na tempomacie albo nie może bo
    powyżej 160 to ma przyspiesznie homeopatyczne - dojeżdzam do tira albo
    jakiegoś 120/140 to z powrotem na lewy. I typ znów mnie dojeżdza i na
    dupie siedzi i świruje bo on chce 170 z pedałem w podłodze a musi 160 a
    że szybciej jak 170 nie pojedzie to wyprzedzić nie daje rady na
    rozsądnym dystansie. Ewentualnie odmiana - jedziesz na końcu
    zatwardzenia, typ dojeżdza i świruje jakby gdyby nie ja to mógł się
    teleportować przez zatwardzenie. Zatwardzenie się kończy - wyprzedzasz i
    jedziesz swoje 160 po prawym aż do czego dojedziesz i prawy znów typ
    odjeżdza i świruje że on chce 165 ale nie da rady wyprzedzić bo zanim
    prędkość odbuduje to znów zatwardzenie. I w koło macieju...

    > to się zgadza. I tu swiatła nie pomogą.
    >
    > Wiec chodzi o tą mniejszość :-)

    Jasne że o mniejszość. Większość nie jest pojebana i nie bawi się w
    jakieś rozgrywki na drodze tylko chce spokojnie jechać - nie siedząc ani
    nikomu na dupie ani miec na dupie furiata. Będzie miejsce to zjadą. Za
    wyjątkiem dc-óć;) Tam to rozumem nie ogarniesz:P

    > Predkosc zapierdalaczy wysoka :)

    Zapierdalaczy dużo, óć dojeżdzająca do pracy paliwko oszczędza, dwa
    pasy, do tego tiry... W sumie nie wiem kto wymyślił że tam dwa pasy starczą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 395. Data: 2023-11-07 20:19:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Nov 2023 19:48:42 +0100, Shrek wrote:

    > A po co mi wyprzedzać zapierdalaczy? Ja chcę tylko zamulacza
    > wyprzedzić:P Zjedzie na prawy, zapierdalacze pojadą, ja ze nimi.

    Jest to jakas strategia, jak sie nie chce narazic na kare za miganie.
    A ta kara to jest, czy jakas bardziej iluzoryczna ? :-)

    > I ich przepuszczam. Z tym że to 180 to raczej rzadko i raczej za jakimś
    > zającem.

    > Komu? Zamulacz na prawym i go łykam, zapierdalacze z przodu - wszyscy
    > zadowoleni.

    Pod warunkiem ze zapierdalacze co najmniej 160.
    Moze pod Warszawą tak jest, u mnie całe spektrum predkosci :-)

> [...]
    > jakiegoś 120/140 to z powrotem na lewy. I typ znów mnie dojeżdza i na
    > dupie siedzi i świruje bo on chce 170 z pedałem w podłodze a musi 160 a

    Ale nie pisałes wczesniej, ze świruje.
    Moze szuka zająca na 160 :-)

    > że szybciej jak 170 nie pojedzie to wyprzedzić nie daje rady na
    > rozsądnym dystansie.

    Wychodzi, ze twój błąd polega na przyspieszaniu.
    Było dowiezc do luki 160.

    Albo po prostu lekko przyspieszyc i pojechac te 168, zostawiając z
    tyłu :-)

    > Ewentualnie odmiana - jedziesz na końcu
    > zatwardzenia, typ dojeżdza i świruje jakby gdyby nie ja to mógł się
    > teleportować przez zatwardzenie.

    Zdarza sie. U mnie akurat świrujących mało, no ale szybsi sie
    zdarzają.
    Cierpliwie jechac swoje az sie wszystkich wolniejszych wyprzedzi?

> [...]
    > odjeżdza i świruje że on chce 165 ale nie da rady wyprzedzić bo zanim
    > prędkość odbuduje to znów zatwardzenie. I w koło macieju...

    Mozna wczesniej przepuscic, a potem mu usiasc na d* :-)
    Jak ma wiekszą chec przebicia, to moze bedzie zganiał, a ty spokojnie
    za nim az do tych 160 :-)

    Lepsze 2 pasy niz 1.

  • 396. Data: 2023-11-07 20:32:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2023 o 20:19, J.F pisze:

    > Jest to jakas strategia, jak sie nie chce narazic na kare za miganie.
    > A ta kara to jest, czy jakas bardziej iluzoryczna ? :-)

    Ale ja nie napierdalam długimi w sumie nawet nie dlatego, że jest za to
    kara (iluzoryczna raczej) tylko dlatego że jest to po prostu chamskie i
    w sumie niebezpieczne, bo stesuje poprzednik i motywuje go albo do
    jechania szybciej niż chce lub umie albo chowania się we wnęki na prawym
    pasie w które wjeżdzać nie che (bo się boi, nie umie, nie chce, masaj).
    Jak nie ma się gdzie schować to do czego go zmuszać. Jak na prawym jest
    miejsce to hak mu w smak- wyprzedzę prawym jak bardzo chcę. A jak jest
    miejsce żeby zjechać ale za mało żeby wyprzedzić a koleś się po prostu
    zapomniał/zamyślił to lewy kierunek starcza - spojrzy zauważy to
    zjedzie. Nie ogarnia... to trudno, niech jedzie jak jedzie bo widocznie
    dodatkowe manewry go przerastają.

    > Pod warunkiem ze zapierdalacze co najmniej 160.
    > Moze pod Warszawą tak jest, u mnie całe spektrum predkosci :-)

    No pod warunkiem. Jak pojadą 150 to trudno. Albo też tak pojadę albo
    wyprzedzę później.

    > Ale nie pisałes wczesniej, ze świruje.

    Jak nie świruje to mnie nie boli. Będzie okazja to zjadę, jak umie to
    wyprzedzi. Jak nie umie to jego problem.

    > Wychodzi, ze twój błąd polega na przyspieszaniu.
    > Było dowiezc do luki 160.

    No to jak nie chce żebym przyspieszył to po co świruje. Jak jedzie
    normalnie odstępem to ja też jadę normalnie i zjadę jak będę miał
    okazję bez przyspieszania.

    > Albo po prostu lekko przyspieszyc i pojechac te 168, zostawiając z
    > tyłu :-)

    Kiedy ja chcę 160:P

    > Zdarza sie. U mnie akurat świrujących mało, no ale szybsi sie
    > zdarzają.
    > Cierpliwie jechac swoje az sie wszystkich wolniejszych wyprzedzi?

    Chyba tak. A co masz zrobić?

    > Mozna wczesniej przepuscic, a potem mu usiasc na d* :-)

    No ale to trzeba hamować. Nie po to jadę autostradą żeby hamować bo ktoś
    nie potrafi wyprzedzić, a musi bo się udusi.

    > Lepsze 2 pasy niz 1.

    Lepszy jeden niż wcale:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 397. Data: 2023-11-07 21:12:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Nov 2023 20:32:31 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > w sumie niebezpieczne, bo stesuje poprzednik i motywuje go albo do
    > jechania szybciej niż chce lub umie albo chowania się we wnęki na prawym

    no ale czekasz na wnęke przeciez.

    > pasie w które wjeżdzać nie che (bo się boi, nie umie, nie chce, masaj).

    To sie nauczy :-)

    > Jak nie ma się gdzie schować to do czego go zmuszać.

    Jak nie, to nie. Choc oczywiscie są i bardziej nieciepliwi.

    Kiedys mi taki ze 120 jechal - widac, ze jego mały litraż wiecej nie
    potrafi, i nawet chciałby w lukę, ale jak na złosc - za małe.

    > Jak na prawym jest
    > miejsce to hak mu w smak- wyprzedzę prawym jak bardzo chcę.

    No widzisz - ty na prawy, on na prawy, i nieszczęscie gotowe.
    Nie lepiej błysnąć?

    > A jak jest
    > miejsce żeby zjechać ale za mało żeby wyprzedzić a koleś się po prostu
    > zapomniał/zamyślił to lewy kierunek starcza - spojrzy zauważy to
    > zjedzie.

    No - jak za mało miejsca aby wyprzedzic prawym, to w zasadzie za mało
    miejsca aby zjechac na prawo.
    Nie wiadomo, co ten z tyłu ma pod maską i w bucie - rozpędzi i
    wyprzedzi, czy bedzie tak jechał o 5km/h szybciej.

    Na szczescie u mnie zapas kucyków teraz, to jak luka wieksza, moge
    przyspieszyc i jego wyprzedzic. A w mniejsze luki nie zjezdzam :-)

    > Nie ogarnia... to trudno, niech jedzie jak jedzie bo widocznie
    > dodatkowe manewry go przerastają.

    Cierpliwy z ciebie czlowiek :-)

    > No pod warunkiem. Jak pojadą 150 to trudno. Albo też tak pojadę albo
    > wyprzedzę później.

    No ale jak trafisz na takiego z przodu, co jedzie 120, czy nawet 100,
    to potem masz na d* kilku, i nie wiadomo ile oni chca czy mogą.
    200, 160, 150, a moze tylko 130 ...

    > Jak nie świruje to mnie nie boli. Będzie okazja to zjadę, jak umie to
    > wyprzedzi. Jak nie umie to jego problem.

    I za drugim dojechaniem zaczyna świrowac?

    > No to jak nie chce żebym przyspieszył to po co świruje. Jak jedzie
    > normalnie odstępem to ja też jadę normalnie i zjadę jak będę miał
    > okazję bez przyspieszania.

    Moze ci sie wydaje ze świruje :-)

    > Kiedy ja chcę 160:P

    I chcesz miec pusto z tyłu :-)

    > Chyba tak. A co masz zrobić?

    No mogę zwolnic i przepuscic. Ale nie chcę :-)

    > No ale to trzeba hamować. Nie po to jadę autostradą żeby hamować bo ktoś
    > nie potrafi wyprzedzić, a musi bo się udusi.

    Ale niekoniecznie hamowac. Jedziesz w ciagu, gdzie na poczatku ktos
    zamula, to po prawej moze sie zdarzyc luka, zeby ten z tyłu cie
    wyprzedził.
    Albo nawet lekko zwolnisz.

    Tylko co potem - potem ja będe z tyłu, ten przede mną powinien
    kulturalnie zjechac i mnie przepuscic :-)

    Nawiasem mowiac - kiedys dawno mi sie zdarzało, ze jechalismy kupe
    kilometrow z jakims innym autem razem, bo po prostu moja i jego
    ulubiona prędkosc była taka sama.

    Od wielu lat mi sie to juz nie zdarza - wszyscy inni sa albo z wolni i
    zostają z tylu, albo za szybcy i znikają z przodu.

    No teraz na zwykłych krajowkach, to bywają korki/kolumny, ze jedziemy
    razem, bo musimy. Wtedy było luzniej, a jakos tak łatwiej było znalezc
    pasującą duszę.

    > Lepszy jeden niż wcale:P

    Jakies tam drogi u nas są.
    Ale lepszy 1 pas na obwodnicy, niz 2 przez miasto ze swiatłami :-)

    J.

  • 398. Data: 2023-11-07 21:47:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2023 o 21:12, J.F pisze:

    > no ale czekasz na wnęke przeciez.

    Tym bardziej nie ma sensu go poganiać jak nie ma gdzie zjechać..

    > To sie nauczy :-)

    Nie jestem typem nauczyciela na drodze:P

    > No widzisz - ty na prawy, on na prawy, i nieszczęscie gotowe.
    > Nie lepiej błysnąć?

    Chyba nie.

    > No - jak za mało miejsca aby wyprzedzic prawym, to w zasadzie za mało
    > miejsca aby zjechac na prawo.

    Nie no - bez przesady - on ma tylko zjechać, ty masz zjechać,
    przyspieszyć i wyjechać z powrotem n lewy - więcej miejsca trzeba.

    > Nie wiadomo, co ten z tyłu ma pod maską i w bucie - rozpędzi i
    > wyprzedzi, czy bedzie tak jechał o 5km/h szybciej.

    No to co - jak będzie jechał szybciej niż ja to z bogiem.

    > Na szczescie u mnie zapas kucyków teraz,

    Też nie narzekam.

    > No ale jak trafisz na takiego z przodu, co jedzie 120, czy nawet 100,
    > to potem masz na d* kilku, i nie wiadomo ile oni chca czy mogą.
    > 200, 160, 150, a moze tylko 130 ...

    No nie wiadomo. Najwyżej ich potem powyprzedzam jak będę potrzebował. Tu
    i teraz problemem jest zamulacz.

    > I za drugim dojechaniem zaczyna świrowac?

    Tak - kilka razu się zdażyło. Jadę sobie swoim tempem on z pedałem w
    podłodze może 10 szybciej. Jak mu zjadę bez zwalania to nie daje rady
    wyprzedzić bo się zbiera jakby chciał a nie mógł (w sumie tak jest).
    Dojadę do czegoś, wrócę na lewy znów mnie dojedzie i się wkurwia że
    mógłby 10 szybciej.

    > Moze ci sie wydaje ze świruje :-)

    Może - niech siedzi z odległością i nie pajacuje z siedzeniem na dupie
    jak nie ma możliwości wyprzedzić.

    > I chcesz miec pusto z tyłu :-)

    To w końcu sprawdzę gdzie jest ogranicznik a z zapierdalania wyrosłem.

    > Ale niekoniecznie hamowac. Jedziesz w ciagu, gdzie na poczatku ktos
    > zamula, to po prawej moze sie zdarzyc luka, zeby ten z tyłu cie
    > wyprzedził.
    > Albo nawet lekko zwolnisz.

    Ale po co mam kombinowć - nie moja wina że ma słaby silnik:P

    > Tylko co potem - potem ja będe z tyłu, ten przede mną powinien
    > kulturalnie zjechac i mnie przepuscic :-)

    No właśnie - będziemy się tasować jak potem dojedzie do następnego
    zamulacza i będzie potrzebował pasa startowego żeby odbudować swoje 170?

    > Nawiasem mowiac - kiedys dawno mi sie zdarzało, ze jechalismy kupe
    > kilometrow z jakims innym autem razem, bo po prostu moja i jego
    > ulubiona prędkosc była taka sama.

    Żeby to raz...

    > Od wielu lat mi sie to juz nie zdarza - wszyscy inni sa albo z wolni i
    > zostają z tylu, albo za szybcy i znikają z przodu.

    Zdarzało się zarówno jak sam zapierdalałem jak i jak zmądrzałem;) W
    sumie jak zapierdalałem, to często się zwalniało (albo "przeciwnik"
    zwalniał) żeby zobaczyć czy przypadkiem załogantów nie stanowiło dwóch
    facetów z białymi czapkami na kokpicie;)

    > No teraz na zwykłych krajowkach, to bywają korki/kolumny, ze jedziemy
    > razem, bo musimy. Wtedy było luzniej, a jakos tak łatwiej było znalezc
    > pasującą duszę.

    Ja kiedyś od torunia do łodzi jechałem za kolesiem co miał w
    transmiterze fajną muzę ustawioną. Szukałem radia, znalazłem fajne,
    tylko nic nie gadali i sama muza. No i znikało. Po czym zotientowałem
    się że to z samochodu;) Tylko trochę za blisko było. No ale człowiek był
    młodszy i głupszy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 399. Data: 2023-11-08 00:33:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z ciekawości - masz jakieś źródełka? Poniekąd w CCTV siedzę ale nie znam
    > wszystkich nowości.

    Bo to jest staroć, nie nowość. Jakieś 15-20 lat temu, jak ceny
    DVR/NVR/kamer były wy...ne w kosmos używałem oprogramowania Zoneminder
    do sklecenia w jedno monitoringu z różnych urządzeń. On tak to właśnie
    zapisywał. Nie było tam co prawda róznych partycji (może istniała taka
    opcja) ale obrazki i dane były faktycznie osobno.

    Przy czym sama idea jest MZ mocno takase i trochę watpie czy jest nadal
    powszechnie stosowana. Wydaje się pasuje bardziej do tamtych czasów,
    gdzie rozdzielczość i ilość klatek na sekundę była duzo mniejsza. Żeby
    to obecnie miało sens, to musiałby być do tego dedykowany system plików
    bez elementu alokacji blokowej (np. działający jak tasma), bo przy
    jakimkolwiek obecnym standardowym (ext4, ntfs, itp.) taki zapis jest
    wysoce nieracjonalny pozostawiając niewykorzystaną część bloku przy
    milionach małych plików.
    Dość powiedzieć, nadal mam część zapisów z tamtych lat, zajmują ca
    350MB, z dużym bólem spakowałem to w jeden plik, a jak duzy jest ten ból
    to widac przy próbie rozpakowania - kilkanaście do kilkudziesięciu
    godzin, aby wydobyć te wszystkie pliczki.

    W dodatku, takie podejście niczego MZ nie gwarantuje w kwestii
    integralności i manipulacji, bo przeciez mozna to zrobić na poziomie
    pojedyńczych plików. Nawet jakby łatwiej. A filmy z kompresja
    międzyklatkową moge mieć przecież sumy kontrolne. Nawet bez tych sum da
    się na pewno stwierdzić czy była ingerencja bo ciąć trzeba albo po
    ramkach P, albo odtwarzać te ramki, co musi byc widoczne.

    --
    Marcin

  • 400. Data: 2023-11-08 01:14:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przy czym sama idea jest MZ mocno takase i trochę watpie czy jest nadal
    > powszechnie stosowana.
    Zaletą tej idei jest to, że jeśli przerwiesz nagranie, to masz ostatnią
    klatkę. Jak nagrywasz filmiki, to nie masz ostatniego.
    --
    (~) Robert Tomasik