    From: "Mariusz" <d...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Domena - co to jest, jak wyegzekwować?
    Date: 2 Feb 2005 20:01:57 +0100

    Witam.
    Wygrałem na allegro aukcję na domenę (net). Jej wartość rynkowa to około 5.000
    zł.
    Zwyciężyła moja oferta o wartości 200 zł. Nie było ceny minimalnej ani innych
    (poza moją) ofert.

    Sprzedający wyraźnie napisał, że nie sprzeda mi domeny.

    Jak w sądzie wyegzekwować wydanie mi domeny? O co pozwać pozwanego?

    Co to jest w ogóle domena na gruncie polskiego prawa?

    Wg http://www.vagla.pl/skrypts/rejestracja_nazwy_domeny
    .htm

    "Często używa się pojęcia &#8222;prawo z rejestracji domeny&#8221;, nie zawsze jednak

    precyzując jego znaczenie. Traktuje się je jako specyficzne prawo swego
    rodzaju, będące przedmiotem obrotu, zbliżone charakterem do skutecznych erga
    omnes praw chroniących oznaczenia odróżniające. Postuluje się objęcie go
    ochroną, na wzór znaków towarowych, wskazując na wiele podobieństw między tymi
    ostatnimi, a adresami internetowymi."

    Więc jak wyegzekwować to prawo?

    Pozdrawiam,
    Mariusz