  • Data: 2008-11-08 19:06:29
    Temat: Czy to jest wyłudzenie?
    Od: "Jacek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry !
    Jestem posiadaczem palmtopa Fujitsu-Siemens N560. W palmtopie według mnie uległo
    uszkodzeniu gniazdo, do którego wkłada się kabel synchronizujący urządzenie z
    pecetem. Napisałem list elektroniczny z opisem objawów uszkodzenia do serwisu
    mającego w swoim adresie tekst: fujitsu-siemens_serwis. Poprosiłem o ocenę czy
    mogą podjąć się naprawy i za ile. Najpierw zażądano podania przeze mnie tylko i
    wyłącznie numeru fabrycznego urządzenia, a po kilku dniach dostałem pocztą
    elektroniczną "wstępną ekspertyzę techniczną" naprawy urządzenia o podanym
    przeze mnie numerze seryjnym. Technik, bez oglądania, tylko na podstawie mojego
    opisu (a czy moja diagnoza jest dobra, to nie wiem) wycenił naprawę
    następująco: nowa płyta główna 1745 zł, koszt wymiany 160 zł + VAT czyli razem
    2325 zł. Jednocześnie w e-mailu jest informacja, że gdy rezygnuję z usługi
    powinienem zapłacić 160 zł + VAT za ekspertyzę, której dokonano. Z innej firmy
    dostałem ofertę na wymianę gniazda za 300 zł + VAT. Dosyć długo czekałem na
    odpowiedź z serwisu, dodatkowo stałem jeszcze przed
    koniecznością zakupu nowego akumulatora za około 200 zł wybrałem zupełnie inne
    rozwiązanie: kupiłem w sklepie nowy N560 z 2-letnią gwarancją i nowym
    akumulatorem za 1150 zł brutto. Dodatkowo zakup premiowany jest pewną ilością
    punktów, które umożliwiają darmowe pobranie ze strony F-S płatnego
    oprogramowania. Zakładam, że serwis może nasłać na mnie firmę Kruk, bo nie widzę
    powodu abym miał za cokolwiek im płacić. Gdzie się lepiej najpierw udać: do
    prokuratury z informacją o próbie wyłudzenia, czy do rzecznika praw ochrony
    konsumenta? Proszę o radę.