  • 11. Data: 2004-12-02 17:50:27
    Temat: Re: Czy to jest legalne? Dot. sprzedazy posiadanego oprogramowania...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Fundamentaliści antypiraccy często porównują 'kradzież' oprogramowania
    > do kradzieży samochodu - więc myślę, że analogia będzie dla nich wiążąca ;)

    > Czyli: ktoś sprzedaje Ci samochód, ale w umowie zawiera klauzulę, że
    > Tobie nie wolno go odsprzedać...

    A juz odpowiadam :) Jest to oczywiscie samochod nie bedacy moja wlasnoscia
    tylko taki, ktorego ja mam prawo uzytkowac, ot np jest w leasingu... :)

    j.

  • 12. Data: 2004-12-02 23:52:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > A juz odpowiadam :) Jest to oczywiscie samochod nie bedacy moja wlasnoscia
    > tylko taki, ktorego ja mam prawo uzytkowac, ot np jest w leasingu... :)

    Ale tutaj nie ma leasingu - zwykła umowa kupna-sprzedaży, fakturka VAT i
    towar jest kupującego.

  • 13. Data: 2004-12-02 23:52:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    januszek rzecze:
    > Nie bardzo rozumiem Twoja wypowiedz... Licencja to umowa okreslajaca
    > zasady uzywania danej rzeczy. Jezeli zawarles z Kims taka umowe to
    > niby jak Ty chcesz potem ja odsprzedac bez zgody tego z kim ja
    > zawarles? ;P

    Nie zawarł takiej umowy to raz.
    Dwa - gdyby nawet to byłaby sprzeczna z prawem, więc - nieważna.
    Tak samo jak np. umowa o zostaniu niewolnikiem w razie niespłacenia
    długu itp. itd.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 14. Data: 2004-12-03 08:14:38
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Arek napisał(a):

    > Oczywiście, że możesz.

    Chyba troszkę upraszczacie ;)
    Wszystko zależy od tego jakie prawa do konkretnego oprogramowania się
    posiada.
    Zwykle nabywa się wyłącznie prawo użytkowania i nic nie stoi na
    przeszkodzie aby ograniczyć zbywalność tego prawa.
    A żeby sprawę bardziej skomplikować - weźmy Windows XP - można
    "sprzedać" oryginalny nośnik z nalepką wykorzystawszy go wcześniej do
    instalacji, ale nabywca nie będzie w stanie go użyć do powtórnej instalacji.
    Swoją drogą, chętnie bym się zapoznał z komentarzami prawnymi do
    licencji M$ ;)
    nn

  • 15. Data: 2004-12-03 10:49:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Nikodem Nijaki rzecze:
    > Chyba troszkę upraszczacie ;)
    > Wszystko zależy od tego jakie prawa do konkretnego oprogramowania się
    > posiada.

    Posiada pełne prawa - za wyjątkiem prawa do najmu i dzierżawy - do
    egzemplarza, który posiada. I koniec i kropka.
    Tak stanowi prawo, wraźnie, dobitnie tak właśnie zapisane.

    > Zwykle nabywa się wyłącznie prawo użytkowania i nic nie stoi na
    > przeszkodzie aby ograniczyć zbywalność tego prawa.

    Bzdura wierutna. Na przeszkodzie takiemu ograniczeniu stoi art. 51.
    Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.

    Oczywiście, że może.
    Kto mu niby to broni ?

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2004-12-04 08:01:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale tutaj nie ma leasingu - zwykła umowa kupna-sprzedaży, fakturka VAT i
    > towar jest kupującego.

    Tyle, ze tym towarem jest Licencja - czyli prawo uzycia na okreslonych
    zasadach zegos co jest wlasnoscia udzielajacego Licencji.

    j.

  • 17. Data: 2004-12-04 10:30:59
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    > Nikodem Nijaki rzecze:
    >
    > Posiada pełne prawa - za wyjątkiem prawa do najmu i dzierżawy - do
    > egzemplarza, który posiada. I koniec i kropka.
    > Tak stanowi prawo, wraźnie, dobitnie tak właśnie zapisane.

    w dekalogu?

    > Bzdura wierutna. Na przeszkodzie takiemu ograniczeniu stoi art. 51.
    > Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.

    i par. 22 :)))

    > Oczywiście, że może.
    > Kto mu niby to broni ?

    a Ziemia jest płaska

    nn

    ---

  • 18. Data: 2004-12-04 13:43:54
    Od: "RAV" <r...@o...pl>

    a jak kupisz sobie ksiazke,a pozniej odsprzedaz komus to placisz jakis
    podatek?

    --
    Pozdrawiam - RAV
    GG: 4750296...TLEN: ravsite...SKYPE: rafalkudlinski

  • 19. Data: 2004-12-04 14:13:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Nikodem Nijaki rzecze:
    > w dekalogu?
    > i par. 22 :)))
    > a Ziemia jest płaska

    Jak chcesz pajacować to idź do cyrku.

    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 20. Data: 2004-12-04 14:50:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Tyle, ze tym towarem jest Licencja - czyli prawo uzycia na okreslonych

    A jak kupuję samochód to kupuję samochód, czy licencję (prawo jazdy?)? ;->

    > zasadach zegos co jest wlasnoscia udzielajacego Licencji.

    No ja bardzo przepraszam, ale to ci aktywiści z BSA twierdzą, że program
    to towar i nielegalne kopiowanie to jak kradzież towaru (np. samochodu).

    Idę do sklepu. Kupuję pudełko z oprogramowaniem. W środku jest nośnik,
    instrukcja obsługi. Kupuję jedną kopię programu i dostaję licencję na
    jego używanie.

    Gdzie na fakturze mam jakąś umowę licencyjną? Kupuję towar. Mam towar.
    Kopię programu.

    Jak kupuję np. książkę albo obraz, to kupuję obraz (książkę) czy tylko
    licencję na czytanie treści ksiażki i oglądanie obrazu, hmm? ;)

    Wskaż mi jakieś umocowanie prawne kupowania w sklepie 'licencji'.