  • 1. Data: 2004-12-02 08:42:54
    Temat: Czy to jest legalne? Dot. sprzedazy posiadanego oprogramowania...
    Od: Remek <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Widuje np. na allegro oferty sprzedazy oprogramowania i gier (niby wersje
    legalne). Czy mozna tak? Np. kupilem kiedys windowsa mam oryginal i czy moge
    takie cos wystawic i sprzedac? Albo czy firma jak u niej krucho moze
    sprzedac oprocz sprzetu oprogramowanie?

    Jesli nie to co za takie cos grozi

    Z gory dzieki za odpowiedz

    Remek

  • 2. Data: 2004-12-02 09:09:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Remek napisał(a):

    [...]

    > Np. kupilem kiedys windowsa mam oryginal i czy moge
    > takie cos wystawic i sprzedac?

    Kupiles Windowsa? No prosze a MS go dalej sprzedaje jak swoj! Pozwij ich ;P

    j.

  • 3. Data: 2004-12-02 10:11:28
    Od: "RAV" <z...@p...pl>

    Uzytkownik "Remek" <b...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    Mozna, ale oddajesz wszystkie nosniki, kopie, pudelka, instrukcje itd co tam
    tylko dostales. Nie masz prawa do kopii, ani uzytkowania.

    --
    Pozdrawiam - RAV
    GG: 4750296...TLEN: ravsite...SKYPE: rafalkudlinski

  • 4. Data: 2004-12-02 10:12:47
    Od: Remek <b...@p...onet.pl>

    Hej

    dzieki...

    > Mozna, ale oddajesz wszystkie nosniki, kopie, pudelka, instrukcje itd co tam
    > tylko dostales. Nie masz prawa do kopii, ani uzytkowania.

    jeszcze jedno...

    Czy od tego jakis podatek sie oplaca czy co? Moze smieszne ale naprawde nie
    wiem - fiskalizm naszego kraju z tygodnia na tydzien wzrasta. A chce by ta
    operacja byla legalna.

    I gdzie moge o tym poczytac? Jakies uwarunkowania prawne? W prawie
    autorskim?

    Remek Zajaczkowski

  • 5. Data: 2004-12-02 10:40:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RAV napisał(a):

    [...]

    > Mozna, ale oddajesz wszystkie nosniki, kopie, pudelka, instrukcje itd co tam
    > tylko dostales. Nie masz prawa do kopii, ani uzytkowania.

    A co w sytuacji, kiedy Licencja zabrania jej dalszego zbywania?

    j.

  • 6. Data: 2004-12-02 11:08:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Remek rzecze:
> [...]
    > legalne). Czy mozna tak? Np. kupilem kiedys windowsa mam oryginal i czy moge
    > takie cos wystawic i sprzedac? Albo czy firma jak u niej krucho moze

    Oczywiście, że możesz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 7. Data: 2004-12-02 14:05:29
    Od: "Mariusz Wozniak" <x...@g...z._pl_.invalid>

    > A co w sytuacji, kiedy Licencja zabrania jej dalszego zbywania?

    Licencja nie stoi ponad prawem.

    X.

  • 8. Data: 2004-12-02 14:56:11
    Od: Remek <b...@p...onet.pl>

    Dzieki za odpowiedzi
    Remek

  • 9. Data: 2004-12-02 15:31:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mariusz Wozniak napisał(a):

    > Licencja nie stoi ponad prawem.

    Nie bardzo rozumiem Twoja wypowiedz... Licencja to umowa okreslajaca
    zasady uzywania danej rzeczy. Jezeli zawarles z Kims taka umowe to
    niby jak Ty chcesz potem ja odsprzedac bez zgody tego z kim ja
    zawarles? ;P

    j.

  • 10. Data: 2004-12-02 17:29:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

> [...]
    > zasady uzywania danej rzeczy. Jezeli zawarles z Kims taka umowe to
    > niby jak Ty chcesz potem ja odsprzedac bez zgody tego z kim ja

    Naruszenie zasad współżycia społecznego.

    Fundamentaliści antypiraccy często porównują 'kradzież' oprogramowania
    do kradzieży samochodu - więc myślę, że analogia będzie dla nich wiążąca ;)

    Czyli: ktoś sprzedaje Ci samochód, ale w umowie zawiera klauzulę, że
    Tobie nie wolno go odsprzedać...