eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to jest legalne? Dot. sprzedazy posiadanego oprogramowania... › Re: Czy to jest legalne? Dot. sprzedazy posiadanego oprogramowania...
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to jest legalne? Dot. sprzedazy posiadanego oprogramowania...
    Date: Sat, 04 Dec 2004 15:50:23 +0100

    januszek wrote:

    > Tyle, ze tym towarem jest Licencja - czyli prawo uzycia na okreslonych

    A jak kupuję samochód to kupuję samochód, czy licencję (prawo jazdy?)? ;->

    > zasadach zegos co jest wlasnoscia udzielajacego Licencji.

    No ja bardzo przepraszam, ale to ci aktywiści z BSA twierdzą, że program
    to towar i nielegalne kopiowanie to jak kradzież towaru (np. samochodu).

    Idę do sklepu. Kupuję pudełko z oprogramowaniem. W środku jest nośnik,
    instrukcja obsługi. Kupuję jedną kopię programu i dostaję licencję na
    jego używanie.

    Gdzie na fakturze mam jakąś umowę licencyjną? Kupuję towar. Mam towar.
    Kopię programu.

    Jak kupuję np. książkę albo obraz, to kupuję obraz (książkę) czy tylko
    licencję na czytanie treści ksiażki i oglądanie obrazu, hmm? ;)

    Wskaż mi jakieś umocowanie prawne kupowania w sklepie 'licencji'.