  • 41. Data: 2003-01-14 00:26:20
    Temat: Re: Czy do nowych kompow windows jest za darmo?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <0...@p...pl>, kachna.pl wrote:
    > W uzasadnieniu oddalenia pozwu sąd podkreślił, że pozwany
    > przez MS dystrybutor _nie miał_ podpisanej umowy dystrybucyjnej
    > OEM z MS, a samo prawo autorskie nie daje podstaw do roszczeń
    > w tym przypadku.

    A byl choc jeden, jakikolwiek i gdziekolwiek (w PL, lub zblizonym systemie
    prawnym) proces z powodztwa cywilnego producenta oprogramowania przeciwko
    posiadaczowi legalnej kopii OEM za pogwalcenie umowy licencyjnej?

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2003-01-14 00:59:53
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    >A byl choc jeden, jakikolwiek i gdziekolwiek (w PL, lub zblizonym systemie
    >prawnym) proces z powodztwa cywilnego producenta oprogramowania przeciwko
    >posiadaczowi legalnej kopii OEM za pogwalcenie umowy licencyjnej?

    Podobnie możnaby zapytać, czy był już proces o używanie
    wersji edukacyjnej jakiegoś softu niezgodnie z licencją.

    Nie słyszałam o takich procesach (w Polsce), być może dlatego,
    że jak podawała BSA we wszystkich przypadkach wykrycia jakichś
    uchybień w czasie kontroli softu w firmach dochodziło do ugody,
    a wtedy nikt się nie chwali co i jak ;)
    Z drugiej strony ciekawe czy w ogóle był przypadek wykrycia
    w kontrolowanej firmie _tylko_ 'czystego' naruszenia licencji
    OEM bez żadnych innych zastrzeżeń.

    Jak zwykle proponuję telefon do BSA, albo zainstalowanie
    OEM-a niezgodne z EULA i donos na siebie :)
    Wtedy byłby wreszcie precedens w tę czy inną stronę
    i skończyłyby się nasze tasiemcowe wątki. Albo i nie... :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 43. Data: 2003-01-14 01:27:22
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > systemie prawnym) proces z powodztwa cywilnego producenta
    > oprogramowania przeciwko posiadaczowi legalnej kopii OEM za

    Że co!?!? To chyba M$$ może mówić o dużym szczęściu, że jeszcze
    nikt nie wytoczył mu procesu za sprzeczne z prawem punkty w licencji.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 44. Data: 2003-01-14 01:30:24
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    > Podobnie możnaby zapytać, czy był już proces o używanie
    > wersji edukacyjnej jakiegoś softu niezgodnie z licencją.

    Owszem.

    > Jak zwykle proponuję telefon do BSA, albo zainstalowanie
    > OEM-a niezgodne z EULA i donos na siebie :)
    > Wtedy byłby wreszcie precedens w tę czy inną stronę

    Ja tam sie mieszcze w granicach objetych licencja a az tak chorobliwej
    ciekawosci nie wykazuje :)

    > i skończyłyby się nasze tasiemcowe wątki. Albo i nie... :)

    Albo i nie :)

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2003-01-14 06:51:53
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Będzie cie to kosztować znacznie znacznie więcej niż nowa kopia windows :)

    hmm, ale co?
    udokumentowanie, czy przeniesienie w nienaruszonej postaci? ;))

    Pozdrawiam

    Darek

  • 46. Data: 2003-01-14 10:55:01
    Od: "Bezy" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Qba" <q...@q...w.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy jesli kupie w sklepie nowy komputer
    > to windows jest dawany za darmo?
    > (lub za bardzo mala oplata?)
    > (jaki to jest windows? win98?)
    > A jesli kupie caly komp, ale w czesciach?
    > To windows tez moge kupic taniej?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Qba
    Do nowej jednostki zakupionej w sklepie Windows jest dołanczany w wersji
    OEM ale tez nie zadarmo tylko po niższej cenie i to wcale nie dużo niższej,
    a jeśli chodzi do czego jest dołanczana wersja oem i co stanowi komputer to:
    płyta główna , pamięć i procesor, tego nie mozna zmienic,
    pamiec mozna dołożyć ale kosci zakupionej w sklepie razem z winem
    nie mozna wyżucić, chyba że była uszkodzona pamięć lub któryś z podzespołów.
    hehe
    Pozdrawiam Bezy