  • 1. Data: 2003-01-13 08:49:22
    Temat: Czy do nowych kompow windows jest za darmo?
    Od: "Qba" <q...@q...w.pl>

    Witam,

    Czy jesli kupie w sklepie nowy komputer
    to windows jest dawany za darmo?
    (lub za bardzo mala oplata?)
    (jaki to jest windows? win98?)
    A jesli kupie caly komp, ale w czesciach?
    To windows tez moge kupic taniej?

    Pozdrawiam,
    Qba

  • 2. Data: 2003-01-13 08:52:29
    Temat: Re: Czy do nowych kompow windows jest za darmo?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy jesli kupie w sklepie nowy komputer
    : to windows jest dawany za darmo?

    Drogi qbo,
    nic nie jest za darmo, a na pewno nie windows :)

  • 3. Data: 2003-01-13 09:04:54
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Qba" <q...@q...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (lub za bardzo mala oplata?)
    > (jaki to jest windows? win98?)
    > A jesli kupie caly komp, ale w czesciach?

    To nowych markowych komputerow sa dolaczane Windows.
    W chwili obecnej moga to byc: 98, ME, 2000, XP
    Dolaczaja go producenci komputerow, ktorzy maja
    podpisane umowy z Microsoft.

    Do calej reszty "skladakow" dolaczonego systemu niestety nie ma,
    lub jest sporadycznie (jezeli firma i tak Ci go wliczy w koszta komputera :)

    Wersja Windowsa, jaka nabywasz wraz z komputerem jest wersja OEM.
    Wersja taka, od chwili kupna az po "smierc" tego komputera musi pracowac
    wlasnie z nim. NIE MOZESZ np. wziasc tego Windowsa i zainstalowac
    na innym komputerze! Licencja OEM na to nie pozwala.

    Jezeli zdecydujesz sie na nabycie wersji BOX - wg. licencji mozesz
    instalowac i przenosic go pomiedzy komputerami. Wiec np. w przypadku
    gdy stwierdzisz, ze obecny komputer to juz zlom (np. za 2-3 lata),
    zdecydujesz
    sie na zakup nowego komputera - bedziesz mogl przeniesc Windows ze starego.
    W przypadku licencji OEM jest to nie mozliwe. Windows (licencja) "umiera"
    wraz
    z komputerem. Jezeli komputer wyrzucisz do kosza -> system też. Jeżeli
    sprzedasz
    stary komputer -> sprzedasz z Windowsem (bo pozostawienie Ci go, nie daje
    Ci prawa instalacji go na drugim komputerze.).

    Wiec jezeli zakupisz gotowy komputer z systemem -> system ten jest dopiety
    dozywotnio to TEGO 1 komputera i nie moze byc przeniesiony.

    Jezeli sam zlozysz komputer z czesci i dokupisz wersje OEM -> od chwili
    zainstalowania produktu bedzie on dozywotnio dopiety do tego 1 komputera.

    Jezeli zakupisz wersje BOX -> robisz co zechcesz.

  • 4. Data: 2003-01-13 09:14:35
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    A jeżeli sprzedam wszystko oprócz płyty głównej i twardego dysku,
    to co z licencjom? Albo np. wszystko prócz twardego dysku?
    Co znaczy "przywiązana" do komputera, to modernizować
    nie mogę, np. wymieniać procka, karty graficznej itd. itp.?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2003-01-13 09:19:02
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Masz jakies podstawy by tak sadzic czy tylko opierasz sie na zaslyszanych
    : opiniach?

    raczej,
    na przeczytanej licencji :)

  • 6. Data: 2003-01-13 09:42:22
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co znaczy "przywiązana" do komputera, to modernizować
    > nie mogę, np. wymieniać procka, karty graficznej itd. itp.?

    w. licencji, wersja OEM zainstalowana na komputerze -> pracuje na nim
    dozywotnio.
    modernizowac komputer mozesz ile zechcesz -> licencja zawsze pozostaje w tym
    komputerze. Jezeli sprzedasz całą jednostkę -> licencja Tobie staje sie
    nieuzyteczna,
    wiec najlogiczniejszym jest sprzedaz jej razem z komputerem aby nastepny
    user
    nie musial zakupowac :)

  • 7. Data: 2003-01-13 09:45:43
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Albercik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > OK, nie bede sia zaglebial - bo tego typu dyskusje byly juz na grupie
    wiele
    > razy.
    > Pozszukaj w archiwum i sam zdecyduj kto ma racje - Microsoft czy
    Uzytkownik

    Jedno trzeba przyznac, licencjonowanie Microst jest w pewnym sensji
    krzywdzace
    dla usera koncowego, jednak sam fakt nie zmienia brzemienia licencji.
    Przyznac tez nalezy, iz licencja firmy Microsoft dotyczaca systemow
    operacyjnych
    nie jest najlepiej dostosowana do polskiego prawa :)
    Moza sie pokusic aby ja troche naciagnac obowiazujacym w naszym kraju
    prawem, itp.
    Fakt jednak pozostaje faktem, ze jezeli nie chcemy miec problemow
    (procsowanie sie, itp.)
    poprostu pozostaje nam dostosowanie sie do licencji.

  • 8. Data: 2003-01-13 09:58:56
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

> [...]
    > dozywotnio.
    > modernizowac komputer mozesz ile zechcesz -> licencja zawsze pozostaje w
    Jesli zmodernizuje go tak, ze wymienie wszystko lacznie z obudowa,
    klawiatura
    itp. to czy jest to dalej ten sam komputer? Jesli wymienie wszystkie
    bebechy,
    a obudowa zostanie? Jesli zmienie obudowe, a bebechy zostana?
    Sprawa jest conajmniej dyskusyjna.
    Moze wystarczy wpakowac jakis element z poprzedniego komputera
    do nowego i stwierdzic, ze to byla modernizacja.

    Alex

  • 9. Data: 2003-01-13 10:08:10
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > dozywotnio.
    > modernizowac komputer mozesz ile zechcesz -> licencja zawsze pozostaje w

    Ale mogę unowocześnić sprzęt do tego stopnia
    że będzie to całkiem nowy sprzęt. Więc do czego w takim razie jest
    przywiązana ta licencja? Jest jakiś wymóg na to że np. musi pozostać
    procentowo jakaś część pierwotnie zakupionego sprzętu aby licencja nie
    straciła ważności?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 10. Data: 2003-01-13 10:10:18
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Ale mogę unowocześnić sprzęt do tego stopnia
    : że będzie to całkiem nowy sprzęt. Więc do czego w takim razie jest
    : przywiązana ta licencja?

    coś tam kiedyś słyszałem, że do jednego komponentu (np. mysz :) ),
    ale nie pamiętam czy to był projekt, aktualna licencja, czy wygłupy :)