  • 1. Data: 2003-01-13 07:56:09
    Temat: opłaty u notariusza przy umowie kupna-sprzedaży
    Od: "adam " <a...@N...gazeta.pl>

    Przy umowie kupna sprzedazy np. gruntu poswiadczonej aktem notarialnym jest
    kilka pozycji cenowych, m.in.
    1. podatek jako procent od kwoty transakcji
    2. taksa notariusza za wystawienie aktu notarialnego
    3. oplaty zwiazne z uaktualnieniem wpisow w ksiedze wieczystej/zalozenie
    nowej itp.
    Nurtuje mnie problem, kto - sposrod dwoch podmiotow: sprzedajacy i kupujacy -
    powinien poniesc koszty pozycji 1. i 2.? I jak to uzasadnic, jak rozumowac
    jak przekonac siebie i druga strone, ze to rozumowanie wlasciwe.

    Pilnie prosze o pomoc!

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2003-01-13 10:55:36
    Od: "adam " <a...@N...gazeta.pl>

    adam <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Przy umowie kupna sprzedazy np. gruntu poswiadczonej aktem notarialnym jest
    > kilka pozycji cenowych, m.in.

    > 2. taksa notariusza za wystawienie aktu notarialnego

    Ponawiam pytanie... szczegolnie: dlaczego ja jako sprzedajacy mam zaplacic
    takse notarialna, a nie np po polowie ze sprzedajacym?...

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-01-13 18:36:41
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    adam <a...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Ponawiam pytanie... szczegolnie: dlaczego ja jako sprzedajacy mam
    > zaplacic takse notarialna, a nie np po polowie ze sprzedajacym?...

    Możesz,tylko w Twoim pytaniu nie ma kupującego

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 4. Data: 2003-01-20 23:03:57
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

> [...]
    > powinien poniesc koszty pozycji 1. i 2.? I jak to uzasadnic, jak rozumowac
    > jak przekonac siebie i druga strone, ze to rozumowanie wlasciwe.

    Tak naprawde to jest wszystko jedno notariuszowi i urzedowi skarbowemu, do
    ktorego ostatecznie podatek od czynnosci cywilnoprawnych jest wplacany, kto
    za to zaplaci. Mogles sie umowic ze swoim kontrahentem, ze koszty pokrywa
    kupujacy, sprzedajacy, ze pokrywacie po polowie, albo dzielicie to w innych
    dziwnych konfiguracjach i konstelacjach. Ja bym po prostu probowal
    przekonywac, ze pokrycie kosztow po polowie jest bardziej sprawiedliwe.
    Ostatecznie kazdy z tej tranzakcji odnosi jakies korzysci, wiec niech kazdy
    pokrywa czesc kosztow tej korzysci.
    JG