  • 11. Data: 2003-01-13 10:17:37
    Temat: Re: Czy do nowych kompow windows jest za darmo?
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Wiec np. w przypadku
    > gdy stwierdzisz, ze obecny komputer to juz zlom (np. za 2-3 lata),
    > zdecydujesz
    > sie na zakup nowego komputera - bedziesz mogl przeniesc Windows ze
    starego.
    > W przypadku licencji OEM jest to nie mozliwe. Windows (licencja) "umiera"
    > wraz
    > z komputerem.

    Jestes pewien?
    Masz jakies podstawy by tak sadzic czy tylko opierasz sie na zaslyszanych
    opiniach?

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 12. Data: 2003-01-13 10:19:19
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Alex" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > tym
    > Jesli zmodernizuje go tak, ze wymienie wszystko lacznie z obudowa,
    > klawiatura
    > itp. to czy jest to dalej ten sam komputer? Jesli wymienie wszystkie
    > bebechy,
    > a obudowa zostanie? Jesli zmienie obudowe, a bebechy zostana?
    > Sprawa jest conajmniej dyskusyjna.
    > Moze wystarczy wpakowac jakis element z poprzedniego komputera
    > do nowego i stwierdzic, ze to byla modernizacja.

    Nie znam dokladnej definicji pojecia "modernizacja komputera".
    Jednak z tego co sie orientuje, "na raty" mozesz ten komputer
    przemodernizowac
    10 razy. To chyba nie jest problem, gdyż za każdym razem dochodzi do
    "modernizacji",
    a to Ci wolno nie tracac prawa do licencji.

  • 13. Data: 2003-01-13 10:22:39
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > : Jestes pewien?
    > : Masz jakies podstawy by tak sadzic czy tylko opierasz sie na
    zaslyszanych
    > : opiniach?
    >
    > raczej,
    > na przeczytanej licencji :)

    OK, nie bede sia zaglebial - bo tego typu dyskusje byly juz na grupie wiele
    razy.
    Pozszukaj w archiwum i sam zdecyduj kto ma racje - Microsoft czy Uzytkownik

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 14. Data: 2003-01-13 10:22:55
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    :), no tak teraz już wiem.
    A czy wystarczy np. kurz z poprzedniego sprzętu, jeżeli
    udokumentuje że leżał na pierwotnej płycie głównej?? :)

  • 15. Data: 2003-01-13 10:23:14
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale mogę unowocześnić sprzęt do tego stopnia
    > że będzie to całkiem nowy sprzęt. Więc do czego w takim razie jest
    > przywiązana ta licencja? Jest jakiś wymóg na to że np. musi pozostać
    > procentowo jakaś część pierwotnie zakupionego sprzętu aby licencja nie
    > straciła ważności?

    jak juz pisalem, licencja NIE jest przywiazana do konkretnej czesci!
    Jest przywiazana do "komputera", czyli calej jednostki operacyjnej.

    Wersje OEM mozesz zakupic z nie peryferyjnym urzadzeniem takim jak
    dysk twardy, karta graficzna! Jednak jezeli ten dysk twardy WSTAWISZ
    do swojego komputera i zainstalujesz na tym wlasnie komputerze dana
    wersje OEM systemu - od tej pory licencja systemu jest przywiazana DO
    TEGO wlasnie KOMPUTERA! Komputera jako calosci, bez wzgledu na to czy
    ten dysk twardy Ci np. padnie i kupisz sobie nowy! Tak samo jak nie masz
    prawa wyjac ten dsk i przeniesc do innego "komputera" wraz z systemem i
    licencja!!! (co w prakyce zreszta jest mozliwe -> ale tylko dlatego, ze tak
    naprawde
    nikt Ci tego do konca nie sprawdzi :))

  • 16. Data: 2003-01-13 10:24:44
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > coś tam kiedyś słyszałem, że do jednego komponentu (np. mysz :) ),
    > ale nie pamiętam czy to był projekt, aktualna licencja, czy wygłupy :)

    Tak, kiedys byla taka definicja. Obecnie jest zastapiona:
    "nie peryferyjnym uzadzeniem".
    Wiec mysz, klawiatura, drukarka, skaner, itp. odpadaja :)

  • 17. Data: 2003-01-13 10:24:52
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Tak, kiedys byla taka definicja. Obecnie jest zastapiona:
    > "nie peryferyjnym uzadzeniem".
    > Wiec mysz, klawiatura, drukarka, skaner, itp. odpadaja :)

    Dobra w moim kompie zostawiam głośniczek ;).
    Nie jest peryferyjnym urządzeniem :)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 18. Data: 2003-01-13 10:30:28
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Dobra w moim kompie zostawiam głośniczek ;).
    > Nie jest peryferyjnym urządzeniem :)

    ja bym nie ryzykowal, bo do tego mozna roznie podejsc i
    roznie do zinterpretowac :)

  • 19. Data: 2003-01-13 10:45:21
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > ja bym nie ryzykowal, bo do tego mozna roznie podejsc i
    > roznie do zinterpretowac :)

    Powiem Ci że temat mnie bardzo zainteresował i przeczytam licencję
    wersji OEM, postaram się poszukać jak microsoft definiuje
    urządzenie nieperyferyjne.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 20. Data: 2003-01-13 10:54:28