  • Data: 2009-05-29 12:08:08
    Temat: CIEKAWOSTKA Z SĄDU
    Od: "To.mEK" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Historia wyglada tak:
    - moja sasiadka zglosila oszustwo na prokurature
    - odbyla sie sprawa karna PROKURATOR / OSZUST w roku 1999/2000
    - w chwili obecnej moja sasiadka starsza Pani, ktora nie moze pisac
    (choroba) chcialaby wrocic do sprawy, poprosila mnie abym pomogl jej
    zdobyc
    kopie akt sprawy
    - zrobilismy pelnomocnictwo zgodnie z art. 79 ustawy Kodeks Cywilny
    (Dz.U. z
    dnia 23.04.1964 nr 16 poz. 93) czyli odciska palca, swiadek itd...
    - wystapilem jako pelnomocnik do sadu o wydanie kopii akt sprawy
    (przedstawilem pelnomocnictwo)

    i teraz co odpowiedzial mi sad !:
    - nie jestem adwokatem ani radcą prawnym a tylko w takim wypadku moge
    reprezentowac "kogos" w postepowaniu karnym
    (czy prosba o wydanie kopii akt zakonczonego postepowania to
    postepowanie
    karne ? czy aby na pewno tylko prawnik moze napisac takie pismo ?)
    - a jesli moja sasiadka sama nie moze wystapic to trzeba zrobic pismo
    zgodnie z art. 119 $2 KPK.
    (ten przepis mowi o pismach w procesie karnym)

    czy ja czegos nie rozumiem czy to jednak w sadzie siedza osoby
    niekompetentne ?!
    prosze o komentarze
    Tomek