  • Data: 2009-05-30 11:45:20
    Temat: Re: CIEKAWOSTKA Z SĄDU
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    To.mEK pisze:

    czy aby na pewno tylko prawnik moze napisac takie pismo ?)
    > - a jesli moja sasiadka sama nie moze wystapic to trzeba zrobic pismo
    > zgodnie z art. 119 $2 KPK.
    > (ten przepis mowi o pismach w procesie karnym)

    Tak, tylko adwokat, jeśli działa jako przedstawiciel procesowy strony.
    Natomiast pani może napisać takie pismo w swoim imieniu. Kwestię podpisu
    reguluje w tym przypadku art. 119 par. 2 KPK (tak jak Ci powiedzieli).
    W praktyce: napisz takie pismo na komputerze jako sąsiadka i podpisz się
    pod nim swoim imieniem i nazwiskiem wskazując przyczynę złożenia swojego
    podpisu.
    Do tego istotna informacja:
    § 1. Za wydanie kserokopii dokumentów z akt sprawy pobiera się opłatę w
    wysokości 1 zł za jedną stronicę kserokopii.
    Akta można natomiast przeglądać nieodpłatnie w siedzibie sądu.

    pozdrawiam
    kuba