  • Data: 2011-05-10 13:42:34
    Temat: Art. 384 KC - jak interpretować
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Jestem w trakcie tworzenie zasad świadczenia usług telekomunikacyjnych w
    ramach prowadzonej działalności, a co zatem idzie tworzenia regulaminu
    usług.
    I tutaj mam pewien problem, otóż w przypadku chęci wprowadzenia zmian
    prawo nakazuje poinformować Klienta/Konsumenta o wprowadzonych zmianach
    z zachowaniem odpowiedniej formy i ram czasowych. Klient/Konsument ma
    prawo się na proponowane zmiany nie zgodzić.
    No i właśnie, co wówczas, czy jest jakaś dowolność? Dokładnie to czy
    mogę skonstruować regulamin tak, aby w przypadku nieakceptacji zmian
    umowa pozostawała w stanie nie zmienionym, czy też w przypadku braku
    akceptacji zmian Klient/Konsument ma zawsze prawo odstąpić od umowy.

    Upraszczając, zmieniam w regulaminie zapis A na B, ale dopuszczam, że
    nie każdy klient zgodzi się na powyższe zmiany, czy mogę dopuścić do
    sytuacji, że mam dwa "rodzaje" umów, z zapisem A i B, a od akceptacji
    bądź nie Klienta/Konsumenta zależeć będzie z której wersji będzie korzystał?

    Dochodzą do mnie wieści, iż w oparciu o art. 384 KC niestety w przypadku
    nieakceptacji zmian z A na B Klient/Konsument ma zawsze prawo do
    odstąpienia od całej umowy, a nie tylko od proponowanych zmian.

    Nigdzie jednak nie potrafię się doczytać interpretacji tego artykułu, co
    sądzicie o tej sprawie?

    pozdrawiam
    Wojciech Wrodarczyk.