  • 1. Data: 2008-11-22 08:19:11
    Temat: 479 8a § 5 k.p.c. orzeczenie SN
    Od: PN <k...@w...pl>

    Witam

    Kojarzy mi się jakieś niedawne orzeczenie dotyczące sytuacji, gdy
    profesjonalny pełnomocnik nie dołączył odpisu pisma i załączników i na
    podstawie wskazanego w temacie przepisu sąd mu odrzucił pismo.
    Konkretnie kojarzy mi się, że było jakieś stanowisko SN, w którym ten
    wskazał, że gdy taki pełnomocnik uprawdopodobnił, że to sąd zgubił
    odpis, to sąd rozpoznający zażalenie na postanowienie o odrzuceniu,
    powinien orzekać raczej na korzyść skarżącego. Kojarzy ktoś może
    sygnaturę? Może ktoś ma tekst uzasadnienia?A może mi się źle kojarzy i
    takiego stanowiska nie ma?

  • 2. Data: 2008-11-24 06:17:10
    Temat: Re: 479 8a § 5 k.p.c. orzeczenie SN
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PN pisze:

> [...]
    > Konkretnie kojarzy mi się, że było jakieś stanowisko SN, w którym ten
    > wskazał, że gdy taki pełnomocnik uprawdopodobnił, że to sąd zgubił

    To trochę nielogiczne. Jak nie doręczył odpisu to co niby sąd miał gubić
    :) ?
    A jak dostarczył to co ko obchodzi co sąd z tym zrobił. Tu nie trzeba
    orzeczenia SN, tylko odrobiny logiki.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-11-24 12:53:12
    Od: PN <k...@w...pl>

    Johnson pisze:

    > To trochę nielogiczne. Jak nie doręczył odpisu to co niby sąd miał gubić
    > :) ?
    > A jak dostarczył to co ko obchodzi co sąd z tym zrobił. Tu nie trzeba
    > orzeczenia SN, tylko odrobiny logiki.

    No tak, ale postaw się w sytuacji sądu odwoławczego, który musi ocenić
    odwołanie profesjonalnego pełnomocnika, w którym on twierdzi, że odpis
    dołączył, a to sąd go zgubił, i to uprawdopodabnia. W aktach odpisu nie
    ma. Sąd II instancji wg mnie w sytuacji wątpliwej, gdzie nie ma 100%
    pewności, że facet ściemnia i nie ma 100% że sąd I instancji odpis
    dostał i zgubił lub nie dostał w ogóle, powinien orzekać na korzyść
    strony. Kojarzy mi się, że było orzeczenie SN z argumentacją na tą
    okoliczność (w jakiejś gazecie omawiali) ale nie mogę znaleźć.

  • 4. Data: 2008-11-24 12:53:25
    Od: PN <k...@w...pl>

  • 5. Data: 2008-11-24 12:53:44
    Od: PN <k...@w...pl>

  • 6. Data: 2008-11-24 13:08:45
    Od: PN <k...@w...pl>

    Johnson pisze:
    > PN pisze:
    >
    > A tak z ciekawości, jak można uprawdopodobnić że w kopercie był odpis
    > pisma ?

    Szczerze mówiąc z pewnych względów nie mogę odpowiedzieć publicznie.
    Jeśli chcesz mogę Ci odpowiedzieć na prywatny @, jeśli go podasz i chcesz.

  • 8. Data: 2008-11-24 16:44:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PN pisze:

    > Szczerze mówiąc z pewnych względów nie mogę odpowiedzieć publicznie.
    > Jeśli chcesz mogę Ci odpowiedzieć na prywatny @, jeśli go podasz i chcesz.

    Nie dzięki, dumać nad tym samodzielnie będę.