    From: "Michał" <studio(SPAM)@USUŃ.TO.o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: 2 dni opieki dla ojca a niepracująca matka.
    Date: Mon, 5 Jan 2004 10:01:28 +0100

    Witam, i przy okazji życzę wszystkiego naj... naj... w 2004 roku

    a przy okazji mam pytanie:
    czy przysługuje mi jako ojcu dziecka (poniżej 14 roku zycia) prawo do 2 dni
    opieki.
    moja zona nie pracuje i z tych 2 dni wolnych nie korzysta.
    kadrowa twierdzi, ze mi nie przysluguje.

    Art 188 i Art 189.1§ 2 Kodeksu Pracy - fragment.

    "Pracownicy wychowującej przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat
    przysługuje w ciągu roku zwolnienie od pracy na 2 dni, z zachowaniem prawa
    do wynagrodzenia."
    powyzsze "Stosuje się także do pracownika, z tym że jeżeli oboje rodzice lub
    opiekunowie są zatrudnieni, z uprawnień określonych w tych przepisach może
    korzystać jedno z nich."

    no własnie a co w przypadku jeżeli pracuję tylko ja a żona nie pracuje.

    http://praca.interia.pl/kodeks/opis?aid=6867&kid=901

    Pozdrawiam
    Michał