Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 376
- Data wpłynięcia: 2012-04-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448
376-cz-II
Załącznik nr 19
WZÓR WNIOSKU O WYDANIE WIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU
WNIOSEK O WYDANIE WIADECTWA HOMOLOGACJI TYPU
..............................................
(miejscowość, data)
......................................................... ......................................................................
(nazwa i adres producenta) (nazwa i adres organu właściwego w sprawach homologacji)
......................................................... ......................................................................
Wnioskuję o wydanie/zmianę*: świadectwa homologacji typu WE pojazdu/świadectwa
homologacji typu pojazdu/świadectwa homologacji typu WE przedmiotu wyposażenia
lub części/świadectwa homologacji typu EKG ONZ*
1. Numer sprawozdania z badań homologacyjnych..................................................................
2. Data wydania.........................................................................................................................
3. Typ pojazdu/przedmiotu wyposażenia lub części*………………………………………….
…….......................................................................................................................................
4. Nazwa i adres producenta......................................................................... ............................
……………………………………………………………………………………………….
Do wniosku załączam następujące dokumenty:
1. ……………………………………
2. ……………………………………
3. ……………………………………
4. ……………………………………
5. ……………………………………
.......................................
(podpis producenta)
*) niepotrzebne skreślić
76
Załącznik nr 20
TERMINY WA NO CI WIADECTW ZGODNO CI WE
LUB WIADECTW ZGODNO CI
Akt Prawny WE/UE
Przedmiot
Dotyczy pojazdu
wiadectwo zgodności/
świadectwo zgodności
WE ważne do dnia
Dyrektywa 2000/25/WE
Emisja – Krok IIIA
Kat. T - ciągników
31/12/2012
(przejście z kroku IIIA na
rolniczych z silnikami
IIIB)
kat. J o mocy 37÷56 kW
Krok IIIB – kat. P
(z kat. J na kat. P)
Dyrektywa 2000/25/WE
Emisja – Krok IIIB
Kat. T - ciągników
30/12/2013
(przejście z kroku IIIB na
rolniczych z silnikami
IV)
kat. L o mocy 130÷560
kW
Krok IV – kat. Q
(z kat. L na kat. Q)
Dyrektywa 2000/25/WE
Emisja – Krok IIIB
Kat.T - ciągników
30/09/2014
(przejście z kroku IIIB na
rolniczych z silnikami
IV)
kat. N o mocy 56÷75 kW
Krok IV – kat. R
(z kat. N na kat. R)
Dyrektywa 2000/25/WE
Emisja – Krok IIIB
Kat. T - ciągników
30/09/2014
(przejście z kroku IIIB na
rolniczych z silnikami
IV)
kat. M o mocy 75÷130
kW
Krok IV – kat. R
(z kat. M na kat. R)
77
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep stanowi realizację delegacji art. 70zm
ust. 1 pkt 1 – 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r.
Nr 108, poz. 908, z późn. zm.).
Powyższy projekt ma zastąpić rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października
2005 r. w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep (Dz. U. Nr 237, poz. 2009,
z późn. zm.). Wprowadzone projektem zmiany do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo
o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.), w tym delegacji do wydania
przedmiotowego rozporządzenia powoduje potrzebę wydania nowego rozporządzenia, które
implementuje do polskiego systemu prawnego Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady
2003/37/WE w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych, ich przyczep
i wymiennych holowanych maszyn, łącznie z ich układami, częściami i oddzielnymi zespołami
technicznymi oraz uchylającą dyrektywę 74/150/EWG (Dz. U. WE L 171 z 09.07.2003).
Projektowane rozporządzenie określa zakres wymagań obowiązujących w procedurze
homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do ciągnięcia przez te pojazdy
oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części, szczegółowe czynności organów w procedurze
homologacji typu, istotne cechy różnicujące kategorię, typ wariant lub wersję pojazdu, zakres
i
sposób przeprowadzania, badań homologacyjnych, kontroli zgodności produkcji, wzory
dokumentów związanych z homologacją typu.
Zagadnienia będące przedmiotem projektowanego rozporządzenia uregulowane są w prawie
Unii Europejskiej ww. dyrektywą 2003/37/WE.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie udostępniony na
stronach urzędowego informatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji Publicznej.
Na późniejszym etapie prac legislacyjnych, uzasadnienie zostanie uzupełnione
o informację odnośnie zgłoszenia zainteresowania pracami nad projektem przez podmioty
zajmujące się działalnością lobbingową w procesie stanowienia prawa.
Przepisy nowelizowanego rozporządzenia są zgodne z przepisami Unii Europejskiej.
Projekt nie wymaga przedstawienia organom lub instytucjom Unii Europejskiej stosownie
do § 12a uchwały Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. Regulamin Pracy Rady Ministrów
( M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych.
78
OCENA SKUTKÓW REGULACJI OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep dotyczyć będzie producentów
i importerów ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do ciągnięcia przez te pojazdy,
jednostki uprawnione do prowadzenia badań homologacyjnych oraz badań potwierdzających
spełnienie odpowiednich wymagań danego pojazdu w celu dopuszczenia jednostkowego pojazdu,
organy władzy samorządowej, użytkowników pojazdów.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych
Konsultacje zostaną przeprowadzone z:
1) Polską Izbą Gospodarczą Transportu Samochodowego i Spedycji,
2) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych,
3) Zrzeszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce,
4) Ogólnopolskim Związkiem Pracodawców Transportu Drogowego,
5) Ogólnopolskim Związkiem Pracodawców Transportu Samochodowego,
6) Polskim Związkiem Motorowym – Zarządem Głównym,
7) Instytutem Transportu Samochodowego,
8) Stowarzyszeniem Szefów Wydziałów Komunikacji,
9) Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów,
10) Izbą Gospodarczą Transportu Lądowego,
11) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych,
12) Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego,
13) Związkiem Pracodawców Motoryzacji,
14) N.S.Z.Z. Kierowców i pracowników zaplecza technicznego motoryzacji,
15) Stowarzyszeniem Techniki Motoryzacyjnej,
16) Przemysłowym Instytutem Motoryzacji – PIMOT,
17) Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Mechaników Polskich – Zarządem Głównym
Polskiego Towarzystwa Inżynierów Motoryzacji SIMP w Warszawie,
18) Krajowym Porozumieniem Stowarzyszeń Rzeczoznawców Samochodowych,
19) Clubem Antycznych Automobili & Rajdów CAAR POLSKA,
20) Polskim Związkiem Pracodawców Prywatnych Przemysłu Motoryzacyjnego i Ciągnikowego.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa
i budżetu jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia wpłynie na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na sytuację i rozwój regionów.
79
7. Opinia dotycząca zgodności z prawem Unii Europejskiej
Projekt
rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej i nie podlega notyfikacji
Komisji Europejskiej.
73/03/KC
80
Dokumenty związane z tym projektem:
- 376-cz-II › Pobierz plik
- 376-cz-I › Pobierz plik