Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 376
- Data wpłynięcia: 2012-04-24
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-10-10
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448
376-cz-II
UZASADNIENIE
Projekt
rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie wysokości opłat za udzielenie dopuszczenia jednostkowego pojazdu oraz wydanie
decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, wydanym na dany pojazd zgodnie
z krajową procedurą, przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
stanowi realizację delegacji art. 70zs ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo
o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.).
Wprowadzenie nowej delegacji do ww. ustawy powoduje konieczność wydania
przedmiotowego rozporządzenia.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie
udostępniony na stronach urzędowego informatora teleinformatycznego – Biuletynu
Informacji Publicznej.
Projekt nie wymaga przedstawienia organom lub instytucjom Unii Europejskiej
stosownie do § 12a regulaminu pracy Rady Ministrów.
Projektowane rozporządzenie nie będzie skutkowało zwiększeniem wydatków lub
zmniejszeniem dochodów jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa
w art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157,
poz. 1240, z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej zgodnie
z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego
systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.
2
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projektowany akt oddziaływać będzie na producentów, importerów i właścicieli
pojazdów wnioskujących o uzyskanie dopuszczenia jednostkowego pojazdu lub decyzji
o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu wydanego na dany pojazd zgodnie z krajową
procedurą, przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych
Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem konsultacji z następującymi
organizacjami:
1) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych,
2) Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego,
3) Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów,
4) Stowarzyszeniem Kierowników Stacji Kontroli Pojazdów,
5) Stowarzyszeniem Techniki Motoryzacyjnej,
6) Instytutem Transportu Samochodowego,
7) Przemysłowym Instytutem Motoryzacji,
8) Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Przemysłu Oponiarskiego „Stomil”
Sp. z o.o.,
9) Instytutem Ceramiki i Materiałów Budowlanych; Odział Szkła i Materiałów
Budowlanych w Krakowie; Zakład Technologii Szkła,
10) Instytutem Technologiczno Przyrodniczym – Laboratorium Badawczym
w Kłudzienku,
11) Politechniką więtokrzyską – Laboratorium Elektrotechniki Pojazdowej,
12) Transportowym Dozorem Technicznym,
13) Wojskowym Instytutem Techniki Pancernej i Samochodowej.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa i budżetu jednostek samorządu terytorialnego.
3
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na sytuację i rozwój regionów.
7. Opinia dotycząca zgodności z prawem Unii Europejskiej
Projekt
rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej i nie podlega
notyfikacji Komisji Europejskiej.
61-03-aa
4
Dokumenty związane z tym projektem:
- 376-cz-II › Pobierz plik
- 376-cz-I › Pobierz plik