eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 376
  • Data wpłynięcia: 2012-04-24
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-10-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448

376-cz-II

6
Dyrektywa 93/33/EWG (w
sprawie urządzeń
zabezpieczających dwu- lub
Pojazd podlega sprawdzeniu wg załącznika I dyrektywy 93/33/EWG.
trzykołowe pojazdy silnikowe

przed bezprawnym
użyciem)
7 93/32/EWG
Uchwyt dla pasażera w pojazdach
Wymagania wg dyrektywy 93/32/EWG
dwukołowych

8
Dyrektywa 97/24/EWG (C11)
(pasy bezpieczeństwa)
Wymagania wg dyrektywy 97/24/EWG

24
Załącznik nr 2

Wymagania techniczne dotyczące dopuszczenia jednostkowego pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu WE lub świadectwo homologacji typu
pojazdu, w którym przed rejestracją zostały wprowadzone zmiany w pojeździe, przedmiocie wyposażenia lub części, wpływające na zmianę warunków stanowiących
podstawę wydania świadectwa homologacji typu tego pojazdu.

Tabela nr 1


Akt prawny
Wymagania techniczne wg kategorii, podlegające sprawdzeniu przez jednostkę uprawnioną


M1
N1
3. Dyrektywa Montaż zbiornika dodatkowego z homologacją lub bez.
70/221/EWG
W pierwszym przypadku wykonywane są oględziny pojazdu.
(Zbiorniki paliwa –
W drugim przypadku obowiązują wymagania wg pkt 5 i 6 załącznika I do dyrektywy 70/221/EWG , zmienionej dyrektywą 2006/20/WE
tylne

zabezpieczenia)
W przypadku, gdy zmiana dotyczy zasilania pojazdu paliwem gazowym pojazd powinien spełnić odpowiednio wymagania:
Regulaminu 67 lub 115 dla LPG.
Regulaminu 110 lub 115 dla CNG
5. Dyrektywa
Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w tym zakresie, pojazd po zmianie powinien nadal spełniać wymagania techniczne wg Regulaminu
70/311/EWG
EKG ONZ nr 79 lub Dyrektywy 70/311/EWG
(Układ kierowniczy)
7. Dyrektywa Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w tym zakresie, dźwiękowe urządzenia ostrzegawcze, jeśli nie są potwierdzone homologacją typu
70/388/EWG
zgodnie z dyrektywą 70/388/EWG powinny nadal wysyłać ciągły sygnał dźwiękowy, zgodnie z wymaganiami wg pkt 1.1 sekcji 1 załącznika I do
(Dźwiękowy sygnał
dyrektywy 70/388/EWG.
ostrzegawczy)

Montaż w pojeździe
a) Wykonuje się badanie zgodnie z sekcją 2 załącznika I do dyrektywy 70/388/EWG.
b) Maksymalny poziom ciśnienia dźwięku musi być zgodny z pkt 2.1.4 wspomnianego załącznika.
9. Dyrektywa
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania Regulaminu EKG ONZ Nr 13 lub 13H lub
71/ 320/EWG lub
Regulaminu EKG ONZ Nr 13H lub Dyrektywy
Dyrektywy 71/320/EWG, które obowiązywały w dniu uzyskania świadectwa homologacji;
(Układy
71/320/EWG, które obowiązywały w dniu
zakres badań wyznacza jednostka upoważniona do badań homologacyjnych
hamulcowe)
uzyskania świadectwa homologacji; zakres badań
wyznacza jednostka upoważniona do badań
homologacyjnych
10. Dyrektywa
Jeśli wprowadzona zmiana dotyczy podzespołów elektrycznych/elektronicznych, to o ile nie wymaga się aby ich zgodność potwierdzona została
72/245/EWG
homologacją to muszą jednak spełniać wymogi dyrektywy 72/245/EWG.
(Zakłócenia
Na potrzeby wykazania zgodności w zakresie emitowanego promieniowanie elektromagnetyczne wnioskodawca przedkłada oświadczenie wydane
radioelektryczne
przez producenta, że pojazd spełnia wymogi dyrektywy 72/245/EWG lub norm alternatywnych, obowiązujących w krajach spoza UE potwierdzone
(zgodność
przez jednostkę techniczną. Dopuszczalne jest odstąpienie od wykazania zgodności w zakresie odporności na pole elektromagnetyczne.
elektromagnetyczna)
Jeśli dokonana została zmiana w instalacji elektrycznej pojazdu, instalacja po zmianach powinna spełniać wymagania normy PN-S-76021 wg
pkt.4.1b, tab. 2, kol. 4.
25

13. Dyrektywa
a) W celu zabezpieczenia przed bezprawnym użyciem pojazd musi być wyposażony w: — urządzenie blokujące określone w pkt 2.2 załącznika IV
74/61/EWG
do dyrektywy 74/61/EWG, oraz — urządzenie unieruchamiające spełniające wymagania techniczne określone w sekcji 3 załącznika V do tejże
(Zabezpieczenie
dyrektywy oraz wymagania podstawowe określone w sekcji 4, a w szczególności w pkt 4.1.1.
przed kradzieżą i
b) Jeżeli, w zastosowaniu lit. a) powyżej, pojazd musi być dodatkowo wyposażony w urządzenie unieruchamiające, to urządzenie to musi należeć
urządzenie
do typu homologowanego zgodnie z dyrektywą 74/61/EWG lub regulaminem EKG ONZ nr 97 lub nr 116.
unieruchamiające)
15. Dyrektywa
Siedzenia, punkty mocowania siedzeń i systemy regulacji
74/408/EWG

(Wytrzymałość
Wnioskodawca przedkłada poświadczenie wydane przez producenta, że dany pojazd [którego numer VIN musi być określony] spełnia wymagania
siedzeń – zagłówki)
określone co najmniej w jednym z poniższych uregulowań:
 dyrektywie 74/408/EWG,
 normie FMVSS nr 207 (»Siedzenia«)

Zagłówki

a) Jeżeli poświadczenie, o którym mowa powyżej, oparte jest na normie FMVSS nr 207, to zagłówki muszą dodatkowo spełniać wymagania
podstawowe określone w sekcji 3 załącznika II do dyrektywy 74/408/EWG oraz wymagania sekcji 5 dodatku I do tego samego załącznika.

b) Wykonuje się tylko badania opisane w pkt 3.10 i sekcjach 5, 6 i 7 załącznika II do wspomnianej dyrektywy.

c) W przeciwnym przypadku wnioskodawca przedkłada poświadczenie wydane przez producenta, że dany pojazd [którego numer VIN musi być
określony
] spełnia wymagania określone co najmniej w jednym z poniższych uregulowań:

 FMVSS nr 202a (»Zagłówki«)
 Dyrektywa 78/932 EWG
 Regulamin EKG ONZ nr 25

d) Jeżeli pojazd wyposażony jest w przegrodę zabezpieczającą pasażerów przed przemieszczającym się bagażem powinno wykazać się zgodność z
wymaganiami Regulaminu EKG ONZ nr 126

19. Dyrektywa
76/115
Wnioskodawca składa poświadczenie wydane przez producenta, że dany pojazd [którego numer VIN musi być określony] spełnia wymagania
EWG
określone co najmniej w jednym z poniższych uregulowań:
(Kotwiczenie pasów

bezpieczeństwa)
 dyrektywie 76/115/EWG,
 Regulaminie EKG ONZ nr 14,
 normie FMVSS nr 210 (»Punkty kotwiczenia zespołów pasów bezpieczeństwa«),
art. 22-3 JSRRV.

27. Rozporządzenie
Jeśli ma to zastosowanie, pojazd po zmianach powinien spełniać wymagania wg załącznika II do Rozporządzenia Komisji Nr 1005/2010
Komisji (UE) Nr

1005/2010
26
77/389/EWG
(Haki holownicze)
31. Dyrektywa
77/541
Jeśli zmiana dotyczy warunków technicznych pojazdu w zakresie zastosowania pasów bezpieczeństwa i/lub urządzeń przytrzymujących wówczas:
EWG.
a) Pasy bezpieczeństwa powinny posiadać homologację typu zgodnie z dyrektywą 77/541/ b) Pasy bezpieczeństwa musza mieć etykietę
(pasy
identyfikacyjną.
bezpieczeństwa i
c) Wskazania na etykiecie powinny być zgodne z udzieloną homologacją dotyczącą punktów kotwiczenia pasów bezpieczeństwa (zob. pozycja
urządzenia
19).
przytrzymujące)


Wymagania dotyczące montażu
a) Pojazd powinien być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku XV do dyrektywy 77/541/EWG.

b) Jeżeli pojazd musi być doposażony w dodatkowe pasy bezpieczeństwa, to muszą one należeć do homologowanego typu zgodnie z dyrektywą
77/541/EWG lub regulaminem EKG ONZ nr 16.


50. Dyrektywa
Jeśli zmiana warunków technicznych dotyczy zastosowania urządzeń sprzęgających, pojazd powinien nadal spełniać wymagania załącznika VII
94/20/WE
Dyrektywy lub punktu 5 Regulaminu
lub

Regulamin
Nr 55.01 EKG ONZ






















27
Tabela nr 2
Lp
Akt prawny
Wymagania techniczne wg kategorii, podlegające sprawdzeniu przez jednostkę uprawnioną



M2
M3
N2
N3
O1 ; O2
O3
O4
1 Regulamin
EKG
W przypadku pojazdów, w których dokonana zmiana dotyczy zasilania pojazdu paliwem gazowym, pojazd
Nie dotyczy
ONZ nr 67, 110, 115 powinien spełnić odpowiednio wymagania
Regulaminu 67 lub 115 dla LPG.
Regulaminu 110 lub 115 dla CNG.
2
Dyrektywa 70/311
Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w tym zakresie, pojazd po zmianie powinien nadal spełniać wymagania techniczne wg Regulaminu
EWG
EKG ONZ nr 79 lub Dyrektywy 70/311/EWG
Regulamin nr 79
EKG ONZ
(Układ
kierowniczy)
3 Dyrektywa Jeśli wprowadzona zmiana wymaga oceny w tym zakresie, dźwiękowe urządzenia ostrzegawcze, jeśli nie są
Nie dotyczy
70/388/EWG
potwierdzone homologacją typu zgodnie z dyrektywą 70/388/EWG powinny nadal wysyłać ciągły sygnał
(Dźwiękowy sygnał
dźwiękowy, zgodnie z wymaganiami wg pkt 1.1 sekcji 1 załącznika I do dyrektywy 70/388/EWG.
ostrzegawczy)

Montaż w pojeździe
a) Wykonuje się badanie zgodnie z sekcją 2 załącznika I do dyrektywy 70/388/EWG.
b) Maksymalny poziom ciśnienia dźwięku musi być zgodny z pkt 2.1.4 wspomnianego załącznika.

4 Dyrektywa
Pojazd powinien nadal spełniać wymagania Regulaminu EKG ONZ Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, które obowiązywały w dniu uzyskania
71/ 320/EWG lub
świadectwa homologacji; zakres badań wyznacza jednostka upoważniona do badań homologacyjnych
Regulamin EKG

ONZ
nr 13
(Układy
hamulcowe)
5 Dyrektywa Jeśli wprowadzona zmiana dotyczy podzespołów elektrycznych/elektronicznych, to o ile nie wymaga się aby ich zgodność potwierdzona została
72/245/EWG
homologacją to muszą jednak spełniać wymogi dyrektywy 72/245/EWG.
(Zakłócenia
Na potrzeby wykazania zgodności w zakresie emitowanego promieniowania elektromagnetycznego wnioskodawca przedkłada oświadczenie
radioelektryczne
wydane przez producenta, że pojazd spełnia wymogi dyrektywy 72/245/EWG lub norm alternatywnych, obowiązujących w krajach spoza UE
(zgodność
potwierdzone przez jednostkę techniczną. Dopuszczalne jest odstąpienie od wykazania zgodności w zakresie odporności na pole
elektromagnetyczna) elektromagnetyczne.

Jeśli dokonane zostaną zmiany w instalacji elektrycznej pojazdu, instalacja po zmianach powinna spełniać wymagania normy PN-S-76021 wg
pkt.4.1b, tab. 2, kol. 4.

6 Dyrektywa Jeśli zmiany dotyczą doposażenia pojazdu w celu zabezpieczenia przed bezprawnym użyciem, pojazd
Nie dotyczy
74/61/EWG
powinien być nadal wyposażony w: — urządzenie blokujące określone w pkt 2.2 załącznika IV do
28
strony : 1 ... 40 ... 80 ... 89 . [ 90 ] . 91 ... 94

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: