eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 376
  • Data wpłynięcia: 2012-04-24
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-10-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448

376-cz-I


Druk nr 376 cz. I

Warszawa, 20 kwietnia 2012 r.
SEJM
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VII kadencja
Prezes Rady Ministrów

RM 10-103-11



Pani

Ewa
Kopacz
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej
Polskiej


Szanowna Pani Marszałek
Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia
2 kwietnia 1997 r. przedstawiam Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej projekt
ustawy

- o zmianie ustawy - Prawo o ruchu
drogowym oraz niektórych innych
ustaw
z projektami aktów wykonawczych.

Projekt ma na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej.
W załączeniu przedstawiam także opinię dotyczącą zgodności
proponowanej regulacji z prawem Unii Europejskiej.
Ponadto uprzejmie informuję, że do prezentowania stanowiska Rządu w
tej sprawie w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Transportu,
Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Z poważaniem

(-) Donald Tusk
Projekt
U S T A W A
z dnia
o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym
oraz niektórych innych ustaw 1),2)

Art. 1. W ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) wprowadza się następujące zmiany:
1) odnośnik nr 1 otrzymuje brzmienie:
„Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw
Unii Europejskiej:
1) dyrektywy Rady 91/671/EWG z dnia 16 grudnia 1991 r.
odnoszącej się do obowiązkowego stosowania pasów
bezpieczeństwa i urządzeń przytrzymujących dla dzieci
w pojazdach (Dz. Urz. WE L 373 z 31.12.1991, str. 26, z późn.
zm; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 7, t. 1,
str. 353, z późn. zm.),
2) dyrektywy Rady 92/6/EWG z dnia 10 lutego 1992 r. w sprawie
montowania i zastosowania urządzeń ograniczenia prędkości
w niektórych
kategoriach
pojazdów silnikowych we
Wspólnocie (Dz. Urz. WE L 57 z 02.03.1992, str. 27, z późn.
zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 7, t. 1,
str. 359, z późn. zm.),
3) dyrektywy Rady 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r.
ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych
poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne
dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym
i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne
obciążenia w ruchu międzynarodowym (Dz. Urz. WE L 235

z 17.09.1996, str. 59, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie
wydanie specjalne rozdz. 7, t. 2, str. 478, z późn. zm.),
4) dyrektywy 97/27/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
22 lipca 1997 r. odnoszącej się do mas i wymiarów niektórych
kategorii pojazdów silnikowych i
ich
przyczep oraz
zmieniającej dyrektywę 70/156/EWG (Dz. Urz. WE L 233
z 25.08.1997, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie
specjalne rozdz. 13, t.19, str. 200, z późń. zm.),
5) dyrektywy Rady 1999/37/WE z dnia 29 kwietnia 1999 r.
w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów (Dz. Urz.
WE L 138 z 01.06.1999, str. 57, z późn. zm.; Dz. Urz. UE
Polskie wydanie specjalne rozdz. 7, t. 4, str. 351, z późn. zm.),
6) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/30/WE
z
dnia 6 czerwca 2000 r. w sprawie drogowej kontroli
przydatności do ruchu pojazdów użytkowych poruszających
się we Wspólnocie (Dz. Urz. WE L 203 z 10.08.2000, str. 1,
z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 7,
t. 5 str. 80, z późn. zm.),
7) dyrektywy 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub
trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającej
dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124
z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie
specjalne rozdz. 13, t. 29, str. 399, z późn. zm.),
8) dyrektywy 2003/20/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
z
dnia 8 kwietnia 2003 r. zmieniającej dyrektywę Rady
91/671/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw
Członkowskich odnoszących się do obowiązkowego
stosowania pasów bezpieczeństwa w pojazdach poniżej 3,5
tony (Dz. Urz. UE L 115 z 09.05.2003, str. 63; Dz. Urz. UE
Polskie wydanie specjalne rozdz. 7, t. 7, str. 277),

2


9) dyrektywy 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie homologacji typu ciągników
rolniczych lub leśnych, ich przyczep i wymiennych
holowanych maszyn, łącznie z ich układami, częściami
i oddzielnymi zespołami technicznymi oraz uchylającej
dyrektywę 74/150/EWG (Dz. Urz. UE L 171 z 09.07.2003,
str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne
rozdz. 13, t. 31, str. 311, z późn. zm.),
10) dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji
pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części
i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych
pojazdów („dyrektywa ramowa”) (Dz. Urz. UE L 263
z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.),
11) dyrektywy 2009/40/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 6 maja 2009 r. w sprawie badań zdatności do ruchu
drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz. Urz. UE
L 141 z dnia 06.06.2009, str. 12, z późn. zm.).
Dane odnoszące się do aktów prawa Unii Europejskiej, ogłoszone
przed dniem 1 maja 2004 r., zamieszczone w niniejszej ustawie,
dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej – Polskie wydanie specjalne.”;
2) w art. 1 w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) zasady i warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
a także działalność właściwych organów i podmiotów w tym
zakresie;”;
3) w art. 2:
a) pkt 44 otrzymuje brzmienie:
„44) ciągnik rolniczy – pojazd silnikowy, którego konstrukcja
umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 6 km/h,
skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac

3


rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być
również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do
prac ziemnych;”,
b) dodaje się pkt 60 – 79 w brzmieniu:
„60) kategoria pojazdu – klasyfikacja pojazdu według
wymagań homologacyjnych;
61) nowy pojazd – pojazd fabrycznie nowy, który nie był
zarejestrowany;
62) państwo członkowskie – państwo członkowskie Unii
Europejskiej, Konfederacja Szwajcarska lub państwo
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA) – strona umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym;
63) pojazd kompletny – pojazd, który w celu spełnienia
wymagań technicznych oraz uzyskania założonych cech
użytkowych nie wymaga kompletacji;
64)
pojazd marki „SAM” – pojazd zbudowany przy
wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy,
konstrukcji własnej;
65)
pojazd produkowany w małych seriach – pojazd
produkowany w limitowanej liczbie, określonej
w przepisach wydanych na podstawie art. 70zm ust. 1
pkt 3;
66) pojazd niekompletny – pojazd, który w celu spełnienia
wymagań technicznych oraz uzyskania założonych cech
użytkowych powinien przejść co najmniej jeden etap
kompletacji;
67) pojazd skompletowany – pojazd, który w celu spełnienia
wymagań technicznych oraz uzyskania założonych cech
użytkowych powstał w wyniku co najmniej jednego
etapu kompletacji;

4

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 50 ... 108

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: