-
Wakacje 2013: zakwaterowanie
12:52 19.07.2013
Hotelik, pensjonacik, motelux - czy mają taki sam standard jak hotel, motel, pensjonat? Niekoniecznie. Stosowanie zdrobniałych nazw jest niedozwolone i może wprowadzać w błąd. UOKiK podpowiada na co zwrócić uwagę wybierając obiekt hotelarski.
-
Odrzucona reklamacja w banku: sąd to ostateczność
01:10 13.07.2013
Odrzucona reklamacja nie zawsze musi kończyć się dochodzeniem swoich praw na sali sądowej. Jak wskazuje Expander, niezadowolonym klientom pomóc może także Arbiter Bankowy lub Sąd Polubowny przy KNF. Ich pomoc, choć równie skuteczna, jest zdecydowanie tańsza i szybsza. Podstawą jest ...
-
Sezonowe wyprzedaże a prawa konsumenta
11:19 12.07.2013
Im wcześniej, tym lepsze okazje. Im później, tym większe przeceny. Letnie wyprzedaże to już tradycja na polskim rynku. W szale wakacyjnych zakupów łatwo stracić głowę i dokonać niewłaściwego wyboru. UOKiK przypomina, jakie prawa przysługują nam podczas sezonowych obniżek
-
Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania
11:31 05.07.2013
Trwa sezon urlopowy. Nierzadko decydujemy się w tym czasie na wyjazd poza Polskę. Wybieramy zorganizowaną wycieczkę z biurem podróży lub przygotowujemy się do samodzielnej wyprawy. Korzystamy z ofert zagranicznych sklepów, hoteli, czy usług linii lotniczych. Czy wiemy jednak, jakie ...
-
UOKiK: bezpieczne wakacje 2013
10:02 02.07.2013
Jak uniknąć korków, wysokich opłat za telefon i cła za pamiątki? Co zrobić gdy przewoźnik zgubi nasz bagaż? Jakie ubezpieczenia warto wykupić? O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypominają dzisiaj 33 instytucje biorące udział we wspólnej akcji ...
-
Prawa pasażera linii lotniczych
11:22 26.06.2013
Tegoroczny sezon urlopowy jest pierwszym wakacyjnym okresem, kiedy obowiązują rozporządzenia unijne przyznające prawa pasażerom we wszystkich czterech środkach transportu (lotniczy, kolejowy, autokarowy i morski). Z badań Eurobarometru wynika, że 59% obywateli Unii Europejskiej ...
-
Sprawdź rzetelność biura podróży
10:18 05.06.2013
Po ubiegłorocznej fali bankructw około 430 kolejnych biur podróży i agencji turystycznych jest już zadłużonych w KRD. Oznacza to, że przygoda z co 10 polskim biurem podróży może skończyć się dla nas na przysłowiowym lodzie, zamiast na tropikalnej plaży. Żeby uniknąć rozczarowań, ...
-
Letnie wyprzedaże online: gdzie najlepsze?
00:26 30.05.2013
W zeszłym roku 70% rodzimych konsumentów przynajmniej raz dokonało zakupu online, a co dziesiąty Polak posługuje się tabletem. Grono internetowych zakupoholików stale więc rośnie - zwłaszcza w okresie wyprzedaży, które właśnie nadchodzą. PayPal radzi, kiedy i gdzie szukać ...
-
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
13:46 17.05.2013
W poprzednim artykule starałem się przybliżyć problematykę uprawnień konsumenta dotyczących prawa do odstąpienia od umowy w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa. W niniejszym artykule omówione zostanie podobne prawo konsumenta, to jest prawo odstąpienia od umowy w ...
-
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
09:33 03.05.2013
Reklamacja, a może zwrot zakupionego sprzętu na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – z jakich praw przysługujących konsumentom można korzystać, gdy zakupiony towar ulegnie awarii, odbiega od tego co było nam oferowane przy jego zakupie lub po prostu go nie ...
-
Umowa o świadczenie usług turystycznych - wymogi
13:15 29.04.2013
Przed wykupieniem wakacyjnej wycieczki w pierwszej kolejności warto sprawdzić, kto dokładnie jest organizatorem naszego wyjazdu. Ważne jest, abyśmy sprawdzili jego wiarygodność, np. poprzez zweryfikowanie, czy dany podmiot jest wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników ...
-
Rusza sezon grillowy: uwaga na mandat
12:05 29.04.2013
Za używanie ognia w niedozwolonym miejscu można dostać grzywnę do 5 tys. złotych. Podobnie za zaśmiecanie i zakłócanie porządku. Oddając się przyjemności grillowania podczas nadchodzącej majówki nie można więc zapomnieć o wyborze odpowiedniego miejsca.
-
Bezpieczne rezerwacje wakacji
00:21 28.04.2013
Im bliżej wakacji, tym większe zainteresowanie ofertą biur podróży. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wycieczkę z pakietem All Inclusive do Egiptu czy na Majorkę można kupić wygodnie przez Internet, bez wychodzenia z domu. Jak zorganizować formalności u touroperatora i bezpiecznie ...
-
Szczególne uprawnienia konsumenta a odstąpienie od umowy
10:22 26.04.2013
Na gruncie obecnie obowiązujących przepisów prawa polskiego, dostosowanych do wymogów prawa europejskiego, znajdują się liczne regulacje dotyczące sytuacji prawnej konsumentów, w tym dotyczące ochrony konsumentów, zawierających umowy z przedsiębiorcami. W niniejszym artykule postaram ...
-
Bezpieczne wakacje first minute
10:54 23.04.2013
Polacy co raz częściej zmieniają swoje przyzwyczajenia i wybierają oferty wycieczek first minute według Raportu podróżnika Travleplanet.pl. Wielu wykupiło już swoje wycieczki na wymarzone wakacje. Jednak w obliczu bankructw touroperatorów w ubiegłym roku, część Polaków waha się ...
-
Kosztowne opłaty za bagaż w samolocie
00:23 30.03.2013
Ile osób ma nieustanne problemy z bagażem na lotnisku? Musi dopłacać za dodatkowe kilogramy lub za złe zrozumienie, czym jest jedna sztuka bagażu. Znane są też historie pasażerów, którzy mieli problemy z wejściem na pokład samolotu, gdyż w ręku nieśli książkę. Najczęściej te ...
-
Kupno samochodu z Niemiec: uwaga na umowy
11:29 29.03.2013
Konsumenci często kuszeni są dobrymi markami samochodów w przystępnych cenach. Decydują się więc na skorzystanie z atrakcyjnie brzmiących ofert. Zakładają przy tym, że skoro sprowadzają auto z Niemiec, to transakcja przebiegnie pomyślnie, a kontrahent okaże się solidnym partnerem ...
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
13:32 14.03.2013
E-praca, e-learning, e-zdrowie, e-finanse, e-turystyka. Internet to dziś miejsce, które zaspokaja różnorodne potrzeby, dostarcza informacji i rozrywki. Umożliwia znalezienie i kupienie niemal wszystkiego. Niestety, według najnowszego raportu Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) ...
-
Wzorce umów - niedozwolone klauzule
12:01 11.03.2013
Wraz z rozwojem techniki coraz więcej przedsiębiorców oferuje swoje towary lub usługi na masową skalę konsumentom, z wykorzystaniem różnych sposobów zdalnego porozumiewania się (obecnie coraz częściej z wykorzystaniem Internetu). W tego rodzaju działalności powszechne zastosowanie ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
00:13 03.03.2013
Nie lubimy reklamacji. Konsumentom kojarzą się one zazwyczaj z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko by odprawić ich z kwitkiem. Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za ...
-
Reklamacja bez paragonu
10:38 28.02.2013
Każdy z nas spotkał się kiedyś z takim komunikatem. Co więcej, sama padłam ofiarą sprzedawcy, którego w żaden sposób nie udało się przekonać, że dysponuję innego rodzaju dowodem transakcji - potwierdzeniem zapłaty za towar kartą płatniczą. Na nic się zdały moje tłumaczenia ...
-
Odstąpienie od części umowy sprzedaży
00:25 16.02.2013
Dokonując jednorazowego zakupu wielu przedmiotów w internetowych portalach aukcyjnych (aukcje wieloprzedmiotowe) niejednokrotnie po ich otrzymaniu okazuje się, że część towarów posiada mankamenty kwalifikujące je jako dotknięte wadą fizyczną lub niezgodne z umową. W takiej sytuacji ...
-
Uwaga na niedozwolone klauzule umowne
11:10 11.02.2013
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej "Prezes UOKiK") wydał w dniu 13 marca 2012 r. decyzję dotyczącą stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez przedsiębiorcę zajmującego się sprzedażą wyrobów w postaci: materacy do masażu, nakładek ...
-
Opóźniony lub odwołany lot -kiedy odszkodowanie?
00:22 01.02.2013
Mroźna i nieprzyjazna zima sparaliżowała europejski ruch lotniskowy. Samoloty mają spore opóźnienia, niektóre loty zostały odwołane. Jakie prawa przysługują osobom podróżującym samolotem podczas niesprzyjających warunków pogodowych informują specjaliści z Tripsta.pl.
-
Czy first minute się opłaca?
13:36 16.01.2013
Jest styczeń. Biura podróży nadal kuszą atrakcyjnymi cenami wyjazdów z oferty first minute. A klienci? Z jednej strony propozycje touroperatorów są ciekawe, z drugiej pojawiają się pytania: skąd mogę wiedzieć, że cena wyjazdu się nie zmieni? mieć pewność, że moja sytuacja życiowa ...