-
Czy first minute się opłaca?
13:36 16.01.2013
Jest styczeń. Biura podróży nadal kuszą atrakcyjnymi cenami wyjazdów z oferty first minute. A klienci? Z jednej strony propozycje touroperatorów są ciekawe, z drugiej pojawiają się pytania: skąd mogę wiedzieć, że cena wyjazdu się nie zmieni? mieć pewność, że moja sytuacja życiowa ...
-
Umowa na odległość: o czym warto pamiętać?
00:11 05.01.2013
"Kupiłem, chociaż nie wiem, od kogo". Takie stwierdzenie może wydać się nierozsądne. A jednak coraz częściej zdarza się nam dokonywać zakupu bez obecności sprzedawcy. Czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Taka sytuacja może mieć miejsce podczas rozmowy z konsultantem ...
-
Zimowe wyprzedaże: porady UOKiK
00:16 02.01.2013
Ufaj rozsądkowi, rzadziej emocjom. Porównuj oferty w wielu sklepach. Sprawdzaj cenę zarówno na metce, jak i przy kasie. Co jeszcze warto wiedzieć? O prawach i obowiązkach korzystających z sezonowych obniżek przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Sylwester 2012 a prawa konsumenta
00:19 30.12.2012
Czy wiesz, że nieudaną imprezę sylwestrową możesz reklamować? A organizator ponosi odpowiedzialność za pozostawione w szatni płaszcze? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, jak odpowiedzialnie korzystać z solariów i przypomina o prawach wszystkim, którzy hucznie powitają ...
-
Zimą też warto uważać na biura podróży
00:30 29.12.2012
Sezon zimowych wyjazdów trwa. Ośnieżone stoki zachęcają do wyjazdów na narty, wielu z nas planuje też wyjazd na Sylwestra. Bogatą ofertą kuszą liczne biura podróży. Niestety, branża turystyczna wciąż przeżywa kryzysy, na które powinniśmy uważać. Tylko w Rejestrze Dłużników ...
-
UOKiK: co 3 zabawka dla dzieci nie spełnia wymagań
10:40 19.12.2012
Co trzecia sprawdzona zabawka nie spełnia wymagań - wynika z najnowszych badań Inspekcji Handlowej. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed świętami.
-
Błędy lekarskie a prawa pacjenta
11:30 12.12.2012
Pobyt w szpitalu wiąże się z wieloma stresami. Czasem w wyniku pomyłek ze strony personelu medycznego narażeni jesteśmy na dalsze przykrości i nerwy. W przypadku błędów medycznych pacjent ma prawo żądać odszkodowań. Możliwe są dwie drogi: sądowa oraz dzięki nowemu prawnemu ...
-
Świąteczne zakupy online: dbaj o bezpieczeństwo
10:32 07.12.2012
Przed świętami, lecz i nie tylko, często wędrujemy w poszukiwaniu prezentu nie tylko alejkami centrów handlowych, lecz także tymi internetowymi. Jak znaleźć dobrą drogę do sprzedawcy, tak by nie musieć z niej zawracać, szczególnie gdy ten ostatni znajduje się za granicą. Okazuje ...
-
Uszkodzenie samochodu w warsztacie: jakie mamy prawa?
00:10 20.11.2012
Źródłem uszkodzeń samochodu w warsztacie bywa najczęściej wadliwie wykonana naprawa. Zdarza się jednak i tak, że dochodzi do niezawinionego zniszczenia pojazdu. W wyjątkowych okolicznościach do zniszczenia albo zmniejszenia wartości pojazdu dojść może w wyniku czynów niedozwolonych ...
-
Bilety lotnicze: zmiana danych podlega opłacie
10:12 08.11.2012
Z analiz Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl wynika, że średnio kupujemy bilety lotnicze z ponad dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Widzimy korzystną cenę i kupujemy. Czasem w pośpiechu, żeby koszt się nie zmienił. Efekt? Błędna data podróży, błędy w nazwiskach pasażerów ...
-
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
00:20 04.11.2012
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
-
Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową
00:25 28.10.2012
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową jest odpowiedzialnością niezależną od jego winy, a zatem jest to odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
-
ETS: informacje o wygranej nie mogą wiązać się z kosztami dla konsumenta
22:13 21.10.2012
Działania promocyjne takie jak listy, ulotki czy ogłoszenia w prasie z zapewnieniem o wygranej nie mogą wiązać się z koniecznością ponoszenia jakichkolwiek kosztów w celu odebrania nagrody - orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości.
-
Co oznaczają gwiazdki hotelowe?
09:38 08.10.2012
Gwiazdka gwiazdce nierówna, to stwierdzenie słyszy się nie raz od osób, zatrzymujących się w hotelach. Niezależnie od tego, jak duże są różnice w standardzie obiektów w poszczególnych krajach, system "gwiazdek" sprawdza się i pomaga klientowi postawić oczekiwania na odpowiednim ...
-
Odszkodowanie za wypadek autokaru
11:33 04.10.2012
Mimo że lato już za nami, sezon na wycieczki objazdowe po Europe trwa w pełni i trwać będzie przez jeszcze co najmniej dwa miesiące. Zwiedzanie kontynentu autokarem to jeden z najpopularniejszych sposobów podróżowania wśród Polaków. Niestety wzrost popularności tego sposobu ...
-
Kredyt konsumencki: jakie mamy prawa?
00:16 23.09.2012
Możliwość zmiany decyzji i odstąpienia od umowy w ciągu pierwszych 14 dni oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w zasadzie bez prowizji - to dwa podstawowe uprawnienia konsumentów wynikające z umów kredytu konsumenckiego. Często ważniejsza okazuje się jednak pełna i ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
00:21 09.09.2012
Wciąż przybywa konsumentów preferujących wizytę na witrynie internetowej sklepu aniżeli tradycyjną formę zakupów. To szybsza, wygodniejsza i zwykle tańsza alternatywa. Oszczędność na niższej cenie często rekompensuje z nadwyżką dodatkowy koszt związany z przesyłką towaru pod ...
-
Pierwszy dzwonek a prawa konsumenta
13:06 06.09.2012
Podręczniki, zeszyty, kredki, odzież a ostatnio także tablety i laptopy - lista szkolnych zakupów niejednego przyprawić może o zawrót głowy. UOKiK przygotował dla uczniów i rodziców zestaw porad konsumenckich.
-
Seniorzy a nieuczciwe praktyki handlowe akwizytorów
13:06 04.09.2012
Uniemożliwianie konsumentowi odstąpienia od umowy, trudna do odczytania przez seniora czcionka, nieprecyzyjne koszty windykacyjne - to niektóre z praktyk stosowanych przez akwizytorów. UOKiK skontrolował 34 przedsiębiorców, kwestionując 77 zachowań.
-
Sprawdź, które biuro podróży jest bezpieczne
11:04 29.08.2012
Choć sierpień niedługo dobiegnie końca, to sezon turystyczny potrwa jeszcze przez cały wrzesień. Na każdym kroku kuszą nas atrakcyjne oferty last minute. Z drugiej strony nadal trwa czarna seria upadających biur podróży, rozpoczęta przez Sky Club. Jak uchronić się przed nieudanym ...
-
Umowa kredytowa: na co zwrócić uwagę?
00:15 29.08.2012
Jakie informacje powinien otrzymać konsument przed podpisaniem umowy z kredytodawcą? Na co zwrócić uwagę analizując oferty produktów finansowych dostępnych na rynku? UOKiK przypomina o prawach i obowiązkach oraz odpowiada na najczęściej zadawane pytania.
-
Upadek biura podróży a zwrot kosztów
12:29 13.08.2012
Większość z nas przez cały rok z utęsknieniem odlicza dni do wakacji oraz do wymarzonego urlopu. Najczęściej środki na jego realizację są zbierane przez cały rok. W dzisiejszych czasach ludzie dużo chętniej wybierają egzotyczne kierunki. Dzięki zmianom gospodarczym takie państwa jak ...
-
Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru
10:11 09.08.2012
Sprzedana rzecz może być towarem pełnowartościowym z punktu widzenia jej podstawowych właściwości użytkowych, a mimo to zostać uznana za wadliwą. Będzie tak wtedy, gdy sprzedawca zapewniał kupującego, że rzecz ma wskazane właściwości lub nadaje się do wykorzystania w określony ...
-
Timesharing czyli tanie wakacje
09:58 03.08.2012
Luksusowe wakacje za granicą to marzenie na realizację, którego rzadko kiedy możemy sobie pozwolić z powodu wysokich kosztów. Warto jednak zastanowić się nad alternatywnymi formami spędzania wolnego czasu, które byłyby równie komfortowe, ale tańsze. Jedną z takich możliwości jest ...
-
Reklamacja towaru: kiedy można ją odrzucić?
00:19 31.07.2012
Sprzedając towary trzeba liczyć się z odpowiedzialnością za ich wady. Nie każda reklamacja klienta jest jednak zasadna. W pewnych okolicznościach można ją skutecznie odrzucić.