  • 21. Data: 2005-01-04 12:05:37
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <crbptf$5nl$2@news.onet.pl>, kam wrote:

    > Że okreslone uszkodzenia, mimo że mieszczą się w normie, mogą znacznie
    > obnizać użyteczność.
    > Z tym że to wszystko są dość teoretyczne rozważania.

    Ale nie mówimy o jakiejś zdefiniowanej (np. przemysłowej) normie tylko o
    stanie faktycznym czyli o właściwości. Fakt, że samochód nie lata też
    znacznie obniża jego użyteczność :)

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2005-01-04 12:28:25
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Ale nie mówimy o jakiejś zdefiniowanej (np. przemysłowej) normie tylko o
    > stanie faktycznym czyli o właściwości. Fakt, że samochód nie lata też
    > znacznie obniża jego użyteczność :)

    W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umową:
    1. jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle
    używany,
    oraz
    2. gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego
    rodzaju.

    _oraz_
    Więc właściwości może sobie mieć, ale jeśli nie nadaje się do celu, do
    jakiego jest zwykle używany, jest niezgodny z umową.

    KG

  • 23. Data: 2005-01-04 13:05:45
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    kam wrote:

> [...]
    > Więc właściwości może sobie mieć, ale jeśli nie nadaje się do celu, do
    > jakiego jest zwykle używany, jest niezgodny z umową.

    A dlazcego "nie nadaje sie" ?

    Boguslaw

  • 24. Data: 2005-01-04 20:08:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cre20n$ns9$1@news.onet.pl>, kam wrote:
> [...]
    > Więc właściwości może sobie mieć, ale jeśli nie nadaje się do celu, do
    > jakiego jest zwykle używany, jest niezgodny z umową.

    No rozumiem, że dałem nie do końca fortunny przykład, ale z grubsza chodzi
    o to, że żaden towar nie nadaje się do założonego celu w 100%. Idealnych
    towarów nigdy nie ma. A tu raczej towar nadaje się do celu do którego
    jest zwykle uzywany bo obecność kilku wadliwych pikseli tego nie wyklucza.
    Jak już to raczej pewna uciążliwość. Pewnie lepszym przykładem mogłyby być
    opony - ich cechą jest m.in. umożliwienie skutecznego hamowania czy
    zapewnienie okreslonych warunków jazdy. Jakąby oponę nie wziąć, doskonała
    w 100% nigdy nie będzie a modele różnia się mocno użytkowymi parametrami.
    Większość mimo wyraźnej niedoskonałości spełnia przesłanki wymienione w u.
    1 i 2.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2005-01-05 08:58:00
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Pewnie tak, ale gdyby tak się zastanowić - to standardy niby kto wyznacza?
    > Definicje wady/niezgodności z umową są samodzielne i spełnianie norm
    > producenta nie ma decydującego znaczenia.
    >
    > KG
    ISO cos tam :) jak znajde ktore to ISO to podam narazie mam urlop :)

  • 26. Data: 2005-01-05 08:59:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    fi5h napisał(a):

    [...]

    > ISO cos tam :) jak znajde ktore to ISO to podam narazie mam urlop :)

    http://mva.pl/?id_kategorii=2&top=51&kategoria=63

    I wszystko jasne ;)

    j.

  • 27. Data: 2005-01-05 08:59:51
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Że okreslone uszkodzenia, mimo że mieszczą się w normie, mogą znacznie
    > obnizać użyteczność.
    > Z tym że to wszystko są dość teoretyczne rozważania.
    >
    > KG

    jak dla mnie niezgodnosc w tym wypadku byla by nieistotna, zwlaszcza ze
    producent podaje normy jakie reguluja wystepowanie takich oto wad. No z
    palca tych 98% nie wyssalem :D

  • 28. Data: 2005-01-05 09:05:57
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Zgodność z normą nie oznacza nieistnienia wady...

    heh no jak nie ? jak najbardziej nie jest to wada, skoro sprzet
    zachowuje zdolnosci, funkcjonalnosc i parametry zgodne z obowiazujacymi
    na ten sprzet normalmi to jak mozna mowic ze "Wada" jest istotna i
    podlega pod niezgodnosc z umowa ?

    Jak kupujesz aparat fotograficzny to tez jego optyka narazona jest na
    liczne wady a mimo wszystko ludzie masowo ich nie oddaja - aberracje,
    dystorsje i inne to chleb powszedni nawet w dobrych obiektywach mimo iz
    jest o przeciez "wada". TO dlaczego nie mozna go reklamowac ? taka sama
    wada jak wypalony pixel.
    Sprzet nadaje sie do uzytkowania, jest zgodny z pewnymi normami, jesli
    kupuje taki sprzet to na poczatku zapoznaje sie wlasnie z normami i
    ewentualnymi "wadami" jakie moga mnie spotkac przy jego uzytkowaniu.

    ja wiem ze przy monitorze swiecacy pixel wydaje sie byc absurdem dla
    niektorych, bo przeciez on denerwuje ale niestety tak juz jest.

    --
    fi5h

  • 29. Data: 2005-01-05 10:55:36
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    Użytkownik "fi5h" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dystorsje i inne to chleb powszedni nawet w dobrych obiektywach mimo iz
    > jest o przeciez "wada". TO dlaczego nie mozna go reklamowac ? taka sama

    Gwoli scislosci porownania: to taka sama wada jak rysa na obiektywie albo
    martwe punkty matrycy. Tyle, ze gdyby umowa sprzedazy takiego aparatu
    wspominala o mozliwosci wystapienia takich wad, nie byloby powodu do
    reklamacji.

    A.

  • 30. Data: 2005-01-05 10:58:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <crgall$b9d$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
> [...]
    > zachowuje zdolnosci, funkcjonalnosc i parametry zgodne z obowiazujacymi
    > na ten sprzet normalmi to jak mozna mowic ze "Wada" jest istotna i

    Zależy jak się umówiono.

    --
    Marcin