  • 1. Data: 2005-01-02 14:50:06
    Temat: umowa zlecenie, prawa autorskie i inne bajery :)
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Mam zamiar podpisac umowe zlecenie o opieke nad strona internetowa
    pewnej firmy. Z wstepnej rozmowy z HRem wynika, ze bedzie to stala forma
    zatrudnienia. AFAIK 3. umowa staje sie juz umowa o prace, jesli miedzy
    nimi nie bylo 30 dni przerwy. Jakie sa tego konsekwencje bezposrednie w
    trakcie trwania tej umowy jesli wspolpraca miedzy mna a pracodawca
    przebiega dosyc przyjaznie? Co powienienem przeczytac (to moja pierwsza
    taka forma zatrudnienia)?

    Druga sprawa - prawo autorskie. AFAIR prawa majatkowe nie przechodza na
    zlecajacego jesli w umowei nie ma odpowiedniej klauzuli, nawet jesli
    umowa zostanie zawarta o stworzenie strony internetowej. Jest to prawda?
    Jakie dokumenty te kwestie reguluja (naturalnie poza ustawa o prawie
    autorskich i pokrewnych)?

    Jaka forme uzyczenia witryny pracodawcy mozecie polecic (oprocz
    przekazania praw autorskich) aby nie powodowalo to problemow pracodawcy
    (czerpanie korzysci z tej witryny) i mnie (mozliwosc zerwania takiej
    formy)? Jaka bedzie interpretacja sytuacji, jesli zadna tego typu umowa
    nie bedzie zawarta a pracodawca bedzie przez pewien czas korzystal z
    witryny za moim przyzwoleniem, po czym wspolpraca zostanie rozwiazana i
    bede sie staral o usuniecie tej wityny z serwera pracodawcy?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \