    From: "gg" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwolnienie agenta z pracy
    Date: Tue, 9 Aug 2005 19:15:00 +0200

    Witam

    Jestem agentem ( jeszcze ) w firmie ubezpieczeniowej od 9 lat, niestety nie
    sprzedaję tak dużo polis na życie jak by chcieli moi pracodawcy, więc wpadli
    na pomysł żeby mnie zwolnić. Z tego co słyszałem jest jakiś przepis w
    Kodeksie Cywilnym, w części dotyczącej umowy agencyjnej, z którego wynika,
    że przy rozwiązaniu umowy zleceniodawca powinien wypłacić jakiś rodzaj
    odprawy w wysokości nie przekraczającej wynagrodzenia za ostatni rok.
    Tłumaczone jest to tym, że po zwolnieniu pracownika firma dalej osiąga
    korzyści z pracy uprzednio wykonanej przez niego. Odprawa nie należy się w
    przypadku zwolnienia dyscyplinarnego. Czy waszym zdaniem mam szansę na
    otrzymanie od firmy odprawy? Może ktoś już ten temat przerabiał? Dzięki.

    Pozdrawiam gg