    From: "Jurek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zniszczona przesyłka przez kuriera-brak protokołu szkody
    Date: Tue, 6 Jun 2006 07:01:04 +0000 (UTC)

    witam.
    kurierzy pewnej firmy zniszczyli mi drewniane drzwi do zabudowy lodówki. Żona
    odebrała przesyłkę, a że była duża i bardzo solidnie zapakowana nie
    rozpakowała jej do końca tylko naderwała fragment oppakowania i
    postwierdzeniu że to są nasze drzwi odebrała przesyłkę - gdy wróciłem do domu
    rozpakowałem drzwi i okazało się że są tak zniszczone (popękane,
    poodłupywane, zmiażdżone rogi) iż nie nadają się zupełnie nawet do renowacji.
    Niestety żona nie spisała tzw. protokołu uszkodzenia (nie sądziła że mozna
    tak zniszczyć solidne drewniane drzwi), czego domaga się firma kurierska przy
    złożeniu reklamacji. Z drugiej strony to chyba kurier powinien przy zdaniu
    przesyłki również zainteresowac się jej stanem i pokazać, że jest ok. Mam
    pytanie do znawców KC-czy firma ma prawo takiego dokumentu wogóle ode mnie
    wymagać (w świetle art.791 §1 i §2 KC) ? Szkodę zgłosiłem natychmiast po
    rozpakowaniu przesyłki przez forumalrz na stronie kuriera, czy ma sens sprawa
    cywilna przeciw tej firmie i jakie mam szanse? czy zgłaszać może do UOKiK ?
    z góry dzięuję za pomoc,
    pozdrawiam