  • Data: 2005-11-02 15:37:45
    Temat: zatrzymywanie prawa jazdy za punkty
    Od: " jupi" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PoRD
    Art. 135. 1. Policjant:

    1) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:

    g) przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie
    przepisów ruchu drogowego,

    h) przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia wydania
    po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu
    drogowego;

    tyle przepisy. rozpatrzmy przypadek:

    mam na koncie 19 punktow, popelnilem wykroczenie za 10 punktow karnych. czy
    od razu, na miejscu policjant MOZE, MUSI, czy tez NIE MA PRAWA zatrzymac
    prawa jazdy?czy tez moze zatrzymac to prawo jazdy dopiero wowczas, gdy
    zostana punkty wprowadzone do policyjnego systemu i dopiero - przy nastepnej
    kontroli, gdy sprawdzi, ze mam 29 punktow bedzie mial prawo zatrzymac prawo
    jazdy?