    From: neoniusz <n...@j...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zaliczka, brak wykonania
    Date: Sat, 04 Sep 2010 23:31:14 +0200

    Sprawa nie dotyczy mnie, ale bede pisal w pierwszej osobie zeby nie
    komplikowac.
    W lipcu umowilem sie z gosciem, ktory prowadzi pewna firme na wykonanie
    mebli. Upisal na kartce tekst ze swoimi danymi oraz oswiadczeniem, ze
    przyjmuje zaliczke na wykonanie mebli w terminie scisle okreslonym itp.
    Reszta byla ustalana ustnie. Zawsze w obecnosci swiadkow. Termin minal
    juz dawno. Pokazywal ladne projekty, pozniej twierdzil, ze meble juz sa
    wykonane i zaraz je bedzie montowal.
    Oczywiscie gosc nie wykonal mebli. Po jakims czasie udalo sie z nim
    skontaktowac i twierdzil jakoby byl w szpitalu. To tez okazalo sie
    nieprawda. Ostatnio calkiem zaginal. Nie odbiera telefonu. W domu tez go
    rzekomo nie ma - tak mowi ojciec (gosc jest przed 30, ale mieszka z
    rodzicami). Podobno nacial juz tak kilkanascie osob. Prowadzi DG. Z
    niektorymi oszukanymi mam kontakt. Kilku osobom wykonal jednak meble. I
    teraz jak z tym postapic? Podobno czesto zmienia adresy e-mail i numery
    telefonow.
    Na policji powiedziano, ze nalezy wyslac list z wezwaniem do zwrotu
    zaliczki lub wykonania mebli. Podejrzewam, ze gosc i tak tego listu nie
    odbierze, wiec jaki to ma sens? Jakie sa warunki skutecznego doreczenia
    takiego pisma? Bawic sie w pertraktacje czy od razu uderzyc do
    prokuratury z 286 KK? Interesuje mnie szybkie odzyskanie pieniedzy (ok
    4000zl). Jak jeszcze mozna uprzykrzyc mu zycie na chwile obecna, tak aby
    zmusic do zwrotu calej kwoty?