  • 11. Data: 2004-11-17 22:45:52
    Temat: Re: zakaz ruchu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "CR" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:cnga65$c8v$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a z ciekawosci to jak maja ustalic, ze samochod
    > nie jest [wlasnoscia, pozyczony, firmowy] wlasciciela
    > mieszkania [lokatora-umowa rowniez obejmowac moze parking]?

    Zapytają właściciela wezwawszy go w tym celu, jeśli zajdzie taka potrzeba.
    Przy czym o ile przejdzie samochód nieprzerejstrowany, to już firmowy czy
    pożyczony nie, chyba, że ktoś na znaku napisał "nie dotyczy mieszkańców"
    zamiast "nie dotyczy pojazdów mieszkańców". Po jak jest ta pierwsza wersja,
    to byle który mieszkaniec może zejść i wyjaśnić, że on wjechał. W wersji
    drugiej uważam, że już krąg uprawnionych się zawężą i samochód musi stanowić
    własność mieszkańca.

    > a co ma do tego Policja?

    No, niezastosowanie się do znaku drogowego jest wykroczeniem. A wykroczenia
    ściga m.in. Policja. Tak mi się dotąd wydawało. Sądzisz, ze Straż Pożarna
    była by właściwsza? :-)

    > i dlaczego ONI beda mieli pecha?
    > [no chybaze podirytowani lokatorz ;) zadzialaja].

    No bo będą w kropce. Jak powiedzą, że tam mieszkają, to dostaną mandat za
    brak zameldowania. A jak powiedzą, że nie mieszkają, to za parkowanie.
    Sytuacja patowa poniekąd. Odmówić zeznań nie mogą, bo nasz wspaniałomyślny
    ustawodawca znowelizował art. 233 kk.

  • 12. Data: 2004-11-17 22:46:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "teleron" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie każdy właściciel mieszkania jest w nim zameldowany
    > może mieć 3 mieszkania a meldunek w jednym i co wtedy ?

    Jest właścicielem mieszkania, ale nie mieszkańcem.

  • 13. Data: 2004-11-18 00:12:19
    Od: "teleron" <t...@w...pl>

    > Użytkownik "teleron" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest właścicielem mieszkania, ale nie mieszkańcem.

    interesujące.....
    właściciel może sobie mieszkać kiedy chce
    np raz w miesiącu
    mówi że dzis mieszka tu i koniec.
    nie musi być zameldowany mieszka okazjnalnie
    to jego dom .

  • 14. Data: 2004-11-18 00:17:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > np raz w miesiącu
    > mówi że dzis mieszka tu i koniec.
    > nie musi być zameldowany mieszka okazjnalnie

    Z punktu widzenia prawa cywilnego oczywiście, że masz rację. Ale zauważ, że
    poza właścicielem tego mieszkania, to każdy może w zasadzie sobie tam
    mieszkać, kiedy chce - oczywiście za zgodą właściciela lege artis. Natomiast
    pytanie, czy będzie w takim wypadku mieszkańcem, czy mieszkającym.

  • 15. Data: 2004-11-18 03:16:40
    Od: "teleron" <t...@w...pl>

> [...]
    Natomiast
    > pytanie, czy będzie w takim wypadku mieszkańcem, czy mieszkającym.

    ok a czy w tym konkretnym przypadku to nie będzie tożsame?
    w końcu znak ma chronić parking przed obcymi nie mającymi nic wspólnego z
    budynkiem
    do którego ów parking należy.
    raczej zrzucił bym to na nieszczęśliwą grę słów, powinno być
    "użytkowników budynku"

  • 16. Data: 2004-11-18 12:47:46
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2004 23:45:52 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > zamiast "nie dotyczy pojazdów mieszkańców". Po jak jest ta pierwsza wersja,

    Jakoś nigdy nie widziałem tej drugiej wersji napisu...

    > No bo będą w kropce. Jak powiedzą, że tam mieszkają, to dostaną mandat za
    > brak zameldowania. A jak powiedzą, że nie mieszkają, to za parkowanie.

    Mogą mieszkać na tym osiedlu i równocześnie być zameldowani gdzie indziej :>

    A generalnie to myślę że takie znaki nie bardzo mają zastosowanie - co jeśli
    mieszkańca przywiezie kolega z pracy i pójdą oglądać mecz? :) A skoro już do
    końca się czepiać: w "dotyczy tylko mieszkańców" nie widzę nazwy osiedla ani
    numeru bloku... :)

    Krótko mówiąc: jeśli ktoś chce mieć prywatny parking - niech zrobi bramę,
    szlaban, postawi ciecia, whatever... Ale myślę że policja/straż miejska na
    słowa "bo tu zaparkował taki jeden a on tu raczej nie mieszka" nie zareaguje
    inaczej niż śmiechem.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 17. Data: 2004-11-18 19:07:20
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    [...]
> [...]
    > szlaban, postawi ciecia, whatever... Ale myślę że policja/straż miejska na
    > słowa "bo tu zaparkował taki jeden a on tu raczej nie mieszka" nie
    Mamy ten sam problem. I tu ciekawe spostrzeżenie. Spółdzielnia wystawiła
    (oprócz znaku) dodatkową tablicę o treści: teren prywatny - wjazd tylko dla
    posiadaczy zezwoleń. I co? I nic. Obcy (z okolicznych domów) wjeżdżają jak
    na teren "państwowy", parkują także w nocy (bo teren dobrze oświetlony), a
    na zwróconą uwagę, że to teren prywatny reagują agresją. A przecież na
    podwórko czyjegoś prywatnego domu z reguły nikt obcy nie wjeżdża, aby
    parkować. I tu jest właśnie ciekawa sytuacja socjologiczna: własność
    prywatna zbiorowa jest traktowana przez społeczeństwo nadal, jak za komuny,
    za własność niczyją! I znów pozostaje jedynie grodzenie, bramy, szlabany,
    strażnicy. A na zachodzie wystarcza,nawet na pustkowiu, tabliczka "teren
    prywatny" i nikt tej wyznaczonej wirtualnie linii nie śmie przekroczyć.
    Musimy zacząć więc strzelbą zaznaczać swoją własność? W XXI wieku?
    WSm

  • 18. Data: 2004-11-18 20:03:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakoś nigdy nie widziałem tej drugiej wersji napisu...

    Bywają. Akurat zwracam uwagę. Najrozsądniej jest oczywiście wprowadzić
    zezwolenia.

    > Mogą mieszkać na tym osiedlu i równocześnie być zameldowani gdzie indziej
    :>

    Z punktu widzenia prawa stanowi to wykroczenie, bo masz sie tam zameldować,
    gdzie mieszkasz. Wiem, ze to w zasadzie martwy przepis i chyba jedynie
    przypominamy sobie o tym, jak kogoś chcą wyrzucić, ale takie jest prawo.

> [...]
    do
    > końca się czepiać: w "dotyczy tylko mieszkańców" nie widzę nazwy osiedla

    Bywaj. "Wjazd tylko dla mieszkańców Grodzka 17". Co do zasady, to faktycznie
    jest bez większego sensu. Albo decydujemy sie na zezwolenia, albo nie
    wypisujmy glupot. Wszak zezwolenia neikonieczniem muszą mieć postać jakiś
    tam potwornych dokumentów. to równie dobrze moze być pismo albo lista
    zawierająca numery rejestracyjne. Albo załóżmy każdy mieszkaniec dostaje
    jedno zezwolenie "na okaziciela" i należy je wykładać za szybę. Moze
    pożyczyć koledze, który przyjechał na brydża.

> [...]
    > szlaban, postawi ciecia, whatever... Ale myślę że policja/straż miejska na
    > słowa "bo tu zaparkował taki jeden a on tu raczej nie mieszka" nie

    Święte słowa. Z tym, ze nie masz racji z tym śmiechem. Zdarzają się mandaty
    i wnioski o ukaranie.

  • 19. Data: 2004-11-19 06:58:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dla
    > posiadaczy zezwoleń. I co? I nic. Obcy (z okolicznych domów) wjeżdżają jak

    a mam takie pytanie do prawnikow
    czy w takim wypadku, kiedy teren jest oznakowany w ten sposob, spoldzielnia
    mogla by dopisac ze samochody bezprawnie parkujace, beda blokowane albo
    odcholowywane, i robic to, czyli kupic kilka blokad i je zakladac, lub
    wzywac lawete i wywozic samochody na parking policyjny na koszt wlasciciela
    samochodu?

  • 20. Data: 2004-11-19 07:49:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    > wzywac lawete i wywozic samochody na parking policyjny na koszt wlasciciela

    A przedtem, podobnie jak to powinni robic strażacy miejscy, poinformować
    potencjalnego właściciela, ze powinien zabrac sobie swoje coś... Duża
    kartka... Starannie umocowana na przedniej szybie, najlepiej klejem z
    mąki i wody, żeby wiatr nie zwiał
    ;-)

    M.