  • 1. Data: 2004-11-17 12:19:54
    Temat: parking prywatny
    Od: "Bart" <b...@p...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow
    mam prosbe o podanie porady dotyczacej korzystania z prywatnego parkingu
    osob nieuprawnionych. Mianowicie kosztem terenu przy domu przesunalem
    ogrodzenie przy mojej posesji tak abym mial 4 miejsca parkingowe na zewnatrz
    (po drugiej stronie ogrodzenia). No i niestety sytuacja jest taka ze z tego
    parkingu korzysta kazdy kto tylko ma ochote pomimo tego ze na ogrodzeniu
    jest informacja ze jest to parking prywatny. Moje pytania sa nastepujace:
    - czy oprocz ww informacji ze parking jest prywatny powinienem postawic tam
    jeszcze jakis znak czy cos z inf. o tym ze nie wolno tam parkowac ?
    - czy skoro jest to moja posesja to czy moge na niej np przerzucac kamienie
    nie zwazajac na to ze ktos nieopatrznie postawil tam samochod ? ;)
    - gdybym chcial aby jakies sluzby odholowaly czyjs samochod do kogo mam sie
    zglosic ? (Policja powiedziala ze sie takimi sprawami nie zajmuje)
    - o jakie przepisy moge sie oprzec gdyby doszlo do klotni z ktoryms sasiadem
    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-17 18:29:24
    Temat: Re: parking prywatny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bart" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    Jakiekolwiek informacje w rodzaju, że to teren prywatny, to mają żadną moc
    prawną. Jeśli jesteś administratorem terenu, to ustaw tam znak zakazu
    zatrzymywania i postoju określony w rozporządzeniu i umieść informację, kto
    może zatrzymywać się. Od tego momentu w razie zajęcia parkingu możesz bądź
    wezwać odpowiednie służby (Policja, Straż Miejska), bądź sam wystąpić do
    Sądu Grodzkiego z wnioskiem o ukaranie.

    Zamiennie możesz takie składane pachołki zainstalować. Innego wyjścia nie
    ma. Kierujący samochodem przyjeżdżając na coś, co wygląda na parking nie ma
    obowiązku badania stanu własnościowego terenu, dokonywania sprawdzeń w
    księgach wieczystych i geodezji, czy też wreszcie pytać przechodniów o to,
    czy czasem nieznaną właściciela.

    A wywieszki wszelkiej maści, to mają ewentualnie rangę graffiti, bo przecież
    nie wiadomo nawet do kogo są kierowane i jakim prawem legitymowała się
    umieszczająca je osoba. Co innego znak, którego bezprawne umieszczenie jest
    również ścigane karnie (wykroczenie).

  • 3. Data: 2004-11-17 20:33:39
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > wezwać odpowiednie służby (Policja, Straż Miejska), bądź sam wystąpić do

    Przyznaje się, że się na tym nie znam, ale jest jakieś umocowanie do tego by
    sobie samemu stawiać znaki drogowe? O jakim rozporządzeniu mowa?

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-11-17 22:57:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Przyznaje się, że się na tym nie znam, ale jest jakieś umocowanie do tego
    by
    > sobie samemu stawiać znaki drogowe? O jakim rozporządzeniu mowa?

    Więc tak. Sprawa konieczności użycia znaku drogowego, a nie jakiejś tam
    tabliczki wynika z ROZPORZĄDZENIA MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW
    WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych. Tam określono ich kształt, wygląd i znaczenie.

    Warunki, na jakich znaki można umieszczać w wybranych miejscach określa
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 10
    października 2000 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na
    drogach.

    Zaś to, kto jest akurat w danym miejscu uprawniony do zarządzania ruchem
    wynika z ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Jeśli to
    teren prywatny, to na podstawie art. 8 tej ustawy moim zdaniem uprawnionym
    będzie właściciel. Drogi nie zaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych,
    w szczególności drogi w osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów
    rolnych i leśnych, dojazdowe do obiektów użytkowanych przez podmioty
    prowadzące działalność gospodarczą, place przed dworcami kolejowymi,
    autobusowymi i portami są drogami wewnętrznymi. Budowa, utrzymanie,
    zarządzanie i oznakowanie dróg wewnętrznych należy do zarządcy terenu.

  • 5. Data: 2004-11-18 05:04:30
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Jakiekolwiek informacje w rodzaju, że to teren prywatny, to mają żadną moc
    > prawną. Jeśli jesteś administratorem terenu, to ustaw tam znak zakazu
    > zatrzymywania i postoju określony w rozporządzeniu

    Przepraszam, a od kiedy mozna sobie samemu ustawiac znaki drogowe? Prosze o
    podstawe prawna tego twierdzenia.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2004-11-18 19:45:07
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Użytkownik "Bart" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > odpowiednie służby (Policja, Straż Miejska), bądź sam wystąpić do
    > Sądu Grodzkiego z wnioskiem o ukaranie.

    Czy wniosek o ukaranie z art. kodeksu wykroczeń:
    Art. 98. Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną, nie zachowuje należytej
    ostrożności, czym zagraża bezpieczeństwu innych osób, lub nie stosuje się do
    przepisów regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych lub innym miejsc
    dostępnych dla ruchu pojazdów,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    czy z innego artykułu ?

  • 7. Data: 2004-11-18 19:55:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, a od kiedy mozna sobie samemu ustawiac znaki drogowe? Prosze
    > podstawe prawna tego twierdzenia.

    A tak ładnie ją wyłożyłem tuż obok.

  • 8. Data: 2004-11-18 22:11:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:7Z6nd.13128$ha.8215@news.chello.at...

> [...]
    > przepisów regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych lub innym miejsc
    > dostępnych dla ruchu pojazdów,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    To zależy, jaki będzie faktycznie status tego parkingu. Jeśli to poza drogą
    publiczną, to oczywiście podstawa prawna jest dobra. Jeśli droga publiczna,
    to ten artykuł o niestosowaniu się do znaków.