  • 1. Data: 2004-11-17 12:35:55
    Temat: patentowanie lub inna mozliwosc ochrony pomyslu
    Od: "Piotr" <p...@p...fm>

    Witam wszystkich,

    Poszukuje pewnej porady z tematyki patentow i wynalazkow.
    Zalozmy ze mam jakis projekt i prototyp jakiegos urzadzenia technicznego
    wlasnego pomyslu (i oczywiscie zakladajac juz ze jest to cos nowego).
    Chcialbym teraz wdrozyc to do produkcji i sprzedazy, wiec zeby ochronic swoj
    wynalazek moge go oczywiscie opatentowac. Problem jednak w tym, ze jak sie juz
    zdazylem zorientowac, to pelna procedura patentowa trwa strasznie dlugo (chyba
    2 lata - 1 rok czekaja na protesty, a potem jeszcze 1 rok trwa). Jest to czas
    stanowczo dla mnie za dlugi.
    Czy istnieje jakis sposob abym mogl prawnie ochronic swoj pomysl i "ujawnic" go
    na rynku w krotszym czasie (np. kilku miesiecy) ???

    I jeszcze drugie pytanko przy okazji - jak w tej chwili kwestia patentow lub
    innej jakiejs ochrony wynalzczosci wyglada w swietle naszego czlonkostwa w UE ?
    Co ew. powinno sie zrobic jeszcze dodatkowo zeby ochrona prawna danego pomyslu
    objela takze inne kraje poza Polska ?

    Dziekuje za ew. odpowiedzi i pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2004-11-17 13:35:24
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    "ujawnic" go
    > na rynku w krotszym czasie (np. kilku miesiecy) ???

    Z tego co pamiętem, to dana rzecz jest chroniona patentem juz od momentu
    rozpoczęcia procedury patentowej

    pozdrawiam
    Schwester

  • 3. Data: 2004-11-17 18:34:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości

    Roszczenia z tytułu naruszenia patentu, jeżeli sprawca działał w dobrej
    wierze, mogą być dochodzone za okres rozpoczynający się po dniu, w którym
    Urząd Patentowy dokonał ogłoszenia o zgłoszeniu wynalazku, a w przypadku
    wcześniejszego powiadomienia przez uprawnionego osoby naruszającej prawo o
    dokonanym zgłoszeniu - od daty tego powiadomienia. Z tym, że roszczeń z
    tytułu naruszenia patentu można dochodzić po uzyskaniu patentu. (po bliższe
    szczegóły odsyła do prawa własności przemysłowej).

  • 4. Data: 2004-11-18 07:47:58
    Od: "Piotr" <p...@p...fm>

    Czyli wychodzi na to ze patentowanie w urzedzie jest jedynym sposobem ?
    Tak czy siak jesli roszczen mozna dochodzic dopiero po uzyskaniu patentu (czyli
    chyba po tych 2 latach) to w naszym dzikim Panstwie bezprawia to jest do
    chrzanu bo do tego czasu ten ktos zdazy juz dawno mnie zrujnowac produkujac
    bezprawnie moj wynalazek....
    A co tymi patentami zagranica lub w UE ?
    Czy nawet jak opatentuje w Polsce to przeciez ktos moze to zaczac produkowac w
    Czechach, Niemczech, czy nawet na jakichs wyspach kurylskich czy w HonoLulu.

    Piotr

  • 5. Data: 2004-11-18 10:11:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    bliższe
    > szczegóły odsyła do prawa własności przemysłowej).

    a tak samo jest z zastrzezeniem nazwy? Za okolo 7 miesiecy ruszam z
    interesem,
    i chcialbym takze zastrzec nazwe i nie wiem czy wystarczy ze zloze wniosek
    jak rozpoczne DG
    (i sie juz wtedy nie martwic) czy wczesniej o tym myslec ?

    I jaki jest koszt zastrzezenia nazwy (z logo)?

    P.

  • 6. Data: 2004-11-18 20:25:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak rozpoczne DG
    > (i sie juz wtedy nie martwic) czy wczesniej o tym myslec ?

    Jest w tej samej ustawie. Zdajke się, ze tak samo.

    > I jaki jest koszt zastrzezenia nazwy (z logo)?

    Poszukaj na stronach Urzędu Patentowego. Zresztą i tak powierzył bym coś
    takiego rzecznikowi, bo tam jest wiele kruczków i niuansów. Podejrzewam, ze
    wbrew pozorom wyjdzie taniej, a i będzie pewniejsze.

  • 7. Data: 2004-11-23 21:49:12
    Od: Monik<p...@o...pl>

    Sposób na szybką rejestrację znaku:

    Zgłoszenie w OHIM jako znak towarowy UE - procedura udzielenia
    ochrony trwa bardzo szybko, zwłaszcza w porównaniu z polskim
    urzędem gdzie postepowanie trwa zwykle 3-5 lat.

    Co do ochrony wynalazku za granicą, istnieje możliwość zgłoszenia w
    ramach PCT.

    Przy tego typu zgłoszeniach radzę jednak korzystać z pomocy
    rzecznika patentowego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info