    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz ruchu
    Date: Wed, 17 Nov 2004 23:45:52 +0100

    Użytkownik "CR" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:cnga65$c8v$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a z ciekawosci to jak maja ustalic, ze samochod
    > nie jest [wlasnoscia, pozyczony, firmowy] wlasciciela
    > mieszkania [lokatora-umowa rowniez obejmowac moze parking]?

    Zapytają właściciela wezwawszy go w tym celu, jeśli zajdzie taka potrzeba.
    Przy czym o ile przejdzie samochód nieprzerejstrowany, to już firmowy czy
    pożyczony nie, chyba, że ktoś na znaku napisał "nie dotyczy mieszkańców"
    zamiast "nie dotyczy pojazdów mieszkańców". Po jak jest ta pierwsza wersja,
    to byle który mieszkaniec może zejść i wyjaśnić, że on wjechał. W wersji
    drugiej uważam, że już krąg uprawnionych się zawężą i samochód musi stanowić
    własność mieszkańca.

    > a co ma do tego Policja?

    No, niezastosowanie się do znaku drogowego jest wykroczeniem. A wykroczenia
    ściga m.in. Policja. Tak mi się dotąd wydawało. Sądzisz, ze Straż Pożarna
    była by właściwsza? :-)

    > i dlaczego ONI beda mieli pecha?
    > [no chybaze podirytowani lokatorz ;) zadzialaja].

    No bo będą w kropce. Jak powiedzą, że tam mieszkają, to dostaną mandat za
    brak zameldowania. A jak powiedzą, że nie mieszkają, to za parkowanie.
    Sytuacja patowa poniekąd. Odmówić zeznań nie mogą, bo nasz wspaniałomyślny
    ustawodawca znowelizował art. 233 kk.