  • Data: 2009-05-22 11:17:24
    Temat: zachowek bardzo trudna sprawa pomocy
    Od: " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Pan X w 2007r po smierci pana Y (zmarł w 1995r) załozył sprawę o nabycie
    spadku z ustawy. Ja zgłosiłem się jako uczestnik postępowania z notarialnym
    testamentem napisanym przez Y w 1990 roku w którym jestem powołany do całości
    spadku. Cały spadek przypadł mnie. Obecnie pan X zarządał zachowku. I tu
    pojawia się mały problem. Okazuje się, że pan X przeprowadził już raz sprawę
    o nabycie spadku z ustawy po panu Y w 1997 (jest na to prawomocne
    postanowienie sądu) nie powiadamiając mnie o tym. W tej chwili zarówno ja jak
    i on mamy prawomocne postanowienia sądu o różnej treści. Czy ja mam mu
    wypłacić zachowek skoro on też w jakiś sposób jest spadkobiercą? Co robić?