  • Data: 2007-10-28 17:31:44
    Temat: wspolwlasnosc po śmierci.
    Od: janist <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    zmarł mój teść. Mam nadzieję, że pomożecie mi zdobyciu informacji jak
    rozwiązać sprawy spadkowe.
    Teść zostawił żonę i dwie córki oraz trochę majątku podzielę go na dwie
    grupy:
    1. Samochód i rachunek bankowy, którego był jedynym właścicielem.
    2. Mieszkanie, garaż będące współwłasnością z żoną.

    Chcielibyśmy, żeby wszystko przypadło jego żonie i nie ma tu miedzy nami
    sporu.
    Pytanie jest jak to zrobić, żeby odbyło się to sprawnie i jak najniższym
    kosztem?

    Kilka pytań szczegółowych:
    1. Co do rzeczy których teść był jedynym właścicielem to nie ma wielkich
    problemów. Trzeba złożyć wniosek o nabycie spadku przez żonę i córki. Co
    zrobić z wyrokiem sądu? Do US celem zapłaceni podatki i potem do
    wydziału komunikacji i banku?

    2. Co z majątkiem którego był współwłaścicielem? Czy połowa miszkania i
    garażu wchodzi do spadku i podlega opodatkowaniu?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi,
    janist