  • Data: 2007-10-29 17:46:03
    Temat: Re: wspolwlasnosc po ?mierci.
    Od: janist <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To wygląda bardzo rozsądnie, i w przypadku rzeczy wychodzi że ma się
    > sprawdzić :), bo zniesienie współwłasnosci bez dopłat jest nieopodatkowane.

    No OK, ale czy dział spadku musi być poprzez sąd? Nie może być co do
    rzeczy przez notariusza a co do pieniędzy przez spisanie umowy.

    No to raczej jasne.

    No a co z tym co napisane tutaj:
    http://www.podatki.egospodarka.pl/20919,Kiedy-podate
    k-od-spadku,1,65,1.html
    Prawda li to? Może znacie jaki przepis o tym mówi?

    > No dobra, ale w efekcie:
    > - w przypadku rzeczy od spadku zero podatku, od działu spadku zero podatku
    > - w przypadku pieniędzy od spadku zero podatku, a później już nie
    > dział spadku, lecz DAROWIZNA, też z zerem podatku, tak?

    Hm... tak pomyślałem. córki muszą przyjąć spadek, że by nie przeszedł na
    dzieci (jak pisałem jedna córka ma już dziecko a druga niedługo
    będzie miała), ale teraz pytanie, czy przy podziale spadku można się
    umówić, że udział córek wynosi 0?

    pozdrawiam,
    janist