  • 1. Data: 2011-05-08 15:10:31
    Temat: wspólnota mieszkaniowa- dylematy
    Od: "iza" <i...@u...o2.pl>

    Wspólnota liczaca 8 mieszkań i ciagłe kłopoty i dylematy:
    1. Czy można na dachu budynku wspólnego ustawiać krzesła i stoły
    wypoczynkowe i urzadzać grile? Przoduje w tym jeden właściciel. Dach jest
    płaski i z papy. Kilka lat temu był remontowany i ponieslismy na jego
    odnowienie nakłady finansoe rzędu kilkudziesięciu tysięcy.
    2. Czy główne zawory: gazu, wody, pionu wody moga być zamkniete w czyjejś
    piwnicy, do której tylko jej właściciel ma dostęp?
    3. Czy zawór wody odprowadzanej na zewnatrz (do podlewania ogródkow) może
    również być tak samo zamkniety a tym samym zakrecony przez właściciela
    piwnicy, utrudniajac innym właścicielom korzystanie z tej wody?

    czy powyższe kwestie regulują jakieś przepisy prawa?

    iza

  • 2. Data: 2011-05-08 15:35:08
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa- dylematy
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-08 17:10, iza pisze:
> [...]
    > płaski i z papy. Kilka lat temu był remontowany i ponieslismy na jego
    > odnowienie nakłady finansoe rzędu kilkudziesięciu tysięcy.

    Dopóki w statucie/regulaminie porzadkowym klepniętym uchwałą wspólnoty
    nie zatwierdzono zakazu - to można. Część Wspólna jest wspólna. :)

    > 2. Czy główne zawory: gazu, wody, pionu wody moga być zamkniete w czyjejś
    > piwnicy, do której tylko jej właściciel ma dostęp?

    Mogą. W razie konieczności fachowcy sobie poradzą, a właściciel będzie
    mógł wspólnocie skoczyć tam, gdzie pani może pana majstra... (dostęp do
    elementów cz. wsp. jest ustawowy)

    > 3. Czy zawór wody odprowadzanej na zewnatrz (do podlewania ogródkow) może
    > również być tak samo zamkniety a tym samym zakrecony przez właściciela
    > piwnicy, utrudniajac innym właścicielom korzystanie z tej wody?
    Jw.

    > czy powyższe kwestie regulują jakieś przepisy prawa?

    uowl.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-05-08 16:16:58
    Od: " ąćęłń" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 1. Czy można na dachu budynku wspólnego ustawiać krzesła i stoły
    wypoczynkowe i urzadzać grile?

    Nie, najprościej będzie zwrócić się z tym pytaniem do PINB i liczyć na to, że
    szybko tzn. jeszcze w tym roku przyślą odpowiedź przeczącą - więc równolegle
    można złożyć zapytanie w PSP.

    > 2. Czy główne zawory: gazu moga być zamkniete w czyjejś piwnicy, do której
    tylko jej właściciel ma dostęp?

    Nie, musi być wyprowadzony na zewnątrz budynku.

  • 4. Data: 2011-05-08 16:49:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Dopóki w statucie/regulaminie porzadkowym klepniętym uchwałą wspólnoty
    > nie zatwierdzono zakazu - to można. Część Wspólna jest wspólna. :)

    Ale powinna być użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem. Dach pokryty papą
    raczej nie jest przeznaczony do pobytu osób, bowiem najprawdopodobniej nie
    ma tam choćby barier zabezpieczających. Poza tym robiąc tam grill stwarza
    sie zagrożenie pożarowe. Co do zasady podczas takiego grilowania wezwałbym
    Straż Miejską lub Pożarną.

    > Mogą. W razie konieczności fachowcy sobie poradzą, a właściciel będzie
    > mógł wspólnocie skoczyć tam, gdzie pani może pana majstra... (dostęp do
    > elementów cz. wsp. jest ustawow
    Tu już bym taki do końca rónież nie był pewien. Bo co do zasady właściciel
    piwnicy może tam zamntować drzwi od schronu i czas konieczny do dostania
    się do jego piwnicy może się znacząco wydłużyć. Ale to już nie problem
    właściciela piwnicy, a wspólnoty, która powinna tak przebudować instalację,
    by do odpowiednich zaworó był dostęp.

    > Jw.
    Ale do czego pytajacy dąży. Trudno oczekiwać, by włąściciel piwnicy, w
    któej przypadkowo tego typu zawór sie znajduje udostęponiał ją każdemu z
    mieszkanców. Oczywiście sensowniej byłoby, by ów zawór znajdował się poza
    jego piwnicą. Pytanie co stoi na przeszkodzie umeiszczenie odpowiedniego
    zaworu na wylocie rury, by każdy miał do niego dostęp?

    > uowl.

    Jeśli piszesz o ustawie o wynajmie lokali, to moim zdaniem zła podpowiedź.
    Jeśli chodzi o dostęp do zaworów, to regulują to przepisy z zakresu prawa
    budowlanego. NIe sądzę, by gdziekolwiek unormowano wprost zasady
    użytkowania dachu wspólnego.

  • 5. Data: 2011-05-08 16:49:54
    Od: Odziumito <t...@s...com>

> [...]
    > piwnicy, utrudniajac innym właścicielom korzystanie z tej wody?
    >
    > czy powyższe kwestie regulują jakieś przepisy prawa?

    Ludzie maja na dachu korty tenisowe boiska i baseny, nie widze powodu
    zeby zakazac grillowania. trzeba by tylko cos na tej qrwa mac "PAPIE"
    polozyc normalnego co sie w cywilizowanych krajach kladzie coby dach byl
    uzyteczny.

  • 6. Data: 2011-05-08 16:58:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Odziumito" <t...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zeby zakazac grillowania. trzeba by tylko cos na tej qrwa mac "PAPIE"
    > polozyc normalnego co sie w cywilizowanych krajach kladzie coby dach byl

    Kwestia tej papy jest włąśnie niepokojąca. Po pierwsze łatwo o pożar. Po
    drugie po prostu się od chodzenia niszczy.

  • 7. Data: 2011-05-08 17:55:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ale powinna być użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem. Dach
    > pokryty papą raczej nie jest przeznaczony do pobytu osób, bowiem
    > najprawdopodobniej nie ma tam choćby barier zabezpieczających.

    Myślę że przedmiotem troski współwłaścicieli nie jest bezpieczeństwo
    tych osób lecz stan dachu. Chodzenie po nim, stawianie krzeseł itd.
    powoduje niszczenie pokrycia.

    > Jeśli piszesz o ustawie o wynajmie lokali,

    Zapewne miał na myśli ustawe o *własności* lokali.

  • 8. Data: 2011-05-08 20:11:45
    Od: "iza" <i...@u...o2.pl>

    >>> 3. Czy zawór wody odprowadzanej na zewnatrz (do podlewania ogródkow)
    (...)
> [...]
    > jego piwnicą. Pytanie co stoi na przeszkodzie umeiszczenie odpowiedniego
    > zaworu na wylocie rury, by każdy miał do niego dostęp?

    Kran i kurek z wodą jest wyprowadzony na zewnątrz i każdy mógłyby z tej wody
    korzystać kiedy tylko zechce. tak było do tej pory. Obecnie właściciel
    piwnicy gdzie jest zamontowany wodomierz i zawór, zamyka zawór
    uniemozliwiając korzystanie z wody innym.

    iza

  • 9. Data: 2011-05-08 20:13:34
    Od: "iza" <i...@u...o2.pl>

    wiadomości news:iq6les$rnd$1@news.onet.pl...

    > Myślę że przedmiotem troski współwłaścicieli nie jest bezpieczeństwo tych
    > osób lecz stan dachu. Chodzenie po nim, stawianie krzeseł itd. powoduje
    > niszczenie pokrycia.

    dokładnie o to chodzi. Dach uzytkuje jedyny nie-własciciel, tylko lokator.
    Koszty naprawy ponosimy tylko my- właściciele.
    iza

  • 10. Data: 2011-05-08 20:16:51
    Od: "iza" <i...@u...o2.pl>

> [...]
    > zakazac grillowania. trzeba by tylko cos na tej qrwa mac "PAPIE" polozyc
    > normalnego co sie w cywilizowanych krajach kladzie coby dach byl

    Budynek stary, mimo zę nie wpisany do rejestru zabytków znajduje się na
    terenie zabytkowym. O wszystkich poczynaniach remontowo- budowlanych
    informujemy konserwatora zabytków. Na zmiane pokrycia dachu nie wyraził on
    zgody.
    iza