  • 1. Data: 2011-05-07 18:06:47
    Temat: Sprzedaż i zakup mieszkania i podatki
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Witam, chciałem się upewnić czy nie wpadnę w jakąś pułapkę podatkową:
    W grudniu 2005 kupiłem spółdzielcze mieszkanie, które obecnie sprzedaję.
    Przed jego sprzedażą kupię inne (droższe).
    Zakładam, że zgodnie z Ustawą o PIT w związku z tym, że od końca roku
    2005, w którym nabyłem mieszkanie minęło już 5 lat, nie muszę płacić
    żadnego podatku od sprzedaży mieszkania? nie muszę tym samym tłumaczyć
    się, że zainwestowałem te pieniądze w inne droższe mieszkanie?

  • 2. Data: 2011-05-07 18:42:18
    Temat: Re: Sprzedaż i zakup mieszkania i podatki
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-07 20:06, Przemolo pisze:
> [...]
    > żadnego podatku od sprzedaży mieszkania? nie muszę tym samym tłumaczyć
    > się, że zainwestowałem te pieniądze w inne droższe mieszkanie?
    Minęło 5 lat, więc podatku nie zapłacisz. O ile oczywiście od razu
    kupiłeś mieszkanie jako spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu a nie
    nabyłeś spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu i potem przekształcałeś
    we własnościowe. W tym drugim przypadku 5 lat liczy się od daty
    przekształcenia.

    --
    MZ