  • 1. Data: 2008-03-17 10:53:48
    Temat: wpis przed sądem pracy ??? pomocy
    Od: l...@v...pl

    Krótko i na temat.

    Dostałem wypowiedzenie z pracy, odwołałem się do komisji pojednawczej, przed
    komisją zawarto ugodę, jednak jej treść jest dla mnie krzywdząca.

    Odwołałem się do sądu z powództwem o uznanie za bezskuteczne wypowiedzenia umowy
    o pracę i o ustalenie nie ważności ugody.art 256 k.p.

    Sąd teraz wezwał mnie do usunięcia braków formalnych najpierw abym odrębnie
    wskazał wartość przedmiotu sporu dla 1 żądania i 2 żądania. Tak też uczyniłem
    osobnymi pismami, podałem wartość zgodnie z art 23/1/1 kpc w sumie 1+2
    przekroczyło 50 tys, ale czemu mam wnieść odpis o wartości 3486 pln

    Co mam zrobić ?
    Czy Sąd traktuje spr. o unieważnienie ugody jako nie sprawę z zakresu prawa pracy ?

  • 2. Data: 2008-03-17 11:32:22
    Temat: Re: wpis przed sądem pracy ??? pomocy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Mar 2008 11:53:48 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > Odwołałem się do sądu z powództwem o uznanie za bezskuteczne
    > wypowiedzenia umowy o pracę i o ustalenie nie ważności ugody.art 256
    > k.p.

    IMHO powództwo o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne będzie
    bezskuteczne, chyba że uda Ci się przekonać sąd do przywrócenia terminu
    do wniesienia w.w. powództwa (art. 265 w zw. z art. 264 kp).

    > Czy Sąd traktuje spr. o unieważnienie ugody jako nie sprawę z zakresu
    > prawa pracy ?

    Takie sprawy są niezwykle rzadkie, ale sądzę, że całkiem racjonalnie.
    Wchodzisz w zakres stricte cywilistyczny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-03-17 11:58:20
    Od: l...@v...pl

    > IMHO powództwo o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne będzie
    > bezskuteczne, chyba że uda Ci się przekonać sąd do przywrócenia terminu
    > do wniesienia w.w. powództwa (art. 265 w zw. z art. 264 kp).

    Czemu tak twierdzisz ?
    Skoro 256 k.p. daje mi 30 dni od dnia zawarcia ugody na żądanie uznania jej za
    bezskuteczną. Co więcej takie prawo ma tylko pracownik. Dodam tylko, że wniosek
    do komisji złożyłem w terminie 264. Stwierdziłem, że zasadnym jest A uznanie
    ugody za nieważną i następnie B wystąpienie o uznanie wypowiedzenia za bezzasadne.

    > Takie sprawy są niezwykle rzadkie, ale sądzę, że całkiem racjonalnie.
    > Wchodzisz w zakres stricte cywilistyczny.

    Dlaczego tak twierdzisz, skoro spór jest między stronami i niewątpliwie wypływa
    ze stosunku pracy. Poza tym moje zachowanie jest wypełnieniem uprawnień
    zagwarantowanych wyłącznie pracownikowi 256 k.p.

    Dzięki za pomoc

  • 4. Data: 2008-03-17 12:04:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Mar 2008 12:58:20 +0100, lukeskyobi napisał(a):

> [...]
    > tylko, że wniosek do komisji złożyłem w terminie 264. Stwierdziłem, że
    > zasadnym jest A uznanie ugody za nieważną i następnie B wystąpienie o

    Terminy w art. 264 kp są dokładnie wskazane.
    Sądzę jednak, że sąd przywróci Tobie ten termin, aczkolwiek - tak mi się
    wydaje - zajmie się sprawą pod warunkiem pozytywnego zakończenia sprawy o
    uchylenie ugody.

    > Dlaczego tak twierdzisz, skoro spór jest między stronami i niewątpliwie
    > wypływa ze stosunku pracy.

    Podobne w orzecznictwie traktuje się sprawy pracowników, które mają
    oparcie w np. art. 299 ksh.

    > Poza tym moje zachowanie jest wypełnieniem
    > uprawnień zagwarantowanych wyłącznie pracownikowi 256 k.p.

    Jednak art. 476 par. 1 kpc nie przynosi takiej kategorii. Chyba że bardzo
    szeroko będziemy pojmować roszczenia związane ze stosunkiem pracy (pkt 1).

    Zaznaczam jednak, że to tylko moje gdybanie, doświadczenia jeśli chodzi o
    komisje nie mam żadnego.

  • 5. Data: 2008-03-19 20:54:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl pisze:

    > Co mam zrobić ?

    Zapłacić.

    > Czy Sąd traktuje spr. o unieważnienie ugody jako nie sprawę z zakresu prawa pracy ?

    To jest bez znaczenia. Sprawy z zakresu prawa pracy już, na szczęście,
    nie są za darmo.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."