    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wpis przed sądem pracy ??? pomocy
    Date: 17 Mar 2008 12:58:20 +0100

    > IMHO powództwo o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne będzie
    > bezskuteczne, chyba że uda Ci się przekonać sąd do przywrócenia terminu
    > do wniesienia w.w. powództwa (art. 265 w zw. z art. 264 kp).

    Czemu tak twierdzisz ?
    Skoro 256 k.p. daje mi 30 dni od dnia zawarcia ugody na żądanie uznania jej za
    bezskuteczną. Co więcej takie prawo ma tylko pracownik. Dodam tylko, że wniosek
    do komisji złożyłem w terminie 264. Stwierdziłem, że zasadnym jest A uznanie
    ugody za nieważną i następnie B wystąpienie o uznanie wypowiedzenia za bezzasadne.

    > Takie sprawy są niezwykle rzadkie, ale sądzę, że całkiem racjonalnie.
    > Wchodzisz w zakres stricte cywilistyczny.

    Dlaczego tak twierdzisz, skoro spór jest między stronami i niewątpliwie wypływa
    ze stosunku pracy. Poza tym moje zachowanie jest wypełnieniem uprawnień
    zagwarantowanych wyłącznie pracownikowi 256 k.p.

    Dzięki za pomoc