  • 1. Data: 2008-03-17 10:26:53
    Temat: Czy można pozwać Onet? Czy i za ile znajdzie się adwokat?
    Od: arek - z pracy <a...@...pracy.pl>

    Witam

    Zacznę od tego, że jakiś czas czytam wypowiedzi na forum Onetu. Są
    różne: rozsądne i naiwne, mądre i głupie, i oczywiście mnóstwo
    prowokacyjnych. Te ostatnie lubię najbardziej, pod warunkiem że nie są
    chamskie i oszczercze. Tymczasem ostatnio pojawiło się kilku mądrali (a
    każdy ma kilka nicków) którzy wprost obrażają znane osoby - np. casus
    antyjumera i naprawdę chamskie wypowiedzi pod adresem Adama Małysza. Z
    tego co wiem moderatorzy Onetu mają obowiązek wycinania odpowiedzi
    niezgodnych z regulaminem. Tymczasem takie wypowiedzi są specjalnie
    puszczane - zdaje się że generują większy ruch i więcej odsłon banerów.
    Kiedyś napisałem pod pewnym postem cztery odpowiedzi: dwie rozsądne w
    stylu "nie masz racji, bo..." i "człowieku, tą wypowiedzią naruszasz
    regulamin" i dwie chamskie w stylu "spadaj" i "głupiś". Co ciekawe dwie
    pierwsze się nie ukazały - dwie kolejne owszem...
    I moje pytanie: czy można pozwać Onet za umieszczanie takich tekstów? Ja
    wiem, że "za komentarze redakcja Onetu nie odpowiada" ale swego czasu o
    Kaczyńskich źle się pisać nie dało... Tymczasem publiczne nazwanie
    znanego sportowca "to stary dziadyga który powinien sp..ć ze sportu na
    dach - po więcej zapraszam na mój blog" to wg mnie przegięcie. Co więcej
    - to nie wypowiedź "anonimowego" (w "" bo w sumie każdy ma swój IP)
    usera, ale osoby która ma na Onecie swoje konto pocztowe, swój blog i
    pisze komentarze po zalogowaniu się (z tego co wiem, na Onecie nie da
    się zalogować korzystając z anonimizerów). Ostatnio zauważyłem, że ten
    sam człowiek zaczyna pisać na innych forach, a wzbudza taką powszechną
    nienawiść, że w internecie pojawiły się (nie wiem czy prawdziwe) jegon
    dane adresowe.
    I tu drugie pytanie: czy prywatna osoba (zakładam jej niewinność),
    właściciel tych danych adresowych, może pozwać Onet? Żądać usunięcia
    konta i zakazu publikowania takich treści? Albo czy oburzeni kibice
    danego sportowca mogą tego żądać? Czy jakaś kancelaria podejmie się
    sprawy, czy jest to sprawa z góry przegrana i nikt nie będzie się w to
    bawił?

    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2008-03-17 10:43:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    news.neostrada.pl
    użytkownik *arek - z pracy* napisał(a):

    [...]

    > Pozdrawiam
    > Arek

    Arek B.??

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2008-03-17 10:54:50
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Big Jack napisał
    > Arek B.??

    Arek B nie pytalby o takie rzeczy. To on ma przeciez doswiadczenie w
    pozywaniu ;)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2008-03-17 11:05:26
    Temat: a ja znam temat od drugiej strony
    Od: l...@v...pl

    Nie taki człowiek anonimowy, jak mu się wydaje.

    Ja znam spr. w której osoba obrażona takim wpisem na forum zgłosiła sprawę do
    prokuratury, celem ustalenia danych osobowych żartownisia.

    Równolegle powiadomiła portal o naruszeniu netetykiety i zażądała usunięcia postów.

    Prokurator przekazał spr. do Sądu jako prywatnoskargową, i uwaga Sąd wezwał
    skarżącego do wskazania danych osobowych sprawcy :) a następnie na skutek tego,
    iz brak nie został usunięty sprawę zakończył. Na szczęście Sąd wyższej instancji
    .... i nie pozostawił suchej nitki na Sądzie niższej instancji. Jak je znajdę
    zacytuję kilka ciekawych stwierdzeń z uzasadnienia bo były mocne ;) Nie pamiętam
    dokładnie, ale ważne było, aby nie składać w prokuraturze zawiadomienia o
    podejrzeniu popełnienia ale .... wystąpienie ... poszukam i napisz ędokłądnie.

  • 5. Data: 2008-03-17 12:06:17
    Od: arek - z pracy <a...@...pracy.pl>

    MałGosia pisze:
    > Big Jack napisał
    Arek B.

    > Arek B nie pytalby o takie rzeczy. To on ma przeciez doswiadczenie w
    > pozywaniu ;)

    A mogę prosić o jakiegoś linka, bo nie jestem w temacie? Kiedyś na
    grupie pytałem co zrobić z księgarnią internetową, która mnie zlała, ale
    to chyba za mało na doświadczenie w pozywaniu?

    Pozdrawiam
    Arek
    w sumie B.

    PS. Żeby nie było, że nie szukałem:
    http://www.google.pl/search?q=%22arek+b%22&btnG=Szuk
    aj&hl=pl&lr=
    Ale tego jest trochę za dużo...

  • 6. Data: 2008-03-17 12:12:05
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Mar, 13:06, arek - z pracy <a...@...pracy.pl> wrote:
> [...]
    > grupie pytałem co zrobić z księgarnią internetową, która mnie zlała, ale
    > to chyba za mało na doświadczenie w pozywaniu?

    Arnold Buzdygan. Mistrze cietej riposty.

  • 7. Data: 2008-03-17 12:16:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik arek - z pracy napisał:
    [..]

    Nie możesz pozwać onetu w tej sprawie.
    Taki pozew może złożyć tylko osoba, której dobra zostały naruszone,
    czyli ten sportowiec.

    A cenzura na onecie jest zaskakująca.
    Wczoraj pod notką o wybuchu w Albanii widziałem absolutnie niewinny
    wpis, a potem został on usunięty "za naruszenie regulaminu".
    Śmieszne. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2008-03-17 12:22:16
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    arek - z pracy napisał

    [ciach]

    Spokojnie :) Podejrzewam, ze masz na imie Arkadiusz (czyli nie tak jak
    wbrew pozorom ma na imie wspomniany przez mnie i Big Jacka Arek B), a
    nawet jesli "w sumie" jestes B. to mamy na mysli zupeeeelnie inna
    osobe - jak juz wposmnialam - doswiadczona w pozywaniu.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 9. Data: 2008-03-17 12:28:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Mar 2008 05:12:05 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Arnold Buzdygan. Mistrze cietej riposty.

    Nono, uważaj, bo ktoś może już grzać pióro.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 10. Data: 2008-03-17 13:35:53
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Śmieszne. :)

    Caly onetowy biznes kreci sie wokol debilnych komentarzy,
    z ktorych czesc tworza ptysie, specjalnie nakrecajace dyskusje.

    Wystarczy wejsc na ktorykolwiek news czy nawet wiadomosc
    z dziedziny sportu czy rozrywki. Nie bez przyczyny powstalo
    okreslenie "Dzieci Onetu".

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com