  • 1. Data: 2008-03-17 08:36:41
    Temat: Energetyka słup ener. sąsiada ale podpora u mnie
    Od: a...@k...home.pl

    Witam.
    Niedawno kupiłem działkę budowlaną i jest jeden element, który
    przeszkadza mi w realizacji mojego projektu domku
    jednorodzinnego .Niemal na wysokości domu u sąsiada jest słup
    energetyczny (raczej niskiego napięcia) i jest on z taką podporą (tzw.
    rozkraczny) ta podpora wchodzi na moją działkę kilka metrów. Czy może
    ktoś wie, w jaki sposób rozmawiać z energetyką, aby zmienili słup (na
    taki bez podpory)?? Rozmawiałem z energetyką i powiedzieli mi, że
    odpowiedni wniosek musi złożyć ten, na posesji którego just słup (a
    sąsiadowi on nie przeszkadza i niema zamiaru się w to "bawić") ponadto
    ewentualne koszty wymiany słupa (bez podpory) ponosi wnioskodawca.
    Czy można cos z tym zrobić ??

  • 2. Data: 2008-03-17 12:12:39
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik <a...@k...home.pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
[...]

    Podpora stoi na Twoim gruncie, więc masz interes prawny w żądaniu jej
    usunięcia lub wykupienia gruntu przez enrgetykę.
    Jednakże musisz być pewien, że w trakcie stawiania tej podpory nie została
    zawarta jakakolwiek umowa. Może okazać się, że energetyka np. zapłaciła już
    za zajęcie gruntu właścicielowi.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-03-18 06:41:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > taki bez podpory)?? Rozmawiałem z energetyką i powiedzieli mi, że
    > odpowiedni wniosek musi złożyć ten, na posesji którego just słup (a
    > sąsiadowi on nie przeszkadza i niema zamiaru się w to "bawić") ponadto

    Nie dziwię się - kto by chciał, żeby mu ciężki sprzęt wjeżdżał z nowym
    słupem. I jeszcze pewnie by to oznaczało przerwę w dostawie prądu.

    > ewentualne koszty wymiany słupa (bez podpory) ponosi wnioskodawca.

    Logiczne. Masz fanaberię - płać.

    > Czy można cos z tym zrobić ??

    a. pogodzić się
    b. pomalować podpórkę, przyczepić parę gałązek i udawać, że to drzewo
    c. kupić inną działkę

    Jeśli energetyka ma na papierze zgodę właściciela gruntu, to do niczego
    ich nie zmusisz.

    Jeśli nie ma - w najlepszym wypadku możesz wywalczyć (jeśli sąsiad ze
    słupem na swój teren energetyków nie wpuści) jakąś finansową rekompensatę.

  • 4. Data: 2008-03-18 08:14:18
    Od: a...@k...home.pl

    Dzięki wszystkim za odpowiedź.

    Co do sąsiada to poprostu jemu się nieche rozpoczynać całej procedury
    itd. ale jakby z energetyki chcieli wymienić za free te słup to
    niebędzie miał żadnych sprzeciwów. Popytam byłych właścicieli czy coś
    podpisywali, a jak by to wyglądało jak by ziemia wcześniej była gminy
    (i wtedy postawiono by słup) potem ktoś ją wykupił a następnie ja. Czy
    wtedy pytać w gminie czy jakaś umowa z energetyką była ??

  • 5. Data: 2008-03-18 12:11:24
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik <a...@k...home.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]